19 Ιανουαρίου 2011

Βολές Σάββα Αναστασιάδη εναντίον του νέου επενδυτικού νόμου

http://taxalia.blogspot.com/2011/01/blog-post_5238.html

"ο Έλληνας προοδεύει στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, δυστυχώς στην πατρίδα του συναντά πάντοτε βουνά από προβλήματα και εμπόδια"

Ομιλία του Βουλευτή Ν.Δ. Β΄ Θεσσαλονίκης και αναπληρωτή του Τομέα Πολιτικής Μεταφορών και Επικοινωνιών Σάββα Αναστασιάδη, στην ολομέλεια για την ψήφιση του Αναπτυξιακού νόμου , σήμερα 19 Ιανουαρίου 2011 :

“ Είναι γεγονός ότι η χώρα μας διανύει τη δυσκολότερη οικονομική περίοδο που έχει γνωρίσει ποτέ.
Η αγορά έχει στεγνώσει από ρευστό. Η ανάπτυξη κινείται με ρυθμούς...
αρνητικούς
Η ύφεση άγγιξε το 4,5% το 2010, Η πρόβλεψη είναι 3% για το 2011
Ανησυχία και φόβος επικρατεί παντού για το αύριο, Καταστήματα κλείνουν καθημερινά
-Η ανεργία καλπάζει, με ρυθμούς ασύλληπτους-Πρωτόγνωρους για τη χώρα
-Η ταχύτητα λήψης αποφάσεων, κάτω από τέτοιες συνθήκες, είναι ένας από τους καθοριστικότερους παράγοντες ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και τόνωσης της οικονομίας.
-Δυστυχώς, φαίνεται ότι αυτό η κυβέρνηση δεν το έχει αντιληφθεί.
-Έχουμε, ήδη, ένα ασυγχώρητο επενδυτικό κενό, το οποίο πλήρωσε και πληρώνει πολύ ακριβά η οικονομία και η κοινωνία. Παρά τις συνεχείς επισημάνσεις της παράταξης και του αρχηγού μας, καθώς και του επιχειρηματικού κόσμου, για ρευστότητα και ανάπτυξη, η κυβέρνηση επέλεξε την εύκολη λύση της περικοπής των μισθών και των συντάξεων και ακινητοποίησε την αγορά.

-Ο νέος επενδυτικός νόμος ήρθε για ψήφιση στη Βουλή με μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Ένας νόμος που ταλαιπωρήθηκε και ταλαιπώρησε, θύμα της αναποφασιστικότητας της κυβέρνησης και του ανασχηματισμού.

-Ανακοινώθηκε πολλές φορές και έδωσε υποσχέσεις.
-Ήρθε στη Βουλή.
-Άλλαξε υπουργό.
-Έφυγε και ξαναήρθε, χωρίς να φέρει τίποτε το καινούργιο. Μετά από δεκαπέντε μήνες αναβλητικότητας και παλλινωδιών. Ένας ασαφής και πολύπλοκος νόμος.

-Ένας νόμος που, για να λειτουργήσει, απαιτούνται 25 Υπουργικές Αποφάσεις, 7 Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και 3 Προεδρικά Διατάγματα, δηλαδή, άλλους έξι και πλέον μήνες για να λειτουργήσει.

-Ίσως και όλο το 2011 να πάει έτσι.
-Να συμφωνήσω ότι θέλατε πίστωση χρόνου για να ετοιμάσετε το νέο νόμο. Γιατί, όμως, ώσπου να τον ετοιμάσετε, δεν αφήνατε σε ισχύ τον προηγούμενο Νόμο της Ν.Δ.;
-Για να μην οδηγηθεί η χώρα σε περίοδο “αναπτυξιακής άπνοιας”, όπως πολύ χαρακτηριστικά ανέφερε ο εισηγητής σας.
-Για να μην υπάρξει επενδυτικό κενό, σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο για τον τόπο.

-Καταργήσατε τον 3299, που ήταν ένας πολύ καλός νόμος, που έφερε απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών, που τον είχε αγκαλιάσει όλος ο επιχειρηματικός κόσμος, που είχαν ενταχθεί σ' αυτόν χιλιάδες επενδυτικά σχέδια.

-Δυστυχώς, δεν τον κρατήσατε.
-Χάθηκε ένας ολόκληρος χρόνος, με μεγάλες επιπτώσεις στην ανάπτυξη.

Και φέρνετε σήμερα για συζήτηση, με μεγάλη καθυστέρηση
-Ένα νόμο άτολμο, πολύπλοκο και δύσκολο στην υλοποίησή του, χωρίς ξεκάθαρη στόχευση.
-Χωρίς ουσιαστική κατεύθυνση προς τις φιλικές προς το περβάλλον επενδύσεις και την πράσινη ανάπτυξη, την οποία ευαγγελίζεστε σε κάθε ευκαιρία.
-Χωρίς ενίσχυση του εναλλακτικού τουρισμού, που μπορεί να στηρίξει την ελληνική περιφέρεια και την οικογενειακή επιχείρηση.
-Τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα του νέου αναπτυξιακού είναι υπεραισιόδοξα.
-Η εκταμίευση τεσσάρων δις ευρώ και η δημιουργία 50.000 θέσεων εργασίας, μέσα στην επόμενη διετία, είναι στόχοι ανέφικτοι.
-Δεν είναι δυνατόν, στα 30 περίπου χρόνια, που ίσχυσαν οι προηγούμενοι αναπτυξιακοί νόμοι, σε περιόδους με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, να έχουν δημιουργηθεί 150.000 θέσεις εργασίας και να αναμένουμε να δημιουργηθούν 50.000 θέσεις σε δύο μόλις χρόνια, εν μέσω, μάλιστα, οικονομικής κρίσης.
-Μακάρι να γίνει. Το ευχόμαστε.
-Και θα βοηθήσουμε γι' αυτό, όσο μπορούμε, αλλά το θεωρούμε αδύνατο.

-Ο νέος νόμος δρα αποτρεπτικά, αφού δεν εξασφαλίζει, στον εν δυνάμει επιχειρηματία, ένα ικανό αρχικό κεφάλαιο για την ίδρυση και λειτουργία της επιχείρησής του, ιδιαίτερα σε περίοδο μειωμένης ρευστότητας, όπως είναι αυτή που διανύουμε.

-Τα κριτήρια αξιολόγησης των επενδύσεων πρέπει να εμπλουτιστούν και με άλλα, όπως π.χ. η ανεργία, για να είναι δικαιότερος στη γεωγραφική κατανομή.

-Η συσσώρευση των αξιολογήσεων σε δύο χρονικές περιόδους, πιστεύω ότι θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα και καθυστερήσεις.

-Και εδώ, βεβαίως, στη διαδικασία της αξιολόγησης, κ. Υπουργέ, θα βρούμε πάλι μπροστά μας το μεγάλο πρόβλημα της γραφειοκρατίας.

-Ενώ ο Έλληνας προοδεύει στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, δυστυχώς στην πατρίδα του συναντά πάντοτε βουνά από προβλήματα και εμπόδια.

-Γραφειοκρατία, μεσάζοντες, γραμματείς και φαρισαίοι, φρενάρουν τις καλές προθέσεις και προσπάθειες για επενδύσεις και αναπτυξιακή προοπτική.
-Τεράστιο θέμα αυτό.
-Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι οι νόμοι.
-Νόμους έχουμε.
-Κι αυτός ο νόμος που συζητάμε, έχει θετικά στοιχεία.
-Ποια διοίκηση, όμως, θα τον στηρίξει και θα τον εφαρμόσει;
-Αυτό δεν έχουμε βρει, ακόμη.
-Και, δυστυχώς, το πρόβλημα αυτό δεν το άγγιξαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
-Δεν το αγγίζετε ούτε εσείς σήμερα, παρά την κρισιμότητα της κατάστασης.
-Αντί, λοιπόν, με το νέο νόμο, να απλουστεύσετε διαδικασίες, για να μειώσετε τη γραφειοκρατία, συστήνετε νέα όργανα ελέγχου και νεα γραφεία στήριξης των επενδύσεων.
-Ενισχύετε, έτσι, τη γραφειοκρατία και κάνετε το σύστημα ακόμη πιο πολύπλοκο.
-Ο νέος επενδυτικός νόμος διέψευσε πολλές από τις προσδοκίες του επιχειρηματικού κόσμου, που περίμενε τη διαμόρφωση ενός ριζοσπαστικού πλέγματος ενίσχυσης των επιχειρήσεων, ώστε να καταστεί βιώσιμη η ανάληψη επενδυτικών πρωτοβουλιών και, κατ' επέκταση, η ουσιαστική ανάπτυξη της χώρας.
-Αποτελεί αναγκαιότητα, για την πατρίδα μας, η δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για επενδύσεις.
-Με απλοποίηση διαδικασιών ίδρυσης και λειτουργίας των επιχειρήσεων, με βελτίωση των υποδομών, με εξορθολογισμό και απλοποίηση του φορολογικού καθεστώτος.
-Τέτοια προσπάθεια δεν είδαμε στο νόμο που εισάγετε.
-Παρ' όλα αυτά, με αίσθημα ευθύνης και αναλογιζόμενοι την κρισιμότητα της κατάστασης, εμείς ψηφίζουμε το νόμο επί της αρχής, για να στηρίξουμε έτσι την Ελληνική οικονομία.