6 Ιουλίου 2011

Βροχή ερωτημάτων του βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ. κου Αστέριου Ροντούλη προς το νέο Υπουργό Μεταφορών για την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί



Ερώτηση
Προς τον αξιότιμο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: «Απελευθέρωση της Αγοράς των Ταξί».
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Ραγκούση, από τις 2 Ιουλίου ισχύει η απελευθέρωση στην αγορά των ταξί και όσοι ενδιαφέρονται να εκδώσουν νέα άδεια ταξί θα πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις τους στους Καλλικρατικούς Δήμους, αλλά και στην Περιφέρεια για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Επίσης, ο Υπουργός ανέφερε ότι οι λεπτομέρειες της ρύθμισης αυτής θα ανακοινωθούν μέσα στο επόμενο τρίμηνο.
Όμως, η δήλωση αυτή του Υπουργού έρχεται σε πλήρη αντίθεση με Προεδρικό Διάταγμα που ήταν έτοιμο προς υπογραφή, οι διατάξεις του οποίου είχαν ήδη συμφωνηθεί μεταξύ των ενδιαφερομένων κατόχων αδειών ταξί και του προηγούμενου Υπουργού κ. Δημήτρη Ρέππα. Όπως είναι λογικό, η άρνηση του νυν Υπουργού να υπογράψει το Προεδρικό Διάταγμα, που είχε διαμορφώσει ο προκάτοχός του, αιφνιδίασε τους ενδιαφερομένους, που δηλώνοντας άγνοια για αυτή τη μεγάλη ανατροπή προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις, καθώς αρκετοί εξ’ αυτών έχουν στηρίξει ολόκληρη την περιουσία τους σε άδειες ταξί χρυσοπληρωμένες μέχρι και 200.000 €.
Επιπροσθέτως, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η νέα γραμμή πλεύσης του Υπουργείου Μεταφορών έρχεται σε μια αγορά που ήδη έχει γονατίσει από την οικονομική κρίση, δίδοντας έτσι τη χαριστική βολή στους ιδιοκτήτες ταξί. Γνωστό είναι ότι η βιωσιμότητα του κλάδου επηρεάζεται αρνητικά από την πτώση του τζίρου, ενώ τα λειτουργικά έξοδα ενός ταξί είναι πολλά και η αγορά πεσμένη έως και 50% σε ορισμένες περιοχές.
Με δεδομένη την αναντιστοιχία λόγων και πράξεων που επιδεικνύει για άλλη μία φορά η Κυβέρνηση και προκειμένου να αποτραπεί η προβλεπόμενη από τις αντιδράσεις ταλαιπωρία των πολιτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.            Ποιοι είναι οι λόγοι που οδήγησαν την σημερινή ηγεσία του Υπουργείου στην απόφασή της να μην τηρήσει τη συμφωνία στην οποία είχε καταλήξει η προηγούμενη ηγεσία με τους κατόχους αδειών ταξί;
2.            Πώς θα διαχειριστεί η νέα ηγεσία του Υπουργείου το αντικειμενικό ζήτημα της αξίας των αδειών;
3.            Ο αριθμός ταξί που θα υπάρχει σε κάθε περιοχή θα οριστεί από το Υπουργείο ή θα αφεθεί στον μηχανισμό αυτορρύθμισης της αγοράς;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Αστέριος Ροντούλης