1 Οκτωβρίου 2010

«Καλλικράτης» για αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών στα νησιά

Σε καλύτερη εξυπηρέτηση από την ακτοπλοΐα στοχεύει ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων

ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ
Σειρά ιδεών για την ανάπτυξη ενός λιμενικού Καλλικράτη στόχος του οποίου είναι το να δημιουργηθούν προϋποθέσεις εκσυγχρονισμού των λιμενικών υποδομών των νησιών της χώρας θα παρουσιάσει στους ακτοπλόους ο νέος υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, κ. Ι. Διαμαντίδης Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Διαμαντίδης κατά τη διάρκεια της τελετής ανάληψης των καθηκόντων του, «δεν είναι δυνατόν τα σημερινά πλοία της ακτοπλοΐας να αντιμετωπίζουν δυσκολίες, και να μην μπορούν να προσεγγίσουν τα νησιά μας με κανόνες ασφαλείας όπως επίσης δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν ελληνικά λιμάνια χωρίς τον παραμικρό έλεγχο, με αποτέλεσμα να έχουμε διαφυγόντα κέρδη για το Κράτος».

«Τα νησιά μας», συνέχισε, «πρέπει να αποκτήσουν λιμάνια αντάξια των σημερινών αναγκών του τουρισμού μας. Θα προσπαθήσω ώστε να υπάρξει η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των νησιών μας από την ακτοπλοΐα, γιατίόλοι καταλαβαίνουμε ότι τα ελληνικά νησιά δεν πρέπει να είναι ξεκομμένα από τη μητροπολιτική Ελλάδα».

Αναφερόμενη εξάλλου στο θέμα της νησιωτικής ανάπτυξης η νέα υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κυρία Ελπίδα Τσουρή, υπογράμμισε τα ακόλουθα: «Η σύσταση του Υπουργείου αυτού και η εφαρμογή των αντίστοιχων πολιτικών σε ό,τι αφορά στις νησιωτικές και παράκτιες περιοχές, δεν αποτελεί απλώς ένα εργαλείο, ένα μέσο για την υλοποίησή τους. Είναι όρος και προϋπόθεση για την κοινωνική συνοχή, σηματοδοτεί κυβερνητική προτεραιότητα και στοχεύει ευθέως στην ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη».

Αυξήσεις με διαβούλευση
Την ικανοποίησή της για την μη αύξηση των λιμενικών τελών από σήμερα, 1η Οκτωβρίου του 2010 εκφράζει η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, ο πρόεδρος της οποίας κ. Απ. Βεντούρης υπογραμμίζει την άμεση ανταπόκριση του διευθύνοντος συμβούλου και προέδρου της ΟΛΠ ΑΕ κ. Γ. Ανωμερίτη, για την άμεση ανταπόκρισή του στις προφορικές εισηγήσεις για μη αύξηση των λιμενικών τελών, αλλά και τη χορήγηση δικαιώματος πραγματικής διαβούλευσης για την τελική διαμόρφωση τυχόν αυξήσεων των λιμενικών τελών.

Οπως αναφέρει ο κ. Βεντούρης η εξέλιξη αυτή και κυρίως η συγκεκριμένη απόφαση του κ. Ανωμερίτη, δημιουργεί προϋποθέσεις συνέχισης του κλίματος αγαστής συνεργασίας μεταξύ της Ενώσεως και της ΟΛΠ ΑΕ.

«Ως γνωστόν», συνεχίζει ο κ. Βεντούρης, «το ακτοπλοϊκό εισιτήριο ήδη θωρείται ακριβό από το σύνολο των νησιωτών, των τουριστών και των επιβατών δεδομένου ότι είναι το μόνο εισιτήριο μέσου μαζικής μεταφοράς που επιβαρύνεται μέχρι και ποσοστού 60% επί του καθαρού ναύλου από τις κάθε είδους ανταποδοτικές και μη κρατήσεις. Η ακτοπλοϊκή οικογένεια περνάει δύσκολες ώρες και η απόφαση του ΔΣ της ΟΛΠ ΑΕ της δίνει προσωρινή βοήθεια επιβίωσης ώστε να διέλθει επιτυχώς τους οικονομικούς σκοπέλους που παρουσιάστηκαν φέτος στην πορεία της από την μεγάλη μείωση της επιβατηγού και οχηματικής κινήσεως του 2010 αλλά και της υπέρμετρης αύξησης της τιμής των καυσίμων, λιπαντικών ως και του αναλογούντος ΦΠΑ των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας», καταλήγει.

Εξάλλου, για άλλη μια φορά επανέρχονται, στο προσκήνιο οι κρατήσεις υπέρ τρίτων που επιβάλλονται στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας καθώς αυξάνει μέρα με τη μέρα το ρεύμα αντίδρασης κατά αυτών των κρατήσεων από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες που το χαρακτηρίζουν «χαράτσι».

Εντός των προσεχών ημερών οι εκπρόσωποι των ενώσεων των εταιρειών της ακτοπλοΐας θα θέσουν αυτό το θέμα, μεταξύ άλλων, στη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας με την οποία θα συναντηθούν.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artId=357820&dt=01/10/2010#ixzz115VLK5Ve