17 Σεπτεμβρίου 2010

Επερώτηση βουλευτών της ΝΔ για τα δημόσια έργα


Με αιχμή την κριτική βουλευτών της ΝΔ περί «παγώματος» από την κυβέρνηση σημαντικών έργων που ξεκίνησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, κατέθεσε στη Βουλή στοιχεία μεταξύ αυτών για την πρόοδο των εν εξελίξει έργων, εκείνων που είχαν προβλήματα λόγω λανθασμένου σχεδιασμού, ανωριμότητας, έλλειψης χρηματοδότησής τους και καταλόγισε με την σειρά του στην ΝΔ ότι παρέδωσε έργα που κατά κανόνα πάσχουν.

Ως παράδειγμα επικαλέστηκε το έργο της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας της Θεσσαλονίκης, για το οποίο «παρά το ότι δεν έπεσε ούτε μία σφυριά, το κράτος καλείται τώρα να πληρώσει 68 εκ. ευρώ».

Ανακοίνωσε, επίσης, ότι το υπουργείο εξετάζει την περίπτωση να υποβάλλει στο ΣτΕ αίτηση μερικής ανάκλησης της απόφασης για την αναστολή της εκτέλεσης του έργου για την εκτροπή του άνω ρου του Αχελώου.

Αναφορικά με το νέο Αεροδρόμιο Καστελλίου τόνισε πως χρειάστηκε να δοθεί παράταση ώστε να διερευνηθεί ο τρόπος χρηματοδότησης το Δημόσιο, να επιλυθούν θέματα λειτουργίας του αεροδρομίου, θέματα προμήθειας τοποθέτησης και λειτουργίας του εξοπλισμού αεροναυτιλίας, αλλά «όλα αυτά διευθετήθηκαν και οι δεσμευτικές προσφορές για το έργο αναμένεται να υποβληθούν εντός του έτους».

Για την επέκταση του Λιμένα της Ηγουμενίτσας (Γ1 Φάση) προϋπολογισμού 74,4 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε ότι προετοιμάζεται η δημοπράτηση εντός του 2010.

Κατά την συζήτηση σχετικής επίκαιρης επερώτησης βουλευτών της Ν.Δ. (Μ. Χαλκίδη, Ευ. Στυλιανίδη, Ν. Λέγκα, Αθ. Μπούρα, Αθ. Δαβάκη κ.α.) οι οποίοι ανέφεραν ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ φρόντισε να καταστήσει την Ελλάδα «εξαίρεση» μεταξύ των χωρών που αξιοποιούν τα δημόσια έργα ως μοχλό ανάπτυξης ακυρώνοντας ουσιαστικά το αναπτυξιακό πρόγραμμα της χώρας», ο Δ. Ρέππας παρέδωσε πίνακα σύμφωνα με τον οποίο η πρόοδος των μεγάλων έργων μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου συγκριτικά με τον αντίστοιχο περσινό μήνα είναι:

- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας 13% (από 4%)

- Ολυμπία Οδός ΠΑΘΕ: Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα και Ιονία Οδός: Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα 17% (από6%)

- Ιόνια Οδός: Αντίρριο - Ιωάννινα, ΠΑΘΕ: Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) - Μαλιακός (Σκάρφεια) Σχηματάρι - Χαλκίδα 24% (από 13%)

- ΠΑΘΕ: Μαλιακός Κλειδί 52% (από 30%)

Ο υπουργός ενημέρωσε επίσης ότι μέχρι τέλος του 2010 δημοπρατούνται νέα έργα προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ και εντός του 2011 δημοπρατούνται έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. Επανέλαβε ότι έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για την αλλαγή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για την παραγωγή των δημοσίων Έργων, ώστε να γίνει αυτό πιο διαφανές, δίκαιο, αποτελεσματικό και αποδοτικό.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι η ΝΔ σε πέντε χρόνια διακυβέρνησης προχώρησε σε δημόσια έργα ύψους 19 δις, ενώ το ΠΑΣΟΚ σε διπλάσιο χρονικό διάστημα -τη δεκαετία 1993-2003- έκανε έργα μόλις 10 δις ευρώ.

Απαντώντας δε ο κ. Ρέππας στις κατηγορίες ότι δεν πληρώνονται οι εργοληπτικές εταιρείες για έργα που εκτελούν, ανέφερε ότι έχουν εξοφληθεί στις εργοληπτικές εταιρείες 1 δισ. 200 εκατ ευρώ από τα δύο περίπου δισ. οφειλές που άφησε η ΝΔ, ενώ επιχειρείται γενικότερο νοικοκύρεμα.