«Ο υπ’ αρίθμ. 1 αναπτυξιακός νόμος, είναι ο φορολογικός νόμος ενός κράτους. Εάν, ο φορολογικός νόμος δίνει τα κίνητρα υλοποίησης επενδύσεων, τότε προχωράει η μηχανή της Οικονομίας, εάν όχι, τότε το πρόβλημα παραμένει», τόνισε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και βουλευτής Λάρισας του ΛΑ.Ο.Σ. κ. Αστέριος Ροντούλης, κατά την ομιλία του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της βουλής, για τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο.
Στη συνέχεια της ομιλίας του ο κ. Ροντούλης, μεταξύ άλλων, είπε και τα εξής:
«Τρία είναι τα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω των οποίων μπορούμε να επιτύχουμε την οικονομική ανάταση της χώρας. Πρώτον, το ΕΣΠΑ του οποίου οι ρυθμοί υλοποίησης των προγραμμάτων του είναι πάρα πολύ αργοί. Δεύτερον, το ΤΕΜΠΜΕ που πήγε να εφαρμόσει δύο πολύ σημαντικά προγράμματα, εκ των οποίων το ένα είναι η κάλυψη έναντι των προμηθευτών που έχουν οι επιχειρήσεις και το άλλο είναι η κάλυψη των οφειλών τους έναντι των ΔΟΥ και των ασφαλιστικών ταμείων. Δυστυχώς, όμως, καμία τράπεζα δεν υποστηρίζει αυτά τα προγράμματα. Τέλος, το τρίτο χρηματοδοτικό εργαλείο είναι ο Αναπτυξιακός Νόμος.
Πριν αναφερθούμε στον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο θα πρέπει να δούμε τι έγινε με τον προγενέστερο νόμο 3299/2004 της Νέας Δημοκρατίας. Είναι γνωστό ότι εκκρεμούν πάνω από 3.000 αιτήσεις. Το 8άμηνο Οκτωβρίου – Μαΐου, της διακυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ., από τις 3.400 εκκρεμούσες περιπτώσεις ελέχθησαν μόνο 24, δηλαδή τρεις το μήνα, παρόλο που υπάρχουν 100 ελεγκτές στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου. Με τους ρυθμούς αυτούς θα χρειαστούν εκατό χρόνια για να ελεγχθούν όλες οι αιτήσεις.
Ο ΛΑ.Ο.Σ. επιθυμεί να συνεισφέρει με συγκεκριμένες προτάσεις, έτσι ώστε να ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος να λειτουργεί όσο το δυνατόν περισσότερο προς όφελος των επενδυτών.
Είναι γνωστή η δυστοκία που έχουν οι τράπεζες, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν επενδυτικά σχέδια μέσω του επενδυτικού νόμου. Όταν ακούνε για αναπτυξιακό νόμο, αρνούνται ή ζητάνε υπέρογκες εξασφαλίσεις, δυσβάστακτες για τον επενδυτή. Ο ΛΑ.Ο.Σ. προτείνει, το ποσό την επιχορήγησης να μπορεί να συμπεριληφθεί στις εξασφαλίσεις που ζητούν οι τράπεζες. Αυτό θα δώσει μία πολύ μεγάλη ανακούφιση ώστε να προχωρήσουν ταχύτερα κάποια επενδυτικά σχέδια.
Σημαντική, επίσης, για τον επενδυτή είναι η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων αξιολόγησης, έγκρισης και εκταμίευσης. Πρόταση του ΛΑ.Ο.Σ. είναι, όταν παρατηρείται μία καθυστέρηση στην καταβολή μιας επιδότησης, αυτή η καθυστέρηση να είναι και έντοκη, έτσι ώστε ο επενδυτής να μπορεί να καλύπτει τους τόκους των δανείων που παίρνει από τις τράπεζες.
Η επόμενη πρόταση είναι οι εργοδοτικές εισφορές, κατά την υλοποίηση των επενδύσεων, να δηλώνονται στο ΙΚΑ σε κάθε φάση των εργασιών, αλλά η πληρωμή τους να γίνεται αυτόματα από το Υπουργείο Οικονομίας και, βεβαίως, με παρακράτηση, του αντιστοίχου ποσού από το συνολικό ποσό της επιδότησης. Με αυτό τον τρόπο θα ενισχυθεί σημαντικά η ικανότητα ρευστότητας του επενδυτή.
Τέλος, η έλλειψη κεντρικής στόχευσης είναι ιδιαιτέρως αρνητική, διότι ότι ο νέος επενδυτικός νόμος πρέπει να δίνει στον ιδιώτη επενδυτή συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Πρέπει να ενισχυθούν συγκεκριμένοι τομείς, εφόσον οι πόροι είναι πεπερασμένοι, που θα ενισχύουν τον εξαγωγικό προσανατολισμό της οικονομίας, όπως η ενέργεια, η τυποποίηση αγροτικών προϊόντων, η τεχνολογική καινοτομία στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων, το marketing αγροτικών προϊόντων, ο κλάδος των υπολογιστών. Βέβαια, η Κυβέρνηση πρέπει να φροντίσει ώστε να επιστραφεί, όσο το δυνατόν ταχύτερα, ο Φ.Π.Α. στις εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας, διότι οι επιχειρήσεις αυτές πάσχουν από έλλειψη ρευστότητας», είπε ο κ. Ροντούλης