Είναι γνωστό το αδιέξοδο το οποίο έχει προκύψει μετά την κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΕΝΑΠ) και την απαξίωση του Λιμενικού Σώματος.
Αντί -για παράδειγμα- να αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα αναφορικά με την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των μέσων –πτητικών και πλωτών- του Λιμενικού Σ... Δείτε περισσότεραώματος, διαλύθηκαν τα πάντα και η επιχειρησιακή διαθεσιμότητα δεν είναι απλά πιο χαμηλή από ποτέ, αλλά ουσιαστικά ανύπαρκτη.
Ακόμη δεν έχει εξασφαλιστεί στοιχειωδώς η λειτουργία του Σώματος, εφόσον δεν υφίσταται, μετά από οκτώ (8) ολόκληρους μήνες, πάγια προκαταβολή για την κάλυψη τρεχουσών αναγκών του. Δεν έχει καταβληθεί ούτε καν η πάγια πίστωση για την προμήθεια ανταλλακτικών των πλωτών μέσων, καθώς και για καύσιμα.
Έτσι, λοιπόν, διαταράχθηκε το σύστημα «έρευνας-διάσωσης», κάτι το οποίο αφενός μπορεί να κοστίσει σε ανθρώπινες ζωές –ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι βρισκόμαστε στην αιχμή της τουριστικής περιόδου- και αφετέρου, όπως καλά γνωρίζουμε, έχει σοβαρότατη διεθνή διάσταση.
Μάλιστα δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ήρθε το συγκεκριμένο ζήτημα στη Βουλή και ακόμη αναμένουμε την απάντησή σας.
Ωστόσο τη στιγμή που όλα είναι καθηλωμένα και ανθρώπινες ζωές κινδυνεύουν, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου μετακινήθηκε (στις 3 Ιουλίου) από τη Μυτιλήνη στη Χίο (και επιστροφή) με σκάφος του Λιμενικού Σώματος, παρ’ όλο που τα δύο νησιά συνδέονται με τακτικά καθημερινά ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
* Ποια είναι η επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των πλωτών και εναερίων μέσων του Λιμενικού Σώματος;
* Ποιος ήταν ο σοβαρός λόγος της εσπευσμένης μεταφοράς του Γενικού Γραμματέα Αιγαίου με σκάφος του Λιμενικού Σώματος; Ποιοι άλλοι επέβαιναν στο λιμενικό σκάφος και με ποια ιδιότητα; O ρόλος του Λιμενικού Σώματος αλλάζει σε μέσο μεταφοράς υψηλόβαθμων κυβερνητικών αξιωματούχων;
* Ισχύει το ότι το συγκεκριμένο λιμενικό σκάφος συγκρούστηκε με αλιευτικό ερασιτεχνικό σκάφος;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
Αντί -για παράδειγμα- να αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα αναφορικά με την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των μέσων –πτητικών και πλωτών- του Λιμενικού Σ... Δείτε περισσότεραώματος, διαλύθηκαν τα πάντα και η επιχειρησιακή διαθεσιμότητα δεν είναι απλά πιο χαμηλή από ποτέ, αλλά ουσιαστικά ανύπαρκτη.
Ακόμη δεν έχει εξασφαλιστεί στοιχειωδώς η λειτουργία του Σώματος, εφόσον δεν υφίσταται, μετά από οκτώ (8) ολόκληρους μήνες, πάγια προκαταβολή για την κάλυψη τρεχουσών αναγκών του. Δεν έχει καταβληθεί ούτε καν η πάγια πίστωση για την προμήθεια ανταλλακτικών των πλωτών μέσων, καθώς και για καύσιμα.
Έτσι, λοιπόν, διαταράχθηκε το σύστημα «έρευνας-διάσωσης», κάτι το οποίο αφενός μπορεί να κοστίσει σε ανθρώπινες ζωές –ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι βρισκόμαστε στην αιχμή της τουριστικής περιόδου- και αφετέρου, όπως καλά γνωρίζουμε, έχει σοβαρότατη διεθνή διάσταση.
Μάλιστα δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ήρθε το συγκεκριμένο ζήτημα στη Βουλή και ακόμη αναμένουμε την απάντησή σας.
Ωστόσο τη στιγμή που όλα είναι καθηλωμένα και ανθρώπινες ζωές κινδυνεύουν, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου μετακινήθηκε (στις 3 Ιουλίου) από τη Μυτιλήνη στη Χίο (και επιστροφή) με σκάφος του Λιμενικού Σώματος, παρ’ όλο που τα δύο νησιά συνδέονται με τακτικά καθημερινά ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
* Ποια είναι η επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των πλωτών και εναερίων μέσων του Λιμενικού Σώματος;
* Ποιος ήταν ο σοβαρός λόγος της εσπευσμένης μεταφοράς του Γενικού Γραμματέα Αιγαίου με σκάφος του Λιμενικού Σώματος; Ποιοι άλλοι επέβαιναν στο λιμενικό σκάφος και με ποια ιδιότητα; O ρόλος του Λιμενικού Σώματος αλλάζει σε μέσο μεταφοράς υψηλόβαθμων κυβερνητικών αξιωματούχων;
* Ισχύει το ότι το συγκεκριμένο λιμενικό σκάφος συγκρούστηκε με αλιευτικό ερασιτεχνικό σκάφος;