Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για τις μεταφορές στα αστικά κέντρα ζητά να μάθει με Ερώτηση (Αρ. πρωτ. 16028/10.05.2011) που κατέθεσε ο Βουλευτής Ν. Χίου και Υπεύθυνος Τομέα Περιφερειακής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Μουσουρούλης.
Ο Βουλευτής στην Ερώτησή του επισημαίνει ότι την περίοδο που ήρθαν στη δημοσιότητα οι απόψεις των αρμόδιων Υπουργείων για την άρση των περιορισμών κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει μέτρα για τη μείωση του στόλου των αυτοκινήτων που κινούνται στις πόλεις με καύσιμα πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Ο Κωστής Μουσουρούλης ζητά από τα συναρμόδια Υπουργεία να πληροφορηθεί τις πρωτοβουλίες που σχεδιάζουν, σχετικά με την υποστήριξη των νέων Δήμων για την υλοποίηση ολοκληρωμένων προγραμμάτων αστικής κινητικότητας (συνδυασμός δημοσίων και ιδιωτικών μεταφορικών μέσων, προώθηση ποδηλάτου, δημιουργία σχετικών υποδομών κλπ) καθώς και για την πορεία υλοποίησης του σχετικού προγράμματος «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» που είχε σχεδιαστεί από το τέως Υπουργείο Ανάπτυξης.
ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ:ΚΩΣΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: ΝΟΜΟΣ ΧΙΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ
(Αρ. πρωτ. 16028/10.05.2011)
Προς : - Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής
- Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
- Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Θέμα: Νέος σχεδιασμός μεταφορών στα αστικά κέντρα.
Είναι γνωστό ότι στις μεταφορές καταναλώνεται μεγάλο μέρος των ενεργειακών πόρων, ιδίως υδρογονανθράκων και παραγώγων τους. Λόγω της φθίνουσας πορείας των παγκόσμιων αποθεμάτων, της πρόβλεψης ανόδου των τιμών και των επιπτώσεών τους στο περιβάλλον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε ως προτεραιότητα, την παραγωγή «καθαρών» μέσων μεταφοράς, εναλλακτικών καυσίμων, νέων υλικών και συστημάτων πρόωσης, καθώς και εργαλείων πληροφορικής και διαχείρισης σύνθετων συστημάτων μεταφοράς. Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή σχεδιάζει μέτρα μείωσης κατά το ήμισυ, των αυτοκινήτων που κινούνται με πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε αστικές περιοχές έως το 2030, και, σύμφωνα με τη Λευκή Βίβλο[1] που δημοσιεύθηκε στις 28 Μαρτίου 2011, «έξωσή» τους[2] από το 2050 και μετά. Η στρατηγική περιλαμβάνει στροφή προς «καθαρότερες» μεταφορές (ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα υδρογόνου), ενίσχυση των συγκοινωνιών, της πεζοπορίας και ποδηλασίας, καθώς και χρηματοδότηση ελέγχων και σχεδίων αστικής κινητικότητας.
Επειδή είδαν το φως της δημοσιότητας απόψεις των αρμόδιων Υπουργείων για την άρση των περιορισμών κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στα μεγάλα αστικά κέντρα και δεδομένου ότι οχήματα νέας γενιάς[3] έχουν αρχίσει να κερδίζουν έδαφος,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :
1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός των αρμοδίων Υπουργείων, με βάση τις κατευθύνσεις και τους ειδικούς στόχους που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με ποιες ενέργειες ή μέτρα αυτός υλοποιείται ή πρόκειται να υλοποιηθεί;
2. Ποιες είναι οι πρωτοβουλίες ή οι ενέργειες που έχουν προωθήσει τα συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να κατευθύνουν και να υποστηρίξουν τους νέους Δήμους για το σχεδιασμό και την εφαρμογή κατάλληλου συνδυασμού μεταφορών στην περιοχή τους, με βάση τα ειδικά τοπικά χαρακτηριστικά και δεδομένα;
3. Υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τον έλεγχο και την εφαρμογή σχεδίων αστικής κινητικότητας στις πόλεις της χώρας; Ποιοι Δήμοι της χώρας έχουν συμπεριλάβει στο Τεχνικό τους Πρόγραμμα αντίστοιχα έργα και ενέργειες;
4. Ποια είναι η πορεία υλοποίησης του Προγράμματος «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» που είχε σχεδιασθεί από το τέως Υπουργείο Ανάπτυξης για την εξοικονόμηση ενέργειας στους Ο.Τ.Α. στο οποίο περιλαμβάνονται δράσεις αστικής κινητικότητας;
5. Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιτροπής που, σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού, συγκροτήθηκε για να εξετάσει το ζήτημα της πετρελαιοκίνησης Ι.Χ. οχημάτων στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας; Εάν ναι, ποια είναι τα συμπεράσματά της και ποια η θέση των συναρμοδίων Υπουργείων επί αυτών;
Ο Ερωτών Βουλευτής Αθήνα, 10.05.2011
Κωστής Μουσουρούλης
Βουλευτής Νομού Χίου
[2] «Φάση έξωσης»
[3] Χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως άμεσο ψεκασμό πολλαπλών σημείων, στρωματοποίηση μείγματος, έλεγχο καύσης εντός θαλάμου, ελεγχόμενη προανάφλεξη σε συνδυασμό με αεριοποίηση καυσίμου, ηλεκτροϋδραυλικά συστήματα ελέγχου λειτουργίας και καύσης, υψηλής απόδοσης και τεχνολογίας υπερσυμπίεσης κ.α.