26 Μαΐου 2010

«Ξηλώνονται» 20 διευθυντές εφοριών, αλλάζουν οι εισπρακτικοί μηχανισμοί

«Ξήλωμα» 20 διευθυντών εφοριών και μετακινήσεις 70 εφοριακών ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει την απόδοση των υπηρεσιών του και να αυξηθούν τα έσοδα.

Παράλληλα, το υπουργείο προωθεί τη διενέργεια Ενόρκων Διοικητικών Εξετάσεων μετά από καταγγελίες πολιτών και στον έλεγχο του «πόθεν έσχες» των υπαλλήλων στις ΔΟΥ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «με δεδομένη την ανάγκη για την περαιτέρω βελτίωση στη λειτουργία και στην απόδοση των εισπρακτικών μηχανισμών και την αποκατάσταση της διαφάνειας των οικονομικών υπηρεσιών, το υπουργείο Οικονομικών έλαβε σειρά αποφάσεων», οι οποίες και περιλαμβάνουν :

* Αντικατάσταση διευθυντών Εφοριών. Με βάση τις αποδόσεις και τα αποτελέσματα στους στόχους εισπράξεων που έχουν τεθεί για κάθε ΔΟΥ, αντικαθίστανται 20 προϊστάμενοι που σήμερα εκτελούν καθήκοντα διευθυντή σε ΔΟΥ με μεγάλο φορολογικό αντικείμενο που εμφάνισαν καθυστερήσεις στην απόδοση εσόδων και σημαντικές αποκλίσεις στην επίτευξη των στόχων.

Ταυτόχρονα, το υπουργείο Οικονομικών προχωρά άμεσα στην προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων ευθύνης σε όλες τις ΔΟΥ, σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο του Υπουργείου Εσωτερικών.

* Μετακινήσεις υπαλλήλων. Για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών, μετακινούνται 70 υπάλληλοι σε όλη τη χώρα σε άλλες οικονομικές υπηρεσίες από αυτές όπου σήμερα υπηρετούν.

* Διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) σε συνέχεια καταγγελιών πολιτών. Για τη διερεύνηση επωνύμων και ανωνύμων καταγγελιών πολιτών, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 1517, το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε 50 έρευνες-ΕΔΕ κατά υπαλλήλων σε 31 ΔΟΥ, 10 Τελωνεία, ΣΔΟΕ, ΠΕΚ, Κτηματικές Υπηρεσίες σε όλη τη χώρα.

* Έλεγχος «πόθεν έσχες» και φορολογικές ασυνέπειες υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών. Για τον έλεγχο των ελεγχόντων, έχει ήδη διαταχθεί έλεγχος σε 234 υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι εμφανίζονται να μην έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση την περίοδο 2007-2008 ή δεν έχει εκκαθαριστεί η δήλωσή τους.

* «Πόθεν έσχες» στη βάση διασταυρώσεων εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας υπαλλήλων υπουργείου Οικονομικών.

Από έναν πρώτο έλεγχο της ακίνητης περιουσίας όλων των υπαλλήλων προκύπτει ότι 70 υπάλληλοι διαθέτουν ακίνητη περιουσία με αντικειμενική αξία από 800 χιλ. ευρώ ως και 3 εκατ. ευρώ.

Πέρα από τις παραπάνω άμεσες ενέργειες, το υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε πλήρη αναδιοργάνωση των εισπρακτικών μηχανισμών με στόχο την αναβάθμισή τους, την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και την επίτευξη των στόχων της διαφάνειας και της φορολογικής δικαιοσύνης.

Το σχέδιο των βασικών ρυθμίσεων για την αναδιοργάνωση των δημόσιων οικονομικών υπηρεσιών πρόκειται σύντομα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Τέλος, το υπουργείο ενθαρρύνει τους πολίτες να παίξουν οι ίδιοι ενεργό και σημαντικό ρόλο στην πάταξη φαινομένων φοροδιαφυγής και άλλων φορολογικών και οικονομικών παραβάσεων, καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο καταγγελιών 1517