Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Μεταθέσεις εκπαιδευτικών
Αναφέρεται ότι κατά τις φετινές μεταθέσεις εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας ικανοποίησε ελάχιστες αιτήσεις και σε πολλές περιπτώσεις δεν μετέθεσε έγγαμους εκπαιδευτικούς (κάποιους με τρία παιδιά) και για συνυπηρέτηση.
Ακόμη και σε ειδικότητες, στις οποίες διαπιστώνεται πλεόνασμα εκπαιδευτικών, η ηγεσία του Υπουργείου επέλεξε πέραν της αναστολής των διορισμών και το πάγωμα των μετατάξεων εκπαιδευτικών σε άλλες υπηρεσίες. Μολονότι κανένα πρόσθετο πρόβλημα δε θα δημιουργείτο στην υπηρεσία, το Υπουργείο δεν έκανε αποδεκτές αιτήσεις πολλών εκπαιδευτικών για μετάθεση, η οποία θα διευκόλυνε τη συνοχή των οικογενειών και θα συνέβαλλε στον περιορισμό των εξόδων σε μια εξαιρετικά κρίσιμη οικονομικά περίοδο.
Αναφέρονται, ενδεικτικά, περιπτώσεις εκπαιδευτικών, των οποίων οι αιτήσεις μετάθεσης δεν έγιναν δεκτές:
Καθηγητής πληροφορικής, έγγαμος με σύζυγο εκπαιδευτικό, η οποία υπηρετεί στην Καστοριά, ο ίδιος μόνιμος κάτοικος Καστοριάς, (εντοπιότητα), ζήτησε μετάθεση από τη Μεσσηνία που έχει οργανική θέση, όπου περισσεύουν δεκαοχτώ, στην Καστοριά, όπου φαινομενικά και εκεί περισσεύουν, αλλά στην πράξη όχι, αφού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση προσλήφθηκαν το λήγον σχολικό έτος έξι αναπληρωτές πληροφορικής.
Καθηγήτρια φυσικής αγωγής από τα Τρίκαλα, με τρία ανήλικα παιδιά και σύζυγο δημόσιο υπάλληλο που υπηρετεί στα Τρίκαλα, ζήτησε μετάθεση από τη Λακωνία, όπου παρατηρείται πλεόνασμα εκπαιδευτικών, στα Τρίκαλα.
Με βάση τα προαναφερόμενα,
ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
Σκοπεύει η κυβέρνηση να προχωρήσει στη διαμόρφωση σύγχρονου και αξιόπιστου θεσμικού πλαισίου για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, προκειμένου να προλαμβάνονται αδικίες και να εξορθολογιστεί το σύστημα;
28.6.11
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης
Γρηγόρης Ψαριανός