Γράφει: Μανάβης Νίκος
02/09/2010
02/09/2010
Μόλις με πέντε ευρώ μπορεί να πάει όποιος ενδιαφέρεται στο Δικελί και με έξι ευρώ στο Αϊβαλί. Πρόκειται για μια προσφορά που διαφημίζεται εδώ και λίγες μέρες στη Μυτιλήνη από την εταιρεία των αδελφών Jale. Οικονομικοί παράγοντες της Μυτιλήνης μάς έλεγαν χθες το πρωί πως η εξαιρετικά μεγάλη μείωση στις τιμές των εισιτηρίων για την Τουρκία από την πλευρά της επιχείρησης των αδελφών Jale οφείλεται στον ανταγωνισμό που έχει αναπτυχθεί με την άλλη τουρκική εταιρεία που έχει δρομολογήσει το πλοίο «Midilli» στη γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί. Στόχος τους είναι να οδηγήσουν τους ανταγωνιστές τους σε μεγάλη οικονομική «αιμορραγία», που θα τους αναγκάσει να αποσυρθούν από τη γραμμή.
Αυτό το «έργο» το είχε δει ξανά η Μυτιλήνη πριν λίγα χρόνια, όταν ένας ντόπιος επιχειρηματίας είχε δημιουργήσει ναυτιλιακή επιχείρηση στην Τουρκία και είχε δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί. Οι δύο πλευρές είχαν αποδοθεί σε έναν πρωτοφανή ανταγωνισμό, στον οποίο τελικά νικητής είχε αναδειχθεί η οικογένεια Jale. Ανάλογη εκτίμηση περί σκληρού ανταγωνισμού για το ποιος θα επικρατήσει στη γραμμή έχει και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Γιώργος Ορφανός, ο οποίος προσπαθεί να βρει τρόπο για να σταματήσει τη συνεχή μείωση των τιμών στα εισιτήρια. Κι αυτό διότι πιστεύει ότι η ζημιά που θα υποστεί η αγορά της Μυτιλήνης θα είναι πολύ μεγάλη.
Πιο ακριβά Χίο, Σάμο
Ο κ. Ορφανός μάς είπε ότι τα περιθώρια που έχει για να κινηθεί είναι εξαιρετικά περιορισμένα, ωστόσο προσπαθεί με κάθε τρόπο να βρει λύση για το πρόβλημα που δημιουργείται. Σχολιάζοντας τις τιμές των ναύλων, μας σημείωσε ότι εξίσου έξι ευρώ κοστίζει το ταξί για τη μεταφορά από τη Μυτιλήνη στο Χάλικα, θέλοντας έτσι να δείξει ότι αυτές οι τιμές είναι κάτω από το κόστος λειτουργίας των σκαφών που είναι δρομολογημένα. Ο ίδιος μας είπε ότι στη Χίο που δραστηριοποιούνται τρεις εταιρείες στη σύνδεση με τον Τσεσμέ, η τιμή του εισιτηρίου είναι 30 ευρώ. Στη Σάμο υπάρχει σύνδεση με το Κουσάντασι, δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες και η τιμή του εισιτηρίου είναι 40 ευρώ.
Περισσότεροι κι από Πειραιά...
Από το κεντρικό πρακτορείο των αδελφών Jale στη Μυτιλήνη ενημερωθήκαμε ότι οι τιμές των πέντε και των έξι ευρώ για Δικελί και Αϊβαλί αντίστοιχα ισχύουν από τώρα και για άγνωστο μέχρι ποιο χρονικό διάστημα. Ίσως μάλιστα να διατηρηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου. Χθες το μεσημέρι το γραφείο δεν είχε σαφή εικόνα του αριθμού των Μυτιληνιών που επρόκειτο να ταξιδέψουν για την Τουρκία σήμερα. «Θα ξέρουμε αργά το απόγευμα. Αλλά κάθε Πέμπτη υπάρχει πολύ μεγάλη κίνηση από τη Μυτιλήνη προς το Αϊβαλί. Ίσως τελικά να μην αρκεί ένα πλοίο για να μεταφέρει όλους τους επιβάτες και να βάλουμε δύο πλοία.»
Ρωτήσαμε τον τουριστικό πράκτορα Γιάννη Σαμιώτη αν αυξήθηκε αυτές τις μέρες το ενδιαφέρον των Μυτιληνιών που θέλουν να μεταβούν στο Αϊβαλί. Μας απάντησε ότι «από σήμερα κόβονται περισσότερα εισιτήρια για τη γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί παρά για τη γραμμή Πειραιάς - Μυτιλήνη».
Άλλοι τουριστικοί πράκτορες έλεγαν ότι η τιμή είναι πολύ ελκυστική, εκτιμώντας ότι πάνω από 700 άτομα θα μεταβούν σήμερα το πρωί στο Αϊβαλί. Εξίσου μεγάλη κίνηση αναμένεται να υπάρξει και το Σάββατο το πρωί.
Στην Τουρκία μέσω Μυτιλήνης
Το ότι μπορεί κάποιος να ταξιδέψει από τη Μυτιλήνη στα απέναντι τουρκικά παράλια, αν και δε διαφημίζεται, έχει γίνει ευρύτερα γνωστό στην ηπειρωτική Ελλάδα. Γι’ αυτό φέτος το καλοκαίρι ήρθαν πολλοί μεμονωμένοι Έλληνες τουρίστες στο νησί μας που έκαναν διακοπές μία ή δύο ημέρες στη Λέσβο και έκαναν άλλη μια εβδομάδα διακοπές στα απέναντι τουρκικά παράλια. Αν συνεχίσουν να υπάρχουν τόσο χαμηλές τιμές στους ναύλους, είναι βέβαιο ότι το «ρεύμα» αυτό θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια. Κάποιοι τουριστικοί παράγοντες πιστεύουν ότι με αυτό τον τρόπο κερδίζει η Λέσβος τουρίστες, που σε διαφορετική περίπτωση θα τους έχανε οριστικά. Θεωρούν, μάλιστα, ότι η ανάδειξη της Μυτιλήνης ως διαμετακομιστικού κέντρου ανθρώπων και εμπορευμάτων από και προς την Τουρκία μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει για το νησί. Κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι με αυτό τον τρόπο η Λέσβος χάνει πολύτιμα έσοδα από τον τουρισμό.
Ορισμένοι τουριστικοί πράκτορες της Λέσβου αυτή την εποχή αναζητούν συνεργάτες στο Αϊβαλί, τη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη, θέλοντας να αξιοποιήσουν τη μερική κατάργηση της βίζας για τους Τούρκους πολίτες και να αυξήσουν τις αφίξεις Τούρκων τουριστών στο νησί.
Θεωρούν ότι η σημαντική αύξηση που παρουσίασαν οι αφίξεις Τούρκων τουριστών κατά τη διάρκεια του φετινού Αυγούστου ήταν απλώς η αρχή. Αν γίνει σωστή οργάνωση εκδρομών και η ανάλογη προβολή του νησιού μας στις μεγάλες πόλεις της Τουρκίας, κυρίως στη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη, εκτιμούν θα έχουν πολλαπλάσιες αφίξεις, που μπορούν να «αναχαιτίσουν» τις απώλειες που έχουμε στις αφίξεις τουριστών από την Ευρώπη.
Ίσως αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος η Λέσβος να απαντήσει στις απώλειες τζίρου που υφίσταται από τη μετάβαση Μυτιληνιών στην Τουρκία για ψώνια.
πηγή εμπρός
Αυτό το «έργο» το είχε δει ξανά η Μυτιλήνη πριν λίγα χρόνια, όταν ένας ντόπιος επιχειρηματίας είχε δημιουργήσει ναυτιλιακή επιχείρηση στην Τουρκία και είχε δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί. Οι δύο πλευρές είχαν αποδοθεί σε έναν πρωτοφανή ανταγωνισμό, στον οποίο τελικά νικητής είχε αναδειχθεί η οικογένεια Jale. Ανάλογη εκτίμηση περί σκληρού ανταγωνισμού για το ποιος θα επικρατήσει στη γραμμή έχει και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Γιώργος Ορφανός, ο οποίος προσπαθεί να βρει τρόπο για να σταματήσει τη συνεχή μείωση των τιμών στα εισιτήρια. Κι αυτό διότι πιστεύει ότι η ζημιά που θα υποστεί η αγορά της Μυτιλήνης θα είναι πολύ μεγάλη.
Πιο ακριβά Χίο, Σάμο
Ο κ. Ορφανός μάς είπε ότι τα περιθώρια που έχει για να κινηθεί είναι εξαιρετικά περιορισμένα, ωστόσο προσπαθεί με κάθε τρόπο να βρει λύση για το πρόβλημα που δημιουργείται. Σχολιάζοντας τις τιμές των ναύλων, μας σημείωσε ότι εξίσου έξι ευρώ κοστίζει το ταξί για τη μεταφορά από τη Μυτιλήνη στο Χάλικα, θέλοντας έτσι να δείξει ότι αυτές οι τιμές είναι κάτω από το κόστος λειτουργίας των σκαφών που είναι δρομολογημένα. Ο ίδιος μας είπε ότι στη Χίο που δραστηριοποιούνται τρεις εταιρείες στη σύνδεση με τον Τσεσμέ, η τιμή του εισιτηρίου είναι 30 ευρώ. Στη Σάμο υπάρχει σύνδεση με το Κουσάντασι, δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες και η τιμή του εισιτηρίου είναι 40 ευρώ.
Περισσότεροι κι από Πειραιά...
Από το κεντρικό πρακτορείο των αδελφών Jale στη Μυτιλήνη ενημερωθήκαμε ότι οι τιμές των πέντε και των έξι ευρώ για Δικελί και Αϊβαλί αντίστοιχα ισχύουν από τώρα και για άγνωστο μέχρι ποιο χρονικό διάστημα. Ίσως μάλιστα να διατηρηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου. Χθες το μεσημέρι το γραφείο δεν είχε σαφή εικόνα του αριθμού των Μυτιληνιών που επρόκειτο να ταξιδέψουν για την Τουρκία σήμερα. «Θα ξέρουμε αργά το απόγευμα. Αλλά κάθε Πέμπτη υπάρχει πολύ μεγάλη κίνηση από τη Μυτιλήνη προς το Αϊβαλί. Ίσως τελικά να μην αρκεί ένα πλοίο για να μεταφέρει όλους τους επιβάτες και να βάλουμε δύο πλοία.»
Ρωτήσαμε τον τουριστικό πράκτορα Γιάννη Σαμιώτη αν αυξήθηκε αυτές τις μέρες το ενδιαφέρον των Μυτιληνιών που θέλουν να μεταβούν στο Αϊβαλί. Μας απάντησε ότι «από σήμερα κόβονται περισσότερα εισιτήρια για τη γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί παρά για τη γραμμή Πειραιάς - Μυτιλήνη».
Άλλοι τουριστικοί πράκτορες έλεγαν ότι η τιμή είναι πολύ ελκυστική, εκτιμώντας ότι πάνω από 700 άτομα θα μεταβούν σήμερα το πρωί στο Αϊβαλί. Εξίσου μεγάλη κίνηση αναμένεται να υπάρξει και το Σάββατο το πρωί.
Στην Τουρκία μέσω Μυτιλήνης
Το ότι μπορεί κάποιος να ταξιδέψει από τη Μυτιλήνη στα απέναντι τουρκικά παράλια, αν και δε διαφημίζεται, έχει γίνει ευρύτερα γνωστό στην ηπειρωτική Ελλάδα. Γι’ αυτό φέτος το καλοκαίρι ήρθαν πολλοί μεμονωμένοι Έλληνες τουρίστες στο νησί μας που έκαναν διακοπές μία ή δύο ημέρες στη Λέσβο και έκαναν άλλη μια εβδομάδα διακοπές στα απέναντι τουρκικά παράλια. Αν συνεχίσουν να υπάρχουν τόσο χαμηλές τιμές στους ναύλους, είναι βέβαιο ότι το «ρεύμα» αυτό θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια. Κάποιοι τουριστικοί παράγοντες πιστεύουν ότι με αυτό τον τρόπο κερδίζει η Λέσβος τουρίστες, που σε διαφορετική περίπτωση θα τους έχανε οριστικά. Θεωρούν, μάλιστα, ότι η ανάδειξη της Μυτιλήνης ως διαμετακομιστικού κέντρου ανθρώπων και εμπορευμάτων από και προς την Τουρκία μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει για το νησί. Κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι με αυτό τον τρόπο η Λέσβος χάνει πολύτιμα έσοδα από τον τουρισμό.
Ορισμένοι τουριστικοί πράκτορες της Λέσβου αυτή την εποχή αναζητούν συνεργάτες στο Αϊβαλί, τη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη, θέλοντας να αξιοποιήσουν τη μερική κατάργηση της βίζας για τους Τούρκους πολίτες και να αυξήσουν τις αφίξεις Τούρκων τουριστών στο νησί.
Θεωρούν ότι η σημαντική αύξηση που παρουσίασαν οι αφίξεις Τούρκων τουριστών κατά τη διάρκεια του φετινού Αυγούστου ήταν απλώς η αρχή. Αν γίνει σωστή οργάνωση εκδρομών και η ανάλογη προβολή του νησιού μας στις μεγάλες πόλεις της Τουρκίας, κυρίως στη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη, εκτιμούν θα έχουν πολλαπλάσιες αφίξεις, που μπορούν να «αναχαιτίσουν» τις απώλειες που έχουμε στις αφίξεις τουριστών από την Ευρώπη.
Ίσως αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος η Λέσβος να απαντήσει στις απώλειες τζίρου που υφίσταται από τη μετάβαση Μυτιληνιών στην Τουρκία για ψώνια.
πηγή εμπρός