13 Ιουνίου 2010

Κ. Μουσουρούλης: Η προχειρότητα στα θέματα των συγκοινωνιών των νησιών, από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, συνεχίζεται

Ενώ σε επιστολή του Υφυπουργού Μεταφορών (ΔΜ/Φ231.01/3615/20-4-10) προς τις εταιρίες που έχουν αναλάβει επιδοτούμενα ακτοπλοϊκά δρομολόγια αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «θα αναγκαστεί να περικόψει δρομολόγια προκειμένου να επιτευχθεί αντιστοιχία υποχρεώσεων και προϋπολογισμού», αν οι εταιρίες δεν αποδεχθούν μείωση κατά 10%, των συμβατικών μισθωμάτων, σε απάντηση σχετικής Ερώτησης (9672/509/4-5-2010) του Βουλευτή Ν. Χίου Κωστή Μουσουρούλη, ενημερώνει ότι «σε κάθε περίπτωση δεν προβλέπεται καμία περικοπή σε δρομολόγια άγονων γραμμών, καθώς κάποια αναπροσαρμογή μισθωμάτων εγγυάται την απρόσκοπτη και συνεχή συγκοινωνιακή κάλυψη….». Είναι εμφανές ότι οι δύο διατυπώσεις δημιουργούν σύγχυση.

Καμία απάντηση δεν δίνεται στα ερωτήματα του Κωστή Μουσουρούλη, για το πώς προτίθεται να εγγυηθεί την απρόσκοπτη υλοποίηση των δρομολογίων, για τον αν η περικοπή των επιδοτήσεων θα είναι ενιαία σε όλες τις γραμμές, αν έχει εκτιμηθεί το ενδεχόμενο μη αποδοχής της περικοπής και των δικαστικών προσφυγών, καθώς και για τη μη καταβολή έως τώρα υποχρεώσεων. Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των γραμμών που ανήκουν στις άγονες είναι οι συνδέσεις της Χίου με τα Ψαρά και τις Οινούσσες, το καλοκαιρινό δρομολόγιο Βολισσού – Ψαρών, η γραμμή Μεστών – Ψαρών - Λαυρίου, αλλά και τα δρομολόγια σύνδεσης με Θεσσαλονίκη, Καβάλα και τα άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Στην ίδια Ερώτηση ο Κωστής Μουσουρούλης έκανε σχετική μνεία στο θέμα του μεταφορικού ισοδυνάμου και ζητούσε να πληροφορηθεί για τη δημιουργία και τις αρμοδιότητες ομάδας εργασίας που έχει συγκροτηθεί. Η απάντηση του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κάνει μία γενική αναφορά στο θεσμικό πλαίσιο, ενώ για την ομάδα εργασίας αναφέρει ότι είναι άτυπη, συμβουλευτική και υποβοηθητική των συναρμόδιων υπουργείων, ενώ επειδή δεν είναι νομοπαρασκευαστική, δεν συγκροτήθηκε με Υπουργική Απόφαση.

Προφανώς είναι άξιο απορίας το πώς έχει συγκροτηθεί ομάδα εργασίας χωρίς Υπουργική Απόφαση, συγκεκριμένο πλαίσιο αρμοδιοτήτων και χρονοδιάγραμμα παράδοσης πορίσματος. Επειδή το θέμα του μεταφορικού ισοδυνάμου αποτελεί κομβικό σημείο για την επιβίωση και την ανάπτυξη των νησιών, ο Κωστής Μουσουρούλης προτίθεται να επανέλθει με νέα εξειδικευμένη Ερώτηση στο άμεσο μέλλον.