10 Ιουνίου 2010

Ήδη, στο ΦΕΚ με αριθμό φύλλου 412/12-04-2010 προβλέπεται από τη νέα σχολική χρονιά η συγχώνευση 4 σχολείων 1 σε Σάμο,

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΧΙΟΥ ΤΟΥ Π.Α.ΜΕ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ – ΤΑΞΕΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ
Μετά την άγρια επιδρομή στο λαϊκό εισόδημα, τη φορολεηλασία, την κατεδάφιση του Ασφαλιστικού συστήματος, το πολυνομοσχέδιο για το «νέο σχολείο» της αμάθειας και των χορηγών, ήρθαν στη δημοσιότητα τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για καταργήσεις ή συγχωνεύσεις σχολείων, και απολύσεις εκπαιδευτικών.
Πιο συγκεκριμένα, η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ έχει ζητήσει από όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να συλλέξουν αναλυτικά στοιχεία για τον αριθμό των μαθητών σε κάθε σχολείο, ποια από αυτά σχολεία πληρώνουν μίσθωμα (νοίκι), καθώς και προτάσεις για συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων. Ήδη, στο ΦΕΚ με αριθμό φύλλου 412/12-04-2010 προβλέπεται από τη νέα σχολική χρονιά η συγχώνευση 4 σχολείων (1 σε Σάμο, 2 σε Αθήνα, 1 σε Ανατολική Θεσσαλονίκη), ενώ με την 41927/Δ4/16-4-2010 υπουργική απόφαση καταργούνται 4 σχολεία (1 στη Φθιώτιδα και 3 στις Κυκλάδες). Η Χίος μπαίνει κι αυτή στο στόχαστρο!
Στην νησί μας οι διευθύνσεις Α’βάθμιας και Β’βάθμιας έχουν δρομολογήσει με τέτοια πρεμούρα την εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, που ήδη ανακοινώνονται ή φωτογραφίζονται σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια οι συγχωνεύσεις τμημάτων ή κατάργηση οργανικών θέσεων συνέπεια συμπτύξεων τάξεων με την αλλαγή της οργανικότητας των σχολείων. Συγκεκριμένα σε σχολεία των δήμων Χίου, Ομηρούπολης, Ιωνίας, Καμποχώρων και Μαστιχοχώρων, όλα αυτά είναι προ των πυλών, ασχέτως την εσκεμμένη θολούρα που επιδιώκουν τα κυβερνητικά φερέφωνα να επικρατήσει. Παραβιάζοντας έτσι ακόμα και τη διαδικασία που προβλέπεται από τους δικούς τους νόμους. Για τη συγχώνευση σχολείων ή τμημάτων, ή την κατάργηση οργανικών θέσεων ενός σχολείου είναι απαραίτητη η θετική γνωμοδότηση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του οικείου δήμου και στη συνέχεια της Νομαρχιακής Επιτροπής Παιδείας (ΝΕΠ) και του Νομαρχιακού Συμβουλίου.
Η απόφαση αυτή για το ακριτικό μας νησί σηματοδοτεί την ολοκλήρωση ερημοποίησης της υπαίθρου, την αναγκαστική μετακίνηση των κατοίκων προς την πόλη, την οικονομική αφαίμαξη των κατοίκων, την υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης, την απόλυση δεκάδων εκπαιδευτικών, την κατάργηση των ειδικοτήτων ( Αγγλικά, Γαλλικά, Μουσική, Γυμναστική ) και θα οδηγήσει στην υπόσκαψη της εθνικής ταυτότητας της περιοχής.
Η κατεύθυνση αυτή σχετίζεται με την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών (25-1-10) να περικόψει κατά 10% τις πιστώσεις του προϋπολογισμού σε όλα τα υπουργεία και συγκεκριμένα κατά 781 εκατομμύρια ευρώ για την παιδεία.
Πρόκειται για συνέχιση της βάρβαρης, αντεργατικής πολιτικής που, στο όνομα της καπιταλιστικής κρίσης που στήνει στο εκτελεστικό απόσπασμα, ό, τι έχει να κάνει με τις λαϊκές ανάγκες. Την ίδια ώρα, που 1 εκ. ευρώ την ημέρα ξοδεύεται για τη συντήρηση των εκστρατευτικών στρατευμάτων στις νατοϊκές αποστολές, εκατοντάδες σχολεία οδεύουν για κατάργηση. Η καπιταλιστική βαρβαρότητα σε όλο της το μεγαλείο.
Η απόφαση αυτή θα έχει δραματικές συνέπειες, στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών του Λαού μας. Από κοινού με την κατεύθυνση για 30αρια τμήματα, τον δραματικό περιορισμό των διορισμών, τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας (αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο θα λέγονται πια οι ωρομίσθιοι) το τοπίο στην εκπαίδευση, σε λίγα χρόνια, θα θυμίζει αυτό της δεκαετίας του 1950. Με τη μόνη διαφορά πως πλέον χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετούνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα. Επίθεση δηλαδή, τόσο στη τσέπη των εργαζόμενων-γονιών, όσο και στα μυαλά των μαθητών.
Ταυτόχρονα, ανοίγει περαιτέρω ο δρόμος για απολύσεις εκπαιδευτικών με πρόσχημα πάντα πως όταν δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, μονιμότητα δεν υφίσταται.
Στον Πειραιά με τις 3 συγχωνεύσεις οι οργανικές θέσεις μεταφέρονται στα νέα σχολεία. Γίνεται όμως εύκολα αντιληπτό πως το φαινόμενο της υπεραριθμίας θα πάρει την μορφή χιονοστιβάδας. Ταυτόχρονα, έχει γίνει σαφές από την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, πως η υπεραριθμία θα ρυθμίζεται πια συνολικά σε επίπεδο περιφέρειας, αλλά και επικράτειας ακόμα!
Πρέπει να σημάνει ξεσηκωμός. Από κοινού εκπαιδευτικοί, γονείς, συνδικάτα, να κάνουν δική τους υπόθεση και αυτή τη μάχη. Είναι υπόθεση που αφορά πρώτα και κύρια την εργατική τάξη, καθώς τα δικά της παιδιά στοιβάζονται σε ακατάλληλα κτίρια, καταρτίζονται σε εφήμερες δεξιότητες, διδάσκονται την αντιεπιστημονικότητα, τη διαστρέβλωση της αλήθειας..
Να δημιουργηθεί ένα μεγάλο μέτωπο απειθαρχίας απέναντι στο μαύρο μπλοκ κυβέρνησης-Ε.Ε.-ΔΝΤ-Κεφαλαίου, που έχει την στήριξη της ΝΔ και του ΛΑΟΣ. Απειθαρχία στα 30αρια τμήματα, απειθαρχία στο κλείσιμο των σχολείων, απειθαρχία στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων.

Να προετοιμαστούμε για τη συνολική ανατροπή της επίθεσης στην κοινωνία συνολικά και στην εκπαίδευση ειδικά. Μπροστά μας ορθώνονται δύο δρόμοι ανάπτυξης. Ο ένας αυτός που υπηρετεί τα κέρδη των μονοπωλίων, και ο άλλος τα συμφέροντα της εργατικής τάξης. Αυτός είναι ο δικός μας μονόδρομος. Για να μπορούμε περήφανοι να κοιτάμε τους μαθητές μας στα μάτια καθώς παλεύουμε και για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του εργαζόμενου λαού.

Στον αντίποδα του σχολείου της αγοράς αντιπροτείνουμε ως στόχο πάλης του λαού και του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος το ενιαίο βασικό 12χρονο σχολείο με ενιαίο πρόγραμμα, ενιαία σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και ενιαία-δωρεάν βιβλία, ενιαία διοίκηση και λειτουργία, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό με ενιαία εργασιακά δικαιώματα.
Χωρίς τον ξεπερασμένο διαχωρισμό σε Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο που λειτουργεί ως φίλτρο ταξικής διαλογής και την ταξική και αντιπαιδαγωγική διάκριση σε Γενικό και Επαγγελματικό δίκτυο σχολικής εκπαίδευσης, για να μη γίνεται πρόωρη επαγγελματική επιλογή και εκπαίδευση, πριν τη συμπλήρωση του σύγχρονου μορφωτικού έργου του σχολείου και την ενηλικίωση του νέου ανθρώπου. Σχολείο που θα επαληθεύει τη θεωρία με την πράξη και θα βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν τους νόμους της φύσης και της κοινωνικής ζωής, τη θέση και το ρόλο τους μέσα σ’ αυτή.
Σχολείο που θ’ ασκεί συνάμα φυσική και αισθητική αγωγή και θα μορφώνει αρμονικά τις ικανότητες του καθένα. Που κοινωνικά θα διαπαιδαγωγεί ανεξάρτητες προσωπικότητες, με αυτοπεποίθηση και διάθεση για συλλογική εργασία και δράση.

ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ-ΑΝΥΠΑΚΟΗ!
ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Στα 30αρια τμήματα - Στην αυτοαξιολόγηση - Στα πιλοτικά σχολεία
Καλούμε την ΕΛΜΕ και το Διδασκαλικό Σύλλογο να αντιδράσουν άμεσα στα αντιλαϊκά και αντικοινωνικά σχέδια του υπουργείου των πλουτοκρατών.
Καλούμε τα πρωτοβάθμια σωματεία που υπερασπίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων, να καταγγείλουν την υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών τους.
Καλούμε τους συλλόγους γονέων να μη δεχτούν τις επιχειρούμενες αλλαγές.
Καλούμε τα 5μελή και τα 15μελή να μη δεχτούν την αύξηση των μαθητών ανά τάξη.
Καλούμε τους κατοίκους του νησιού να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για το τι σημαίνει Καλλικράτης στο χώρο της εκπαίδευσης και να μαυρίσουν τους εκπροσώπους του δικομματισμού και των στηριγμάτων τους. Αυτοί είναι που καθημερινά βάζουν την υπογραφή τους στα δεινά του λαού.

Χίος 8/6/2010