Η ΝΕΛ κατέθεσε αίτημα στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για μεταφορά του "ΜΥΤΙΛΗΝΗ" στη γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑ – ΝΑΞΟΥ – ΑΓΙΟΥ ΚHΡYΚΟΥ – ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΟΥ – ΒΑΘΥ και αναμένεται το αίτημα της αυτό να συζητηθεί στην προσεχή συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. στις 21 Ιουλίου. Αναφορικά με τα σχέδια της ΝΕΛ για μεταφορά του "ΜΥΤΙΛΗΝΗ" είχαμε γράψει πριν περίπου ένα μήνα. Οι πληροφορίες τότε μίλαγαν για κίνηση πίεσης της ΝΕΛ προς τη HSW, η οποία μονοπωλεί τη Γραμμή της Σάμου και της Ικαρίας.
----------------------------------------------------------------------------------
Μήπως με την επιστολή Βουλευτή και Δημάρχων άνοιξε η όρεξη της ΝΕΛ με αποτέλεσμα να έχουμε αποχώρηση του ΜΥΚΟΝΟΣ;
Επιστολή προς τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού Σάμου
Πυθαγόρας Χ. Βαρδίκος
Βουλευτής Ν. Σάμου - ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Αθήνα, 16 Μαΐου 2011
Κοινή επιστολή προς τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Διαμαντίδη, απέστειλαν σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού Σάμου ο Βουλευτής Πυθαγόρας Βαρδίκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους, ο Δήμαρχος Σάμου Στέλιος Θάνος, ο Δήμαρχος Ικαρίας Χρήστος Σταυρινάδης και ο Δήμαρχος Φούρνων Γιάννης Μαρούσης.
Σε ότι αφορά τη σύνδεση του νομού με τον Πειραιά και για να ξεπεραστεί το σοβαρότατο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά την περίοδο αιχμής -από την 15η Ιουλίου έως την 31η Αυγούστου- με ένα και μοναδικό πλοίο να εξυπηρετεί τη γραμμή, απαιτείται η διάθεση και δεύτερου πλοίου, είτε από την ίδια είτε από άλλη εταιρεία.
Σε ότι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα, ο Βουλευτής, ο Περιφερειάρχης και οι Δήμαρχοι του νομού εκφράζουν την έντονη αντίδρασή τους για το γεγονός ότι τα νησιά μας δεν συμπεριλήφθηκαν στα νέα δρομολόγια που ενίσχυσαν τη γραμμή Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος, με το ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ. Όπως επισημαίνουν στην επιστολή τους: «….υπήρξε εξέλιξη που μας προκαλεί αγανάκτηση. Δεχτήκαμε την αντικατάσταση του ΘΕΟΦΙΛΟΣ με υποδεέστερο πλοίο -τον ΤΑΞΙΑΡΧΗ- γιατί σε αντιστάθμισμα, την περίοδο από την 15η Ιουλίου μέχρι την 31η Αυγούστου θα προστίθετο στη γραμμή και το ταχύπλοο ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα, κάτι που έγινε αλλά το πλοίο θα φτάνει μέχρι Χίο και θα επιστρέφει.
Επειδή «κι εμείς Ελλάδα είμαστε» και τις ίδιες ανάγκες έχουμε, απαιτούμε:
Είτε να επιδοτηθεί η εταιρεία ώστε να έχει και δεύτερο πλήρωμα (λόγω δεκαώρου) και να έρχεται μέχρι Σάμο και Ικαρία, είτε τουλάχιστον να επιβάλετε τροποποίηση στο ένα δρομολόγιο και εντός του δεκαώρου να αφαιρεθούν άλλα λιμάνια για να έρχεται το πλοίο σε Σάμο και Ικαρία».
Οι φορείς ολοκληρώνουν την επιστολή τους ζητώντας από τον Υπουργό να πραγματοποιήσει συνάντηση μαζί τους για τα περαιτέρω, καθώς το θέμα είναι για τους κατοίκους της Σάμου, της Ικαρίας και των Φούρνων, πρώτης ανάγκης.
Προς: Υπουργό θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας
κ. Γ. Διαμαντίδη
Σάμος, 13 Μαΐου 2011
ΘΕΜΑ: «Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ν. Σάμου»
Κύριε Υπουργέ,
Η οικονομία του νομού μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό και αυτός σχετίζεται άμεσα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας τόσο με τον Πειραιά όσο και με τη Βόρεια Ελλάδα.
Σε ότι αφορά τη σύνδεσή μας με τον Πειραιά, θα βρεθούμε και πάλι μπροστά στο σοβαρότατο πρόβλημα, την περίοδο αιχμής -από την 15η Ιουλίου μέχρι την 31η Αυγούστου- να μην είναι αρκετό το μοναδικό πλοίο που εξυπηρετεί τη γραμμή μας.
Μέρος της περσινής μείωσης των επισκεπτών οφείλεται και στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα εισιτήρια και για επιβάτες και για οχήματα. Επίσης, μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται με τα φορτηγά που την κρίσιμη αυτή περίοδο -λόγω ΙΧ- δεν βρίσκουν εισιτήρια και μένουν για μέρες στα λιμάνια. Γι’ αυτό, είναι απαραίτητο, για λόγους έκτακτης ανάγκης να επιτρέψετε τη δρομολόγηση δεύτερου πλοίου τουλάχιστον για την περίοδο αιχμής. Αν η εταιρία του μοναδικού στη γραμμή μας πλοίου διαθέτει δεύτερο πλοίο, δεν θα υπάρχουν αντιδράσεις και η υπογραφή σας θα είναι «εύκολη». Αν άλλη εταιρεία διαθέτει πλοίο, ζητάμε από σας να παρακάμψετε τις όποιες αντιδράσεις. Η ανάγκη μας για δεύτερο πλοίο τις ξεπερνάει.
Σε ότι αφορά τη σύνδεση των νησιών μας με τη Βόρεια Ελλάδα, υπήρξε εξέλιξη που μας προκαλεί αγανάκτηση. Δεχτήκαμε την αντικατάσταση του ΘΕΟΦΙΛΟΣ με υποδεέστερο πλοίο, τον ΤΑΞΙΑΡΧΗ, γιατί σε αντιστάθμισμα, την περίοδο από την 15η Ιουλίου μέχρι την 31η Αυγούστου θα προστίθετο στη γραμμή και το ταχύπλοο ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα, κάτι που έγινε αλλά το πλοίο θα φτάνει μέχρι Χίο και θα επιστρέφει.
Επειδή «κι εμείς Ελλάδα είμαστε» και τις ίδιες ανάγκες έχουμε, απαιτούμε:
Ή να επιδοτηθεί η εταιρεία ώστε να έχει και δεύτερο πλήρωμα (λόγω δεκαώρου) και να έρχεται μέχρι Σάμο και Ικαρία,
ή τουλάχιστον να επιβάλετε τροποποίηση στο ένα δρομολόγιο και εντός του δεκαώρου να αφαιρεθούν άλλα λιμάνια για να έρχεται το πλοίο σε Σάμο και Ικαρία.
Ζητάμε να ορίσετε συνάντηση μαζί μας για τα περαιτέρω. Το θέμα για μας είναι πρώτης (το εννοούμε) ανάγκης. Δεν «θα βγει» διαφορετικά το καλοκαίρι και οι καιροί δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο.
Με φιλικούς χαιρετισμούς,
Ο Βουλευτής Σάμου Ο Αντιπεριφερειάρχης Σάμου
Πυθαγόρας Χ. Βαρδίκος Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους
Ο Δήμαρχος Σάμου Ο Δήμαρχος Ικαρίας Ο Δήμαρχος Φούρνων
Στέλιος Θάνος Χρήστος Σταυρινάδης Ιωάννης Μαρούσης