Την αγωνία των ακριτών νησιωτών για την ομαλή εκτέλεση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της άγονης γραμμής και μετά το τέλος του Οκτώβρη, μετέφερε η Μίκα Ιατρίδη με ερώτηση της στη Βουλή προς το νέο Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Η βουλευτής Δωδεκανήσου ζητά ακόμη τον άμεσο ορισμό Γενικού Γραμματέα στο νέο Υπουργείο, ώστε να συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και να δοθεί λύση στο πρόβλημα, πριν τη λήξη των συμβάσεων στις 31 Οκτωβρίου.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας
ΘΕΜΑ: «Στον αέρα και φέτος οι άγονες γραμμές»
Η αλλοπρόσαλλη πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στην εμπορική ναυτιλία εξακολουθεί και προκαλεί σοβαρά προβλήματα. Η κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με τη συνακόλουθη τριχοτόμηση του και η μετά από ένα χρόνο δημιουργία νέου Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, έχουν δημιουργήσει ένα πρωτοφανές «ναυάγιο» σε έναν τομέα ζωτικής σημασίας για την οικονομία μας.
Και αν στην Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ συνεχίζουν να χάνονται στη μετάφραση, παίζοντας με τις ονομασίες, οι ακρίτες νησιώτες αγωνιούν για το μέλλον των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και ειδικά αυτών που σχετίζονται με τις άγονες γραμμές.
Ήδη, οι νέες αλλαγές στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, μετά το γνωστό ανασχηματισμό του μεσονυκτίου, επηρεάζουν και τη λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο, υπό κανονικές συνθήκες, εξασφαλίζει την απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Στο συγκεκριμένο Συμβούλιο προήδρευε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Όμως, στο νέο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας δεν έχει επιλεγεί, ως αυτή τη στιγμή γενικός γραμματέας με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Τόσο, ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής όσο και ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής δεν μπορούν εκ του νόμου να προεδρεύσουν στο ΣΑΣ.
Επειδή στις 31 Οκτωβρίου 2010 λήγουν πολλές συμβάσεις για τις άγονες γραμμές και από 1η Νοεμβρίου τα ακριτικά νησιά κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση. Επειδή η επιλογή της «παραδοσιακής» λύσης των απευθείας αναθέσεων, δεν ταιριάζει στην παρούσα οικονομική συγκυρία και αναμένεται να δημιουργήσει περαιτέρω διενέξεις μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών και του Υπουργείου. Επειδή η επιλογή Γενικού Γραμματέα μέσω κατάθεσης βιογραφικών στη γνωστή ιστοσελίδα της Κυβέρνησης είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και ενίοτε οδηγεί σε ευτράπελες καταστάσεις. Επειδή οι ακρίτες νησιώτες δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Πότε αναμένεται να οριστεί νέος Γενικός Γραμματέας στο νέο Υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας και πότε αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών;
Η ερωτώσα Βουλευτής
Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη