21 Φεβρουαρίου 2011

Μεταβολή της θέσης του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με τις συγχωνεύσεις των σχολείων


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiBgLXwOa1QqkmDGybGgC3NGmeJy0UqJuzK15XfyCDsHxX14Dat_k9LlLv41hz2G059D1SH-qthE2KyFX5zuWtM3e7m5bcqHnW5cERE6eiQbKVwoBTtMhsf9JklRJxyKkGJPDKLHzk2LC8/s320/kmkm.jpg

Μεταβολή της θέσης του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με τις συγχωνεύσεις των σχολείων φαίνεται να προκύπτει από την απάντηση σε σχετική Ερώτηση (Αρ. Πρωτ. 10585/7.2.2011) του Βουλευτή Ν. Χίου και Υπεύθυνου Τομέα Περιφερειακής Πολιτικής, Κωστή Μουσουρούλη.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απάντηση, οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων γίνονται έπειτα από «εμπεριστατωμένη εισήγηση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και τη γνωμοδότηση του αρμόδιου οργάνου της τοπικής αυτοδιοίκησης» και με «αυστηρά παιδαγωγικά κριτήρια». Όμως στο σχετικό έγγραφο που εστάλη προς τους διευθυντές, κύρια κριτήρια αποτελούσαν ο αριθμός των μαθητών και η απόσταση από το σχολείο μεταφοράς, τα οποία προφανώς και δεν είναι αυστηρά παιδαγωγικά.

Δεδομένης της εισήγησης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως είδε το φως της δημοσιότητας στον τοπικό τύπο στις 18.02 και στην οποία δεν προτείνεται καμία συγχώνευση ή κατάργηση σχολικής μονάδας, αναμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας να μην αλλάξει τον εκπαιδευτικό ιστό των νησιών της Περιφερειακής Ενότητας Χίου.


ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ:ΚΩΣΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: ΝΟΜΟΣ ΧΙΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ

(Αρ. Πρωτ. 10585/7.2.2011)

Προς: Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Θέμα: Συνενώσεις – Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων .

Το κείμενο της διαβούλευση όσο και το σχετικό έγγραφο προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης που ακολούθησε μόλις τέσσερεις (4) ημέρες μετά την ολοκλήρωση της, δρομολογούν μεταβολές στη χωροταξική κατανομή των σχολικών μονάδων, με αιτιολογία την αξιοποίηση των υποδομών και την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, αγνοώντας βασικές παιδαγωγικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας της σχολικής ζωής. Οι υπερβάσεις του ορίου μαθητών ανά τάξη λόγω εξάντλησης της φέρουσας ικανότητας πολλών σχολικών μονάδων αλλά και ο προσχηματικός χαρακτήρας που αποδίδει στη διαβούλευση ο ελάχιστος χρόνος που διατέθηκε, προκαλούν εύλογη ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς. Ειδικά για τις αγροτικές, νησιωτικές και ορεινές περιοχές, αγνοήθηκαν και οι κοινωνικές διαστάσεις, δεδομένου ότι για τη μη συνένωση των σχολικών μονάδων ως κύρια προϋπόθεση εμφανίζεται ο χρόνος κάλυψης της απόστασης και τυχόν προβλήματα ασφάλειας κατά τη μετακίνηση των μαθητών. Παράλληλα, όροι όπως «κατ’ εξαίρεση ένταξη σε οργανωτική δομή μικρής σχολικής μονάδας» καταδεικνύουν ότι δεν έχουν ληφθεί υπόψη έρευνες των γνωστικών και μη-γνωστικών επιδόσεων των μαθητών των μικρών σχολείων, οι οποίες αποδεικνύουν ότι οι μαθητές αυτοί δεν διαφέρουν με τους μαθητές των μεγάλων σχολείων. Περαιτέρω αν και στο έγγραφο αναφέρεται ότι η γνώμη των εκπροσώπων των νέων Δήμων θα συντελέσει στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης, δεν περιγράφεται κανένας τρόπος υλοποίησης της σχετικής διαδικασίας.

Επειδή ο ανωτέρω σχεδιασμός θα προκαλέσει πολλές αρνητικές κοινωνικές συνέπειες και δεδομένου ότι η παιδεία, βασική αποστολή του Κράτους κατά το Σύνταγμα, δεν μπορεί να σχεδιάζεται και να προγραμματίζεται με λογιστική λογική που αμφισβητεί και την επιταγή του για εξασφάλιση ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές,

Ερωτάται η κα Υπουργός:

1. Σε ποια ελληνικά ή διεθνή ερευνητικά πορίσματα εδράζεται η απόφαση για συγχώνευση των σχολικών μονάδων και για το μέγιστο αριθμό μαθητών;

2. Πώς θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημα οικογενειακού προγραμματισμού των εκπαιδευτικών που έχουν ήδη οργανικές θέσεις σε θιγόμενα σχολεία;

3. Με ποιον τρόπο θα ληφθεί υπόψη η άποψη των νέων Δήμων πριν διαμορφωθεί τελική πρόταση για κάθε περιφέρεια της χώρας; Προτίθεται το Υπουργείο να αντιμετωπίσει διακριτά τις τυχόν συγχωνεύσεις στις νησιωτικές και τις ορεινές περιοχές της χώρας;

Ο Ερωτών Βουλευτής 07.02.2011

Κωστής Μουσουρούλης

Βουλευτής Νομού Χίου