6 Σεπτεμβρίου 2010

Μεγάλο το ενδιαφέρον των πολιτών για τη ρύθμιση οφειλών


Χιλιάδες επισκέψεις στην ηλεκτρονική σελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου για το νόμο που αφορά τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.

Περισσότερες από 5.000 επισκέψεις έχει δεχθεί η ηλεκτρονική σελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου για το θέμα των υπερχρεωμένων νοικοκυριών από την 1η Σεπτεμβρίου που, σύμφωνα με το νόμο, δόθηκε η δυνατότητα έναρξης της διαδικασίας εξωδικαστικού συμβιβασμού.

Αυτό ανέφερε σε δηλώσεις του σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό real ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή κ. Δ. Σπυράκος σημειώνοντας ότι ενώ το προηγούμενο διάστημα οι επισκέψεις ήταν γύρω στις 500 εκτινάχθηκαν στις 5000 τις τελευταίες μέρες και αυτό δείχνει το ενδιαφέρον του κόσμου για να ενημερωθεί για τις δυνατότητες που έχει προκειμένου να ρυθμίσει τις οικονομικές του εκκρεμότητες με τις τράπεζες.

Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Σεπτεμβρίου 2010, άρχισε η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου 3869/2010 για την επιδίωξη εξώδικου συμβιβασμού του οφειλέτη με τους δανειστές, η μη επίτευξη του οποίου αποτελεί άλλωστε προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης ρύθμισης των χρεών στο δικαστήριο.

Ο νόμος ενισχύει καθοριστικά, με τη δυνατότητα πλέον που έχουν οι καταναλωτές για προσφυγή στη δικαστική ρύθμιση των χρεών, τη διαπραγματευτική τους θέση και δίνει σημαντικά κίνητρα τόσο στους οφειλέτες όσο και στους πιστωτές για την αξιοποίηση της εν λόγω διαδικασίας και την επίτευξη του συμβιβασμού.

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, για να διευκολύνει την εφαρμογή του νόμου, και ειδικότερα των ρυθμίσεων για τον εξώδικο συμβιβασμό, αναρτά σήμερα στην ιστοσελίδα της (efpolis.gr):

α) Υπόδειγμα αίτησης εξωδικαστικού συμβιβασμού με σχέδιο διευθέτησης των οφειλών, το οποίο μπορεί να συμπληρώνει και να υποβάλει προς τους πιστωτές κάθε οφειλέτης.

β) Οδηγίες για την επιδίωξη του εξωδικαστικού συμβιβασμού

γ) Κατάσταση με τους φορείς που έχουν δηλώσει ότι θα συνδράμουν τους οφειλέτες στην αξιοποίηση της διαδικασίας εξώδικης ρύθμισης των χρεών

δ) Υπόδειγμα αίτησης προς τα πιστωτικά ιδρύματα για παροχή στοιχειών

ε) Παρουσίαση των ρυθμίσεων του νόμου 3869/2010 με απαντήσεις σε 33 ερωτήματα

Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή είναι σε επικοινωνία με τους δικηγορικούς συλλόγους για να οργανώσει τη λειτουργία ενός πανελλαδικού δικτύου, στο οποίο θα συμμετέχουν και οι λοιποί φορείς, και το οποίο θα παρέχει δωρεάν στους οφειλέτες την απαραίτητη συμβουλευτική και νομική υποστήριξη και θα τους συνδράμει στη διαδικασία επίτευξης εξωδικαστικού συμβιβασμού για τη ρύθμιση των χρεών. Το εν λόγω δίκτυο θα λειτουργήσει σε ένα περίπου μήνα με τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ για χρονικό διάστημα οκτώ μηνών.

Για την εφαρμογή του ν. 3869/2010 παρέχονται πληροφορίες από την τηλεφωνική γραμμή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή 1520, ενώ από την επόμενη βδομάδα θα λειτουργήσει τηλεφωνική γραμμή αποκλειστικά για την ενημέρωση των οφειλετών για τις ρυθμίσεις του παραπάνω νόμου.

Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος 3869/2010 απαγορεύει ρητά τον πλειστηριασμό της κύριας ή μοναδικής κατοικίας οποιουδήποτε οφειλέτη μέχρι την 3.2.2011, εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει το αφορολόγητο όριο απόκτησης πρώτης κατοικίας προσαυξημένο κατά πενήντα τοις εκατό.

Κατ΄ αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να αξιοποιήσουν σε ήρεμες συνθήκες και χωρίς πιέσεις τις διατάξεις του νόμου αυτού για τη ρύθμιση των χρεών.

Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων στα δικαστήρια για τις περιπτώσεις που δεν θα ευδοκιμεί ο εξώδικος συμβιβασμός αρχίζει την 3η Ιανουαρίου 2011.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ