3 Σεπτεμβρίου 2010

Μείωση των αποζημιώσεων για την εκτέλεση ακτοπλοϊκών δρομολογίων στα νησιά της άγονης γραμμής που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του υπουργείου Μεταφορών,

Μεταξύ των άλλων άγονων γραμμών και τα δρομολόγια
Πειραιάς--Σύρος-Αγιος Κήρυκος-Φούρνοι-Καρλόβασι-Βαθύ

Επαναξιολογείται το πλαίσιο των συνολικών αποζημιώσεων που πέρυσι έφθασαν τα 90 εκατ. ευρώ
Μείωση των αποζημιώσεων για την εκτέλεση ακτοπλοϊκών δρομολογίων στα νησιά της άγονης γραμμής που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κατά 10% αποφάσισε κατά πλειοψηφία το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης των συνολικών αποζημιώσεων οι οποίες κατά την προηγούμενη περίοδο άγγιξαν τα 90 εκατ. ευρώ περίπου.

Συγκεκριμένα, για τις 17 άγονες γραμμές προβλέπεται για τα δρομολόγια της περιόδου 2010-2011 να δαπανηθούν 11 εκατ. ευρώ, έναντι 18,5 εκατ. ευρώ που είχαν δαπανηθεί για την περίοδο 2009-2010.

Εξάλλου το ΣΑΣ αποφάσισε και πάλι κατά πλειοψηφία να μειώσει τις κατηγορίες πλοίων που μετείχαν στην εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών από πέντε που είναι τώρα σε τρεις, αλλά κυρίως αποφάσισε να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον χρόνο ισχύος των συμβάσεων οριοθετώντας ως οροφή την τριετία έναντι της 12ετίας που ίσχυε ως τώρα επιφέροντας με τον τρόπο αυτόν σημαντικές αλλαγές στα πλάνα νέων κατασκευών των εταιρειών της ακτοπλοΐας, εφόσον οι κατασκευές αυτές συνοδεύονταν από 12ετείς συμβάσεις.

Οπως έγινε γνωστό, οι 12ετείς συμβάσεις που ήδη έχουν υπογραφεί και υλοποιούνται θα παραμείνουν σε ισχύ, πλην όμως η αναφορά των κυβερνητικών στελεχών στην αδυναμία της κυβέρνησης να διασφαλίσει από τώρα και μετά ότι θα υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια για 12ετείς συμβάσεις - δυσμενής εξέλιξη που οδήγησε και στην κατάργησή τους- έχει θορυβήσει και τις εταιρείες εκείνες που έχουν ήδη τέτοιες συμβάσεις και οι οποίες εκτιμάται ότι δεν θα έχουν πρόβλημα. Μέσα από τη λήψη των μέτρων αυτών που υποχρεώθηκε να αποδεχθεί ο κλάδος της ελληνικής ακτοπλοΐας, πλην των θεσμικών φορέων της που καταψήφισαν τις σχετικές εισηγήσεις, αναμένεται να επέλθει ένας εξορθολογισμός των δαπανών για την άγονη γραμμή η οποία θα συμβαδίζει με τα όσα προβλέπει το μνημόνιο, χωρίς να επηρεαστεί βαθιά το δίκτυο των εξυπηρετούμενων άγονων γραμμών. Με την εκτίμηση αυτή των υπηρεσιών παραγόντων του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας φαίνεται ότι δεν συμφωνεί ο κλάδος, στελέχη του οποίου διατυπώνουν σοβαρές επιφυλάξεις για την ποιότητα των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών που θα παρέχονται πλέον υπό το καθεστώς των άγονων γραμμών καθώς οι περισσότερες εταιρείες, οι οποίες εδώ και πολύ καιρό έχουν εισέλθει σε κρίσιμη περίοδο, εισπράττουν και την κρίση που ήδη διανύει η εθνική οικονομία με αποτέλεσμα να αυξάνονται κατακόρυφα οι πιέσεις για περικοπές στα δρομολόγια και περιορισμούς στις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Στο πλαίσιο αυτό ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ κ. Γ.Τελώνης κάλεσε με επιστολή του την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα σε νέα συνολική επανατοποθέτηση απέναντι στον κλάδο της ελληνικής ακτοπλοΐας αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες.

Την αντίθεσή του ως προς την αναδιάρθρωση που επεδίωκε η κυβέρνηση στο θέμα των άγονων γραμμών είχε εκφράσει με υπόμνημά του πριν από τη λήψη των παραπάνω αποφάσεων ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας κ. Απ.Βεντούρης. «Κάθε μείωση ή τροποποίηση των κατηγοριών πλοίων» λέει ο κ. Βεντούρης, «μας βρίσκει αντίθετους.Με τις προτεινόμενες καταργήσεις κατηγοριών πλοίων διαπιστώνεται η ανακολουθία της βούλησης του κράτους για τις 12ετείς συμβάσεις, αποτροπή όσων θελήσουν να ναυπηγήσουν νέα πλοία. Εξάλλου στο δικαίωμα “ρήτρας καυσίμου” (αναπροσαρμογή τιμών λόγω υπερβολικής αύξησης των τιμών καυσίμων) για τις μακροχρόνιες συμβάσεις, τυχόν κατάργησή τηςθα δώσει τη χαριστική βολή στο σύστημα εξυπηρέτησης των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας».
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artId=352046&dt=03/09/2010#ixzz0yRvrUn8d