12 Μαρτίου 2011

Επιστολή στα ΝΕΑ από τον Πρόεδρο του ΚΤΕΛ Σάμου για το κόστος της µεταφοράς µαθητών

Αναπάντητο το ερώτημα πως δηλαδή μέσα σε ένα χρόνο διπλασιάστηκε το χρέος των μεταφορικών, το 2009 ήταν 1.308.000 ευρώ και το 2010 σε 2.222.000 ευρώ (ποσό αυξημένο κατά 70% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά)
----------------------------------------------------------------------

Ευάγγελος Χατζηφωτίου

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΤΕΛ ΣΑΜΟΥ
Θα θέλαµε να ενηµερώσουµε την κοινή γνώµη για το θέµα των µετακινήσεων µαθητών ότι στο νησί της Σάµου εκτελούνται σύµφωνα µε τον προϋπολογισµό τής µέχρι τώρα νοµαρχίας. Το ποσό ανέρχεται στο 1.010.000 ευρώ για 64 σχολικές γραµµές καθηµερινά επί 202 ηµέρες, από Σεπτέµβριο έως Ιούνιο (και κάποιες µέρες του Ιουλίου λόγω εξετάσεων). Με την πάροδο του χρόνου (σε σχέση µε τη νοµοθεσία για 500 ευρώ ανά µαθητή ετησίως) δηµιουργήθηκαν νέες ανάγκες δροµολογίων που αυξάνουν το κόστος (συγχωνεύσεις σχολείων λόγω Καποδίστρια, υποχρεωτική εκπαίδευση ΕΠΑΣ απογευµατινές ώρες, Ολοήµερα Σχολεία κ.τ.λ.). Το κόστος των δροµολογίων καθορίζεται µε ειδικό συντελεστή από το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο καθορίζει τον συντελεστή βατότητας, το κόστος έµφορτων χιλιοµέτρων, τα διανυόµενα χιλιόµετρα επί 30% των θέσεων του κάθε µεταφορικού µέσου. Στο ποσό του προϋπολογισµού είναι ενσωµατωµένο 9% ΦΠΑ +11% φόρος υπέρ ∆ηµοσίου.

Τελικό σύνολο 808.000 ευρώ που πρέπει να λάβουν 34 αυτοκινητιστές για τη µεταφορά των µαθητών όλη τη σχολική χρονιά.

Με έναν υπολογισµό εξόδων συνεπάγεται ότι το κόστος για το πετρέλαιο των οχηµάτων για όλη τη χρονιά ανέρχεται σε 220.000 ευρώ + έξοδα προσωπικού (µισθός - ΙΚΑ - δώρα κ.τ.λ. αναλογικά) 300.000 ευρώ, σύνολο 520.000 ευρώ.

Από τα 808.000 µένουν 288.000 ευρώ να λάβουν οι αυτοκινητιστές για το έργο χωρίς να υπολογίζεται ο ΦΠΑ που πληρώνει ο καθένας χωριστά, η συντήρηση του αυτοκινήτου κ.λπ. και φυσικά κάποιο κέρδος. Επίσης τη χρονιά 2010 πιστώθηκαν επιπλέον κονδύλια για τη µείωση του χρέους παρελθόντων ετών, χωρίς όµως αυτό να σηµαίνει ότι αυξήθηκε ο προϋπολογισµός του 2010.

Αρα πρέπει όχι µόνο να δούµε πόσο κοστίζει ο προϋπολογισµός ενός έργου, αλλά και τα πραγµατικά έξοδα που υπάρχουν, µε το γεγονός ότι όλα αυξάνονται καθηµερινώς.
----------------------------------------------------------------------

Τροπολογία για τη ρύθμιση χρεών ΟΤΑ και για την τακτοποίηση της μεταφοράς μαθητών

Με τροπολογία, που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των ελεγκτικών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομικών», από τους υπουργούς Εσωτερικών, Οικονομικών και Παιδείας, ρυθμίζονται οι οφειλές από δάνεια, που έλαβαν οι υπερχρεωμένοι ΟΤΑ, οι επιχειρήσεις και τα νομικά τους πρόσωπα, ενώ επιλύεται και το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών.

Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο Εσωτερικών, με την τροπολογία «δίνεται η δυνατότητα στο ΔΣ του Τ.Π. & Δανείων να ρυθμίζει οφειλές από δάνεια που έχει χορηγήσει στους δήμους και τις πρώην κοινότητες, ή τους καθολικούς διαδόχους αυτών, καθώς και στις Περιφέρειες, κατόπιν αιτήσεώς τους. Συγκεκριμένα, ρυθμίζεται το σύνολο των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις δανειακές συμβάσεις, δηλαδή κεφάλαιο, τόκοι, τόκοι υπερημερίας, και λοιπές επιβαρύνσεις με ταυτόχρονη τη δυνατότητα εξόφλησης των οφειλών αυτών με συνομολόγηση νέου δανείου για το σκοπό αυτό».

Επίσης, με την ίδια τροπολογία επιλύεται το θέμα που έχει δημιουργηθεί με τη μεταφορά μαθητών από το τόπο διαμονής τους στο σχολείο φοίτησης με τη παράταση της ισχύουσας μεταβατικής ρύθμισης έως το τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους, οπότε και θα τεθεί σε ισχύ το νέο σύστημα μεταφοράς με ευθύνη των δήμων.

Με την τροπολογία για το θέμα των χρεών των ΟΤΑ δίνεται η δυνατότητα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων να αυξήσει τη διάρκεια αποπληρωμής των οφειλών των δήμων και των Περιφερειών, των νομικών προσώπων και των επιχειρήσεών τους, στα 25 έτη με παράλληλη μείωση των επιτοκίων, έπειτα από αίτηση των ενδιαφερόμενων. Παράλληλα, οι οφειλές αυτές μπορούν να εξοφληθούν με νέο δάνειο που μπορεί να ληφθεί έως 31.12.2011 από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

Για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών σημειώνεται ότι οι δαπάνες, που δεν έχουν καταβληθεί στους δικαιούχους (ιδιοκτήτες λεωφορείων) από τις νομαρχίες, θεωρούνται νόμιμες εφόσον «ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης διαπιστώσει με σχετική πράξη του την εκτέλεση του μεταφορικό έργου και το ύψος της σχετικής δαπάνης». Παράλληλα, ορίζεται ότι «εφόσον δεν έχουν ολοκληρωθεί έως 31.12.10 οι σχετικοί διαγωνισμοί για την ανάδειξη νέων μειοδοτών, η μεταφορά των μαθητών πραγματοποιείται από τις οικείες περιφέρειες, κατόπιν παράτασης των συμβάσεων που είχαν συναφθεί για το σχολικό έτος 2009-2010». Σημειώνεται ότι, όπως προβλέπει ο «Καλλικράτης», από το επόμενο σχολικό έτος η μεταφορά των μαθητών θα γίνεται με ευθύνη των δήμων.