«Δε φοβάμαι το πολιτικό κόστος»
Πριν από 12 -13 χρόνια το όνομά του είχε ακουστεί έντονα όταν έδινε μάχη για να μπει και το όνομα «Άντισσα» στο νέο δήμο Ερεσού - Αντίσσης που δημιούργησε τότε ο «Καποδίστριας». Σήμερα είναι ο άνθρωπος που ανέλαβε το «τιμόνι» του Λιμενικού Ταμείου και μέσα σε δυο μήνες κατάφερε ν’ αλλάξει την όψη της προκυμαίας.
Ο δικηγόρος Κώστας Κορδώνης, μετά από τόσα χρόνια αποχής από την ενεργό πολιτική σκηνή, επιστρέφει και δηλώνει με δυναμικό τρόπο παρών, δείχνοντας αν μη τι άλλο πως η παρουσία του στη διοίκηση… θα έχει και συνέχεια. Σε συνέντευξή του στο «Ε» μιλάει για τις παρεμβάσεις που έγιναν στην προκυμαία, αλλά και για τα σχέδιά του με χρονοδιάγραμμα ενός χρόνου να δρομολογήσει έργα που θα λύσουν χρόνια προβλήματα στη λιμενική ζώνη, ενώ στέλνει σαφές μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση όταν ξεκαθαρίζει ότι «δε φοβάται το πολιτικό κόστος»
Ξέρετε, αυτό που κουβεντιάζεται στην πόλη είναι «πού ήταν αυτός ο άνθρωπος τόσο καιρό»... Πώς είναι δυνατόν μέσα σε δυο μήνες ένας άνθρωπος να «καθαρίζει» ουσιαστικά την προκυμαία από αυτοκίνητα και μηχανάκια;
«Θέλω να πιστεύω ότι ως προερχόμενος από το χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης γνωρίζω κάποια πράγματα, αλλά γνωρίζω πολύ περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η κρατική μηχανή, οι δημόσιες υπηρεσίες. Έχοντας, λοιπόν, αυτή την πολύχρονη εμπειρία στο χώρο της Τ.Α. και πώς αντιμετωπίζουν τα προβλήματα οι δημόσιες υπηρεσίες, προσπαθώ με το δικό μου τρόπο να εντοπίζω τα προβλήματα και να τα λύνω με διαφορετικούς ρυθμούς και διαφορετικούς χρόνους από αυτούς που επιβάλλει η λειτουργία της κρατικής μηχανής, η οποία βρίσκεται σε ράθυμους ρυθμούς που αγγίζουν τα όρια της αδιαφορίας.»
Μοιάζει να λειτουργείτε βάσει σχεδίου. Πώς καταφέρατε τόσο σύντομα να κάνετε τομές που δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν εδώ και χρόνια;
«Προσπαθώ να διαχειριστώ πρώτα απ’ όλα το χρόνο. Έχω κατά νου το διάστημα ενός χρόνου περίπου, αν είναι πραγματικό και αληθινό αυτό που λέγεται ότι τα λιμενικά ταμεία θα περιέλθουν ή στην Περιφέρεια ή στους δήμους, και λειτουργώ με αυτό το χρονικό ορίζοντα των 12 μηνών που υπολογίζω ότι θ’ αλλάξει το καθεστώς στα λιμενικά ταμεία και ιεραρχώ τα προβλήματα που πρέπει να λυθούν μέσα σε αυτούς τους 12 μήνες. Δεν αεροβατώ, βάζω τα προβλήματα κατά σειρά προτεραιότητας και ξέρω ότι δεν έχω χρόνο, γι’ αυτό πιέζω για λύσεις.»
Προτεραιότητες
Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;
«Θεωρώ ότι το έργο του λιμανιού του Σιγρίου και η κατάσταση στην προκυμαία Μυτιλήνης και στο εμπορικό λιμάνι είναι θέματα πολύ μεγάλης σημασίας. Τα πιο σημαντικά για μένα. Τα λιμάνια είναι οι βιτρίνες του νησιού. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτοί οι χώροι πρέπει να λάμπουν. Η κατάσταση που βρήκα είναι απογοητευτική. Όλοι ζούμε το χάος της προκυμαίας με τα μηχανάκια και τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, αλλά και το πρόβλημα της έλλειψης καθαριότητας που είναι πολύ έντονο.»
Να πάμε στις αλλαγές που έγιναν ήδη με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης. Περιμένατε ότι από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής των μέτρων θ’ άλλαζε η εικόνα της προκυμαίας;
«Η ελεγχόμενη στάθμευση ήταν μια πρωτοβουλία η οποία πάρθηκε ως προς τη μελέτη από προηγούμενες λιμενικές αρχές. Πριν από οκτώ χρόνια ξεκίνησε η μελέτη. Δεν έγινε επικαιροποίησή της, με αποτέλεσμα κατά την εφαρμογή να υπάρξουν προβλήματα. Θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, το αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Άλλωστε, το αν εφαρμόζεται σωστά ή όχι αυτό, παρά τις όποιες διαμαρτυρίες, το κρίνουν οι πολίτες. Ο κόσμος έχει προσαρμοστεί σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς και οφείλω να ευχαριστήσω τους οδηγούς αυτοκινήτων και δικύκλων οι οποίοι συμμορφώνονται στις υποδείξεις των οργάνων του λιμεναρχείου, με αποτέλεσμα αυτήν τη στιγμή κατά ένα ποσοστό 90% να έχουν κατέβει από τα πεζοδρόμια τα μηχανάκια και να σταθμεύουν στους χώρους που έχουμε δημιουργήσει. Οι δε οδηγοί προμηθεύονται κάρτες για τη στάθμευση στο λιμάνι. Υπάρχει δυνατότητα πλέον για τον καθένα να βρει οποιαδήποτε στιγμή χώρο για να σταθμεύσει, έναντι του προβλεπόμενου αντιτίμου βέβαια.»
Ρήξεις…
Χρειάστηκε όμως να κάνετε και πολλές ρήξεις με επαγγελματίες, ξενοδόχους, ιδιοκτήτες καταστημάτων…
«Κατά την εφαρμογή της μελέτης υπήρξαν όπως λέτε διαμαρτυρίες. Κάποιες απ’ αυτές θεωρήσαμε ότι είναι λογικές και ανταποκριθήκαμε θετικά, άλλες θεωρήσαμε ότι είναι παράλογες και επιμείναμε στη δική μας άποψη, η οποία συμβαίνει να επικροτείται και από το σύνολο των πολιτών. Αυτό μας ενθαρρύνει να μην υποκύψουμε σε πιέσεις από κάποιους που μπορεί να θίγονται από την εφαρμογή των μέτρων και να συμπληρώσουμε τα μέτρα και με άλλες αποφάσεις, πρωτοβουλίες μας που θα πάρουμε το επόμενο διάστημα.»
Ένα άλλο ζήτημα που «αγγίξατε» είναι η εικόνα των καφετεριών της προκυμαίας. Είχατε μια σύσκεψη προχθές με τους καταστηματάρχες. Τι θ’ αλλάξει εκεί;
«Μιλάμε για τις καφετέριες από την πλευρά του λιμεναρχείου. Πρέπει να εξασφαλιστούν χώροι ελεύθερης κίνησης για τους πεζούς - και σ’ αυτό συμφωνούν οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων, ότι ο χώρος για να κινούνται οι πεζοί δεν είναι επαρκής. Ζήτησα από τους καταστηματάρχες κατ’ αρχήν να διατηρήσουν μια ομογενοποιημένη αισθητική άποψη και συμφώνησαν ότι η εικόνα που παρουσιάζουν δεν είναι η προσδοκώμενη. Θα πρέπει να υπάρξει ένας συγκεκριμένος τύπος πέργκολας και τέντας που χρησιμοποιούν. Αναθέσαμε στο μηχανικό της λιμενικής επιτροπής μέσα στις επόμενες 10 ημέρες να παρουσιάσει μια μελέτη, ώστε ν’ αποφασίσει η λιμενική επιτροπή αν ο χώρος για τους πεζούς, που πρέπει να είναι τουλάχιστον δυο μέτρα, αν πρέπει να είναι στη μέσα πλευρά των πεζοδρομίων ή στην έξω πλευρά (από την πλευρά του δρόμου). Εάν επιλεγεί η έξω πλευρά, είναι βέβαιο ότι θα απαιτηθεί η τοποθέτηση διαχωριστικού κάγκελου όπως έγινε με τη Βενιζέλου και την Καβέτσου - και με επιτυχία οφείλω να πω - για να μη διατρέχει κίνδυνο κανένας πολίτης να παρασυρθεί από αυτοκίνητο.»
Και έργα
Ένα έργο που θα άλλαζε την εικόνα της προκυμαίας είναι το έργο της ανάπλασης με πλακοστρώσεις, αντικατάσταση ηλεκτροφωτισμού κ.ά., που δεν κατάφερε να προχωρήσει η προηγούμενη λιμενική επιτροπή. Είναι στους στόχους σας αυτό το έργο;
«Είναι αναγκαιότητα. Προκειμένου να γίνει η ανάπλαση πρέπει να προηγηθεί καθορισμός ορίων αιγιαλού και παραλίας και δυστυχώς - και το επισημαίνω - βρισκόμαστε στο 2010 και στο λιμάνι της πόλης δεν υπάρχει καθορισμένη γραμμή αιγιαλού και παραλίας. Θα το κάνουμε, θα το επιχειρήσουμε να το κάνουμε το επόμενο διάστημα, να γίνει ο καθορισμός αυτός για να προχωρήσει η σύνταξη διαγωνισμού για ανάπλαση της προκυμαίας.»
Ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη είναι το εμπορικό λιμάνι μαζί με την εκφόρτωση καυσίμων που γίνεται εκεί. Ποιες τομές σκοπεύετε για να κάνετε για αυτό το πολύ σοβαρό θέμα;
«Δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή εμπορικό λιμάνι στη Λέσβο. Για μένα αυτό δε λέγεται εμπορικό λιμάνι. Γίνεται εκφόρτωση καυσίμων σε ένα σημείο της πόλης που εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την ασφάλεια των πολιτών. Έπρεπε τόσα χρόνια να είχε βρεθεί χώρος για νέες δεξαμενές. Υπάρχει μια εταιρεία που βρίσκεται στη φάση αδειοδοτήσεων για να γίνει εγκατάσταση δεξαμενών καυσίμων στη θέση “Λαφτσή”. Εμείς αυτή την πρωτοβουλία τη στηρίζουμε. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται να γίνει νέο εμπορικό λιμάνι και να καταργηθεί ο σημερινός χώρος. Η χωροταξική μελέτη προβλέπει εμπορικό λιμάνι στον Καρά Τεπέ. Πρέπει να συντονίσουμε όλους, με τη βοήθεια του υφυπουργού κ. Σηφουνάκη, για να δρομολογηθεί εμπορικός λιμένας.»
Όλες οι αλλαγές που δρομολογήσατε μέχρι τώρα και θα δρομολογήσετε φαντάζομαι και στο μέλλον, απαιτούν ρήξεις. Σας φοβίζει το πολιτικό κόστος;
«Η Λέσβος πλήρωσε πολύ ακριβά τη θεωρία περί πολιτικού κόστους. Αποφάσεις που έπρεπε να είχαν παρθεί και έργα που θα έπρεπε να είχαν δρομολογηθεί εδώ και δεκαετίες, ακυρώθηκαν ή ανεστάλη η υλοποίησή τους στο όνομα του πολιτικού κόστους. Εμένα αυτό δε με φοβίζει και είμαι διατεθειμένος να συνεχίσω τις ρήξεις, με μοναδικό στόχο να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουμε βάλει για την επίλυση προβλημάτων.»
Πολιτικές φιλοδοξίες έχετε; Μετά από πολλά χρόνια, σας βρίσκουμε σε μια θέση διοίκησης και πολλοί το ερμηνεύουν αυτό και σαν ένα «come back» του Κώστα Κορδώνη στην ενεργό πολιτική. Θα σας δούμε κάπου στις προσεχείς εκλογές;
«Η φιλοδοξία μου είναι ν’ ανταποκριθώ στο ρόλο που έχω αναλάβει. Η ενασχόλησή μου με τα κοινά είναι δεδομένη εδώ και δεκαετίες. Για τις επόμενες εκλογές θα μπορούσα να στηρίξω οποιονδήποτε υποψήφιο δήμαρχο ή περιφερειάρχη, ο οποίος συνολικά θα έδινε την εντύπωση αξιόπιστου υποψηφίου, για ν’ αντιμετωπίσει καίρια προβλήματα τα οποία επί δεκαετίες παραμένουν ανεπίλυτα.»
Ήταν συνειδητή επιλογή σας η απουσία σας από τα κοινά ή το ίδιο το πολιτικό σύστημα σας έβαλε στην άκρη;
«Μπορεί και να ήταν επιλογή. Πρέπει κάποιος τη ζωή του να τη διαχωρίζει σε περιόδους. Υπήρξε η περίοδος της ενεργούς ενασχόλησης με τα κοινά, ακολούθησε η περίοδος της επαγγελματικής ενασχόλησης και τώρα, σε ένα άλλο πολιτικό-κοινωνικό πλαίσιο, ίσως είναι η ώρα της εκ νέου ενεργού ενασχόλησης και πάλι με τα κοινά.»
Ο δικηγόρος Κώστας Κορδώνης, μετά από τόσα χρόνια αποχής από την ενεργό πολιτική σκηνή, επιστρέφει και δηλώνει με δυναμικό τρόπο παρών, δείχνοντας αν μη τι άλλο πως η παρουσία του στη διοίκηση… θα έχει και συνέχεια. Σε συνέντευξή του στο «Ε» μιλάει για τις παρεμβάσεις που έγιναν στην προκυμαία, αλλά και για τα σχέδιά του με χρονοδιάγραμμα ενός χρόνου να δρομολογήσει έργα που θα λύσουν χρόνια προβλήματα στη λιμενική ζώνη, ενώ στέλνει σαφές μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση όταν ξεκαθαρίζει ότι «δε φοβάται το πολιτικό κόστος»
Ξέρετε, αυτό που κουβεντιάζεται στην πόλη είναι «πού ήταν αυτός ο άνθρωπος τόσο καιρό»... Πώς είναι δυνατόν μέσα σε δυο μήνες ένας άνθρωπος να «καθαρίζει» ουσιαστικά την προκυμαία από αυτοκίνητα και μηχανάκια;
«Θέλω να πιστεύω ότι ως προερχόμενος από το χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης γνωρίζω κάποια πράγματα, αλλά γνωρίζω πολύ περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η κρατική μηχανή, οι δημόσιες υπηρεσίες. Έχοντας, λοιπόν, αυτή την πολύχρονη εμπειρία στο χώρο της Τ.Α. και πώς αντιμετωπίζουν τα προβλήματα οι δημόσιες υπηρεσίες, προσπαθώ με το δικό μου τρόπο να εντοπίζω τα προβλήματα και να τα λύνω με διαφορετικούς ρυθμούς και διαφορετικούς χρόνους από αυτούς που επιβάλλει η λειτουργία της κρατικής μηχανής, η οποία βρίσκεται σε ράθυμους ρυθμούς που αγγίζουν τα όρια της αδιαφορίας.»
Μοιάζει να λειτουργείτε βάσει σχεδίου. Πώς καταφέρατε τόσο σύντομα να κάνετε τομές που δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν εδώ και χρόνια;
«Προσπαθώ να διαχειριστώ πρώτα απ’ όλα το χρόνο. Έχω κατά νου το διάστημα ενός χρόνου περίπου, αν είναι πραγματικό και αληθινό αυτό που λέγεται ότι τα λιμενικά ταμεία θα περιέλθουν ή στην Περιφέρεια ή στους δήμους, και λειτουργώ με αυτό το χρονικό ορίζοντα των 12 μηνών που υπολογίζω ότι θ’ αλλάξει το καθεστώς στα λιμενικά ταμεία και ιεραρχώ τα προβλήματα που πρέπει να λυθούν μέσα σε αυτούς τους 12 μήνες. Δεν αεροβατώ, βάζω τα προβλήματα κατά σειρά προτεραιότητας και ξέρω ότι δεν έχω χρόνο, γι’ αυτό πιέζω για λύσεις.»
Προτεραιότητες
Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;
«Θεωρώ ότι το έργο του λιμανιού του Σιγρίου και η κατάσταση στην προκυμαία Μυτιλήνης και στο εμπορικό λιμάνι είναι θέματα πολύ μεγάλης σημασίας. Τα πιο σημαντικά για μένα. Τα λιμάνια είναι οι βιτρίνες του νησιού. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτοί οι χώροι πρέπει να λάμπουν. Η κατάσταση που βρήκα είναι απογοητευτική. Όλοι ζούμε το χάος της προκυμαίας με τα μηχανάκια και τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, αλλά και το πρόβλημα της έλλειψης καθαριότητας που είναι πολύ έντονο.»
Να πάμε στις αλλαγές που έγιναν ήδη με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης. Περιμένατε ότι από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής των μέτρων θ’ άλλαζε η εικόνα της προκυμαίας;
«Η ελεγχόμενη στάθμευση ήταν μια πρωτοβουλία η οποία πάρθηκε ως προς τη μελέτη από προηγούμενες λιμενικές αρχές. Πριν από οκτώ χρόνια ξεκίνησε η μελέτη. Δεν έγινε επικαιροποίησή της, με αποτέλεσμα κατά την εφαρμογή να υπάρξουν προβλήματα. Θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, το αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Άλλωστε, το αν εφαρμόζεται σωστά ή όχι αυτό, παρά τις όποιες διαμαρτυρίες, το κρίνουν οι πολίτες. Ο κόσμος έχει προσαρμοστεί σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς και οφείλω να ευχαριστήσω τους οδηγούς αυτοκινήτων και δικύκλων οι οποίοι συμμορφώνονται στις υποδείξεις των οργάνων του λιμεναρχείου, με αποτέλεσμα αυτήν τη στιγμή κατά ένα ποσοστό 90% να έχουν κατέβει από τα πεζοδρόμια τα μηχανάκια και να σταθμεύουν στους χώρους που έχουμε δημιουργήσει. Οι δε οδηγοί προμηθεύονται κάρτες για τη στάθμευση στο λιμάνι. Υπάρχει δυνατότητα πλέον για τον καθένα να βρει οποιαδήποτε στιγμή χώρο για να σταθμεύσει, έναντι του προβλεπόμενου αντιτίμου βέβαια.»
Ρήξεις…
Χρειάστηκε όμως να κάνετε και πολλές ρήξεις με επαγγελματίες, ξενοδόχους, ιδιοκτήτες καταστημάτων…
«Κατά την εφαρμογή της μελέτης υπήρξαν όπως λέτε διαμαρτυρίες. Κάποιες απ’ αυτές θεωρήσαμε ότι είναι λογικές και ανταποκριθήκαμε θετικά, άλλες θεωρήσαμε ότι είναι παράλογες και επιμείναμε στη δική μας άποψη, η οποία συμβαίνει να επικροτείται και από το σύνολο των πολιτών. Αυτό μας ενθαρρύνει να μην υποκύψουμε σε πιέσεις από κάποιους που μπορεί να θίγονται από την εφαρμογή των μέτρων και να συμπληρώσουμε τα μέτρα και με άλλες αποφάσεις, πρωτοβουλίες μας που θα πάρουμε το επόμενο διάστημα.»
Ένα άλλο ζήτημα που «αγγίξατε» είναι η εικόνα των καφετεριών της προκυμαίας. Είχατε μια σύσκεψη προχθές με τους καταστηματάρχες. Τι θ’ αλλάξει εκεί;
«Μιλάμε για τις καφετέριες από την πλευρά του λιμεναρχείου. Πρέπει να εξασφαλιστούν χώροι ελεύθερης κίνησης για τους πεζούς - και σ’ αυτό συμφωνούν οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων, ότι ο χώρος για να κινούνται οι πεζοί δεν είναι επαρκής. Ζήτησα από τους καταστηματάρχες κατ’ αρχήν να διατηρήσουν μια ομογενοποιημένη αισθητική άποψη και συμφώνησαν ότι η εικόνα που παρουσιάζουν δεν είναι η προσδοκώμενη. Θα πρέπει να υπάρξει ένας συγκεκριμένος τύπος πέργκολας και τέντας που χρησιμοποιούν. Αναθέσαμε στο μηχανικό της λιμενικής επιτροπής μέσα στις επόμενες 10 ημέρες να παρουσιάσει μια μελέτη, ώστε ν’ αποφασίσει η λιμενική επιτροπή αν ο χώρος για τους πεζούς, που πρέπει να είναι τουλάχιστον δυο μέτρα, αν πρέπει να είναι στη μέσα πλευρά των πεζοδρομίων ή στην έξω πλευρά (από την πλευρά του δρόμου). Εάν επιλεγεί η έξω πλευρά, είναι βέβαιο ότι θα απαιτηθεί η τοποθέτηση διαχωριστικού κάγκελου όπως έγινε με τη Βενιζέλου και την Καβέτσου - και με επιτυχία οφείλω να πω - για να μη διατρέχει κίνδυνο κανένας πολίτης να παρασυρθεί από αυτοκίνητο.»
Και έργα
Ένα έργο που θα άλλαζε την εικόνα της προκυμαίας είναι το έργο της ανάπλασης με πλακοστρώσεις, αντικατάσταση ηλεκτροφωτισμού κ.ά., που δεν κατάφερε να προχωρήσει η προηγούμενη λιμενική επιτροπή. Είναι στους στόχους σας αυτό το έργο;
«Είναι αναγκαιότητα. Προκειμένου να γίνει η ανάπλαση πρέπει να προηγηθεί καθορισμός ορίων αιγιαλού και παραλίας και δυστυχώς - και το επισημαίνω - βρισκόμαστε στο 2010 και στο λιμάνι της πόλης δεν υπάρχει καθορισμένη γραμμή αιγιαλού και παραλίας. Θα το κάνουμε, θα το επιχειρήσουμε να το κάνουμε το επόμενο διάστημα, να γίνει ο καθορισμός αυτός για να προχωρήσει η σύνταξη διαγωνισμού για ανάπλαση της προκυμαίας.»
Ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη είναι το εμπορικό λιμάνι μαζί με την εκφόρτωση καυσίμων που γίνεται εκεί. Ποιες τομές σκοπεύετε για να κάνετε για αυτό το πολύ σοβαρό θέμα;
«Δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή εμπορικό λιμάνι στη Λέσβο. Για μένα αυτό δε λέγεται εμπορικό λιμάνι. Γίνεται εκφόρτωση καυσίμων σε ένα σημείο της πόλης που εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την ασφάλεια των πολιτών. Έπρεπε τόσα χρόνια να είχε βρεθεί χώρος για νέες δεξαμενές. Υπάρχει μια εταιρεία που βρίσκεται στη φάση αδειοδοτήσεων για να γίνει εγκατάσταση δεξαμενών καυσίμων στη θέση “Λαφτσή”. Εμείς αυτή την πρωτοβουλία τη στηρίζουμε. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται να γίνει νέο εμπορικό λιμάνι και να καταργηθεί ο σημερινός χώρος. Η χωροταξική μελέτη προβλέπει εμπορικό λιμάνι στον Καρά Τεπέ. Πρέπει να συντονίσουμε όλους, με τη βοήθεια του υφυπουργού κ. Σηφουνάκη, για να δρομολογηθεί εμπορικός λιμένας.»
Όλες οι αλλαγές που δρομολογήσατε μέχρι τώρα και θα δρομολογήσετε φαντάζομαι και στο μέλλον, απαιτούν ρήξεις. Σας φοβίζει το πολιτικό κόστος;
«Η Λέσβος πλήρωσε πολύ ακριβά τη θεωρία περί πολιτικού κόστους. Αποφάσεις που έπρεπε να είχαν παρθεί και έργα που θα έπρεπε να είχαν δρομολογηθεί εδώ και δεκαετίες, ακυρώθηκαν ή ανεστάλη η υλοποίησή τους στο όνομα του πολιτικού κόστους. Εμένα αυτό δε με φοβίζει και είμαι διατεθειμένος να συνεχίσω τις ρήξεις, με μοναδικό στόχο να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουμε βάλει για την επίλυση προβλημάτων.»
Πολιτικές φιλοδοξίες έχετε; Μετά από πολλά χρόνια, σας βρίσκουμε σε μια θέση διοίκησης και πολλοί το ερμηνεύουν αυτό και σαν ένα «come back» του Κώστα Κορδώνη στην ενεργό πολιτική. Θα σας δούμε κάπου στις προσεχείς εκλογές;
«Η φιλοδοξία μου είναι ν’ ανταποκριθώ στο ρόλο που έχω αναλάβει. Η ενασχόλησή μου με τα κοινά είναι δεδομένη εδώ και δεκαετίες. Για τις επόμενες εκλογές θα μπορούσα να στηρίξω οποιονδήποτε υποψήφιο δήμαρχο ή περιφερειάρχη, ο οποίος συνολικά θα έδινε την εντύπωση αξιόπιστου υποψηφίου, για ν’ αντιμετωπίσει καίρια προβλήματα τα οποία επί δεκαετίες παραμένουν ανεπίλυτα.»
Ήταν συνειδητή επιλογή σας η απουσία σας από τα κοινά ή το ίδιο το πολιτικό σύστημα σας έβαλε στην άκρη;
«Μπορεί και να ήταν επιλογή. Πρέπει κάποιος τη ζωή του να τη διαχωρίζει σε περιόδους. Υπήρξε η περίοδος της ενεργούς ενασχόλησης με τα κοινά, ακολούθησε η περίοδος της επαγγελματικής ενασχόλησης και τώρα, σε ένα άλλο πολιτικό-κοινωνικό πλαίσιο, ίσως είναι η ώρα της εκ νέου ενεργού ενασχόλησης και πάλι με τα κοινά.»