Στον αέρα συγκρούστηκαν πριν από λίγη ώρα (περί τις 14.00) δύο μαχητικά F-16, νοτιοδυτικά της Κρήτης κοντά στο Γαιδουρονήσι (νήσος Χρυσή).
Πρόκειται για ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο αεροσκάφος της 340 Μοίρας "Αλεπού", F-16C Block 52+ και "D" αντίστοιχα. Πετούσαν σε τετράδα μαζί με άλλα τέσσερα αεροσκάφη της Μοίρας (2 εναντίον 4) και προσομοίωναν άσκηση διείσδυσης και αναχαίτισης. Η Μοίρα "Αλεπού" είναι ειδικευμένη σε νυκτερινές αποστολές κρούσης από χαμηλά ύψη με την χρήση του συστήματος στόχευσης και ναυτιλίας LANTIRN.
Μέσα σε όλο αυτό το τραγικό συμβάν και είχαμε κι ένα απίστευτο: Για πρώτη φορά στην ιστορία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του ΓΕΑ, σχεδόν τρεις ολόκληρες ώρες μετά το δυστύχημα, στις 16.45 ώρα Ελλάδος δεν έχει ανακοινωθεί το παραμικρό, ούτε από το γραφείο Τύπου του ΓΕΑ (το οποίο πρέπει να πάρει έγκριση από την πολιτική ηγεσία), ούτε από την Διεύθυνση Ενημέρωσης του υπουργείου, ούτε από το ΓΕΕΘΑ, ούτε από πουθενά!
Ολες οι ειδήσεις που διαβάζετε για το θέμα στο defencenet.gr και σε άλλα μέσα ενημέρωσης είναι από παράπλευρες πηγές! Πραγματικό αίσχος που δεν τιμά κανέναν, πολιτικό στέλεχος ή αξιωματικό, στο κτίριο της Μεσογείων.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες διασώθηκαν κάνοντας χρήση του συστήματος αυτόματης εκτίναξης, αλλά έχουν βρεθεί μόνο οι δύο του διθέσιου αεροσκάφους. Οι δύο πιλότοι περισυνελέγησαν από αλιευτικό σκάφος και ένα σκάφος που Λιμενικού. Πληροφορίες κάνουν λόγο για σοβαρό τραυματισμό ενός από τους διασωθέντες ο οποίος μπαίνει τώρα στο χειρουργείο στο νοσοκομείο της Ιεράπετρας. Έχει υποστεί διάτρηση πνεύμονος και χτυπήματα στο κεφάλι.
Στο ίδιο νοσοκομείο νοσηλεύεται και ο δεύτερος διασωθείς σε καλή κατάσταση. Φέρει κατάγματα στα κάτω άκρα και δεν κινδυνεύει η ζωή του. Όσον αφορά τον τρίτο πιλότο δυστυχώς ευρέθη λίγο πριν από τις 17.00 νεκρός νοτιοδυτικά της νήσου Χρυσή.
Για κάποια ώρα υπήρχε η εντύπωση ότι το αλιευτικό είχε ανασύρει από την θάλασσα δύο πιλότους και όχι έναν, έτσι διαδόθηκε ότι είχαν σωθεί και οι τρεις κάτι που δυστυχώς δεν επιβεβαιώνεται.
Δυνάμεις του Λιμενικού και του Π.Ν. σπεύδουν στο σημείο που έχουν καταπέσει τα δύο αεροσκάφη. Ήδη επιχειρούν ένα C-130, ένα Super Puma από την Ρόδο και ένα ΑΒ-205 SAR, ενώ έχει απογειωθεί και ένα Dornier από την Ελευσίνα.
Στην Κρήτη (Ηράκλειο, όπου πιθανότατα θα επισκεφθεί τον τραυματισμένο πιλότο ο οποίος έχει μεταφερθεί εκεί μετά την Ιεράπετρα) νομετέβη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ε.Βενιζέλος. Στα Χανιά στην 115 Π.Μ. μετάβη ο Α/ΓΕΕΘΑ Ι.Γιάγκος. Ο Α/ΓΕΑ Β.Κλόκοζας βρίσκεται στην Κίνα για επίσημο ταξίδι.
Με το συγκεκριμένο δυστύχημα, η ΠΑ έχει χάσει συνολικά 4 αεροσκάφη F-16C Block 52+ από τότε που παρελήφθησαν τα αεροσκάφη τον Ιούλιο του 2004 (οι παραδόσεις είχαν ξεκινήσει στις 5 Μαίου του 2003).
Το πρώτο δυστύχημα με νεκρό τον Σμηναγό Κωνσταντίνο Ηλιάκη συνέβη στις 23 Μαίου του 2006 όταν διεμβολίστηκε-δολοφονήθηκε από τουρκικό F-16. Η δεύτερη απώλεια F-16C Block 52+ της 337Μ έγινε τη νύκτα της 5ης Δεκεμβρίου του 2007 όπου η ΠΑ θρήνησε άλλο ένα νεκρό τον Σμηναγό Αθανάσιο Μπατσαρά.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr