6 Ιουνίου 2010

ΟΙ ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ


Ένα Boeing 717 της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ταξιδεύει από Αθήνα για Κωνσταντινούπολη. Ξαφνικά, στις 8.48 και ενώ το αεροπλάνο βρίσκεται ΒΔ των Ψαρών στα 29.000 πόδια το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης του αεροπλάνου ειδοποιεί τον πιλότο για την παρουσία άλλου αεροσκάφους σε κοντινή απόσταση. Μετά από λίγο εμφανίζονται δυο τουρκικά μαχητικά που περνάνε σε απόσταση δύο περίπου μιλίων από το αεροσκάφος καθώς είχαν αναχαιτιστεί λίγο νωρίτερα από ελληνικά αεροσκάφη

Η σύγκρουση απεφεύχθη ενώ το Boeing 717 πετούσε σε συγκεκριμένο-εγκεκριμένο αεροδιάδρομο από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας ( ICAO) όπως και σε δεκάδες άλλα αεροσκάφη τα οποία εκτελούν καθημερινά δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού εντός του FIR Αθηνών και χρησιμοποιούν συγκεκριμένους αεροδιάδρομους.

Τέτοια επεισόδια έγιναν πλέον ρουτίνα και συνήθως περνάνε στα "ψιλά" του ημερήσιου Τύπου. Η τουρκική αυτή δραστηριότητα αυξάνει συνεχώς και γίνεται για να ασκείται η τουρκική πολεμική αεροπορία σύμφωνα με δηλώσεις του Τούρκου Πρωθυπουργού στη πρόσφατη επίσκεψη του στην Αθήνα.
Οι παραβάσεις του FIR Αθηνών από την τουρκική πολεμική αεροπορία αλλιώς περιγράφονται στην Λευκή Βίβλο του τουρκικού υπουργείου αμυνας, που κυκλοφόρησε στις 7 Ιουλίου 2003 και διανεμήθηκε σε όλες τις ξένες πρεσβείες στην τουρκική πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με την τουρκική Λευκή Βίβλο το FIR Αθηνών καταργείται, η Ελλάδα διατηρεί εναέριο χώρο 6 ν.μ. αντί των 10 ν.μ. και ο αεροπορικός έλεγχος του Αιγαίου στα πλαίσια του ΝΑΤΟ μεταβιβάζεται και στις δύο χώρες.

Μετά από όλα αυτά και ενώ θα περίμενε κανείς την ελληνική αντίδραση στον ICAO η ελληνική πλευρά υπέγραψε συμφωνία με την Τουρκία για κατάργηση –δημιουργία νέων αεροδιαδρόμων στο Αιγαίο μέσω ICAO που ήδη οι Τούρκοι έσπευσαν να αξιοποιήσουν στην πιο κρίσιμη για τους Τούρκους περιοχή της Λήμνου, όπου χρόνια επεδίωκαν λυσσαλέα την πλήρη αποστρατικοποίηση και διεθνοποίηση της.
Με αυτή την συμφωνία καταργήθηκαν οι υπάρχοντες αεροδιάδρομοι Κασσάνδρα-Λήμνος (J/UJ-60) και Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Χίος-Ρόδος-Λευκωσία (L/UL-609) που λειτουργούσαν από τα 11.000 πόδια και 4.500 πόδια αντίστοιχα.

Στη θέση τους δημιουργήθηκαν δύο νέοι αεροδιάδρομοι: Ο Ν-127 Ροδόπη-Λήμνος-Σμύρνη-Ντάλαμαν από το ύψος των 14.000 ποδιών και άνω και ο Ν-128 Κασσάνδρα-Λήμνος από το ύψος των 13.000 ποδιών και άνω και στη συνέχεια Σμύρνη-Ρόδος από το ύψος των 14.000 ποδιών και άνω.

Το άμεσο αποτέλεσμα αυτών των μετατροπών δίνει πλέον την ελευθερία στα τουρκικά μαχητικά να κινούνται ανεξέλεγκτα σε ύψη μέχρι και 14.000 πόδια, ενώ μέχρι σήμερα είχαν περιορισμούς μέχρι τα 4.500 και 11.000 πόδια, ανάλογα με τον αεροδιάδρομο. Αυτό διευκολύνει την διεξαγωγή ασκήσεων από τουρκικά μαχητικά που πλέον μπορεί να γίνεται σε απόσταση 5,6 μιλίων από τις ακτές της Λήμνου και εντός της τερματικής περιοχής του αεροδρομίου της Λήμνου

Δυστυχώς η Ελλάδα υπνωτισμένη, από τις σειρήνες της φιλίας που μόνο αυτή βλέπει συνεχίζει να δέχεται τον καταιγισμό των παραβάσεων του FIR Αθηνών και δεν αντιδρά με αποτέλεσμα να υφίσταται οικονομική απώλεια από την σταδιακή κατάργηση των αεροδιάδρομων του FIR Αθηνών και στο μέλλον να χάσει τον έλεγχο του με τραγικές συνέπειες στην στρατιωτική άμυνα του Αιγαίου.

Χρήστος Κουτσογιαννόπουλος
Ταξίαρχος(εα)
Πρώην Διευθυντής Διεθνών Σχέσεων ΥΠΕΘΑ
http://geopolitics-gr.blogspot.com/2010/06/blog-post_2531.html


Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/06/blog-post_8924.html#ixzz0q4TqYQh6