19 Οκτωβρίου 2010

Προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους

ΣΝΙΚΗΤΙΑΔΗΣυνάντηση αεροπορικής «κορυφής» θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και εκπροσώπων 18 αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και με τη συμμετοχή περιφερειαρχών των τουριστικών περιοχών, με σκοπό την ενίσχυση του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα μας καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους.
Ειδικότερα, ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Γιώργος Νικητιάδης, αναμένεται να συναντηθεί με τους εκπροσώπους συγκεκριμένων αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους (low costs carriers) χωρίς ωστόσο, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, να έχουν κληθεί να συμμετάσχουν στη συνάντηση οι φορείς του ελληνικού τουρισμού.
Τα πρώτα αποτελέσματα προσγείωσης συγκεκριμένων αεροπορικών εταιρειών, φάνηκαν με τη δημοσιοποίηση των αφίξεων στις περιοχές της Κω και της Ρόδου, όπου εταιρείες, όπως η Easy Jet, μετέφεραν την κύρια μάζα των τουριστών προς αυτές τις περιοχές. Συγκεκριμένα άνοδο 11% στις αεροπορικές αφίξεις σημείωσε η Κως στο εννεάμηνο, 8,7% η Ρόδος, πάντα στο εξεταζόμενο διάστημα.
Αξίζει να σημειωθεί η προσπάθεια του υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού για να συμπεριλάβει η Ryan Air, την Ελλάδα στις πτήσεις της. Σύμφωνα με πληροφορίες, ενδέχεται η συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία να συμπεριλάβει τουριστικούς προορισμούς, όπως η Κως, στο πρόγραμμά της από τη νέα τουριστική περίοδο του 2011.
Οι φορείς από την πλευρά τους, υποστηρίζουν ότι οι Ελληνες ξενοδόχοι είναι εκείνοι που πιέζουν έντονα την πολιτική ηγεσία να ενεργοποιηθεί, προκειμένου να εισέλθουν στην ελληνική αγορά οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
Κοινό ταμείο
Η έλλειψη στρατηγικής στον άξονα των αερομεταφορών, αλλά και στη συνεργασία επιχειρηματία - κράτους, αποτελεί για το μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και εντεταλμένο σύμβουλο των ξενοδοχείων Aldemar κ. Αλέξανδρο Αγγελόπουλο, τον κυριότερο ανασταλτικό παράγοντα που «κρατάει στο έδαφος» τις αεροπορικές εταιρείες.
Οπως τονίζει ο κ. Αγγελόπουλος το μείζον θέμα που θα πρέπει να απασχολεί τους τουριστικούς παράγοντες θα πρέπει να είναι η εξεύρεση του τρόπου με τον οποίον θα συνεχίσουν τις πτήσεις τους προς τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. Δηλαδή, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το marketing προς τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς μέχρι πρόσφατα η σχέση tour operator και αεροπορικής εταιρείας ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη.
Ομως τα δεδομένα άλλαξαν και οι αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν, ως έναν βαθμό ξεχωριστά από τους tour operators. Στο σημείο αυτό, ο κ. Αγγελόπουλος προτείνει το εξής απλό: Γιατί τα αεροσκάφη που βρίσκονται προσγειωμένα στο ελληνικό έδαφος δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν προς όφελος του ελληνικού τουρισμού;
Σύμφωνα με τον κ. Αγγελόπουλο, οι παράγοντες της περιφέρειας, αλλά και οι ξενοδόχοι επιχειρηματίες μπορούν από κοινού να συμβάλλουν σημαντικά στην προσπάθεια αυτή. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Αγγελόπουλος δεν κάνει τη διάκριση των αεροπορικών εταιρειών σε χαμηλού και υψηλού κόστους, καθώς θεωρεί ότι το σημαντικό για την Ελλάδα είναι να προσγειώνονται ολοένα και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες γεμάτες από τουρίστες.
Κρίσιμος παράγοντας για την επίτευξη ορατών αποτελεσμάτων στο ζήτημα των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, είναι η δημιουργία επιτροπής από στελέχη που έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία σε τέτοια ζητήματα, πάντα με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας αλλά και των περιφερειών.
Η αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων δεν θα πρέπει να γίνεται κατά τρόπο επιπόλαιο και περιστασιακό, αντίθετα το ελληνικό κράτος θα πρέπει να βάλει το «χέρι στην τσέπη» εάν πράγματι θέλει ορατά αποτελέσματα.
Η επιδότηση θέσης από 40 ευρώ έως 100 ευρώ είναι ικανό μέγεθος για να προσγειωθούν στην Ελλάδα εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως αναφέρθηκε. Ο κ. Αγγελόπουλος επεσήμανε χαρακτηριστικά, ότι ένα κοινό ταμείο ιδιωτών και κράτους είναι εφικτό για το καλό του ελληνικού τουρισμού.
Συνεργασία
Ειδικότερα, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Ανδρέας Ανδρεάδης, επισημαίνει τις πρωτοβουλίες που έχουν λάβει οι ξενοδόχοι μέσω των φορέων τους, έχοντας ήδη παρουσιάσει ολοκληρωμένη στρατηγική πάνω στις αερομεταφορές. Τη στιγμή που η αρμόδια πολιτική ηγεσία τηρεί «σιγή ιχθύος» στο μέτωπο αυτό, ο κ. Ανδρεάδης υπογραμμίζει ότι με αποσπασματικές πρωτοβουλίες (μεμονωμένες συναντήσεις εκπροσώπων αυτών των αεροπορικών εταιρειών με την πολιτική ηγεσία) δε λύνεται το θέμα.
Η προσέλκυσή τους, θα επιτευχθεί με στρατηγικό σχεδιασμό που θα περιλαμβάνει όλες τις πύλες εισόδου της Ελλάδας.
Η άφιξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους αφενός μεν θα επιμηκύνει την τουριστική περίοδο της χώρας, αφετέρου θα τονωθεί σημαντικά η τουριστική κίνηση σε όλη την Ελλάδα, δήλωσε χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα LTC news, ο κ. Ανδρεάδης ζητώντας επιτέλους, όπως είπε, τα συναρμόδια υπουργεία να συνεργάζονται μεταξύ τους και προς αυτή την κατεύθυνση.
Με το 85% των τουριστικών αφίξεων να έρχονται μέσω αέρος, υπάρχει μία πολύ κρίσιμη μάζα τουριστών ανάμεσά τους, που θα επέλεγαν τη λύση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, με προφανή τα οφέλη στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος, όπως χαρακτηριστικά τονίζεται.
Το στοίχημα
«Με τόσα λεφτά που έχει ξοδέψει το ελληνικό κράτος σε εκθέσεις αμφιβόλου ποιότητας θα έπρεπε να είχαμε καταφέρει από καιρό να έρθουν εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ελλάδα» δηλώνει, ο γενικός γραμματέας της ΠΟΞ και πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς κ. Σπύρος Γαλιατσάτος.
«Οι Ρώσοι πάνε στην Τουρκία με 80 ευρώ πήγαινε έλα», δηλώνει στο LTC news, ο κ. Γαλιατσάτος, και κάνει λόγο για επιτακτική ανάγκη της χώρας μας να μπορέσει να τις προσελκύσει. Σε όσα νησιά έχουν προσγειωθεί αυτές οι εταιρείες έχουν προσδώσει νέα δυναμική στις αφίξεις, σημειώνει χαρακτηριστικά και καλεί την πολιτική ηγεσία να κερδίσει αυτό το στοίχημα.
Φόβοι
Από την άλλη πλευρά, ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου, Βασίλης Μηναΐδης, υπογραμμίζει ότι οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους δε σώζουν τον ελληνικό τουρισμό τονίζοντας ότι φέρνουν πελάτες χαμηλού εισοδήματος και με ορατό τον κίνδυνο να εξοστρακίσουν τις πτήσεις τσάρτερ.
Ο κ. Μηναΐδης εκφράζει το φόβο η Ελλάδα να μη γίνει «Μάλτα», όπου η φυγή των tour operator's μαράζωσε τον τουρισμό τους.

Μάλιστα καλεί την ελληνική πολιτεία να μη δώσει «γη και ύδωρ» σε αυτές τις εταιρείες (επιδοτήσεις ανά πελάτη), γιατί αυτό μπορεί να γίνει μπούμερανγκ στις προσπάθειες για άνοδο του τουριστικού ρεύματος και της συνολικής ποιότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

πηγή δημοκρατική