12 Απριλίου 2010

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΣΤΗ ΧΙΟ


Πουλάτε γιατί χανόμαστε

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΕΚΑΝΕ ΜΟΝΟ Η ΝΕΛ



Στην ανάπτυξη μιας «επιθετικής» διαφημιστικής καμπάνιας για την αντιμετώπιση της κρίσης και την προσέλκυση ελλήνων τουριστών ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου κατέληξε η σύσκεψη για τον τουρισμό με πρωτοβουλία της Νομαρχίας, η οποία και έγινε το απόγευμα της Τετάρτης στην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Πρόθυμοι να δώσουν πακέτα προσφορών εμφανίστηκαν οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων και οι ξενοδόχοι, ενώ ουσιαστική χείρα βοηθείας στη διαμόρφωση ενός ελκυστικού πακέτου που θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα του υψηλού κόστους μεταφοράς των επισκεπτών στο νησί έδωσε η ΝΕΛ, Όπως είπε ο κ. Βασίλης Μπάλλας ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού γραφείου στα Μεστά, η ΝΕΛ επαναχαράσσει την τιμολογιακή πολιτική της και δίνει εισιτήριο μετ’ επιστροφής στα 33 ευρώ για τη γραμμή Λαύριο-Μεστά, ενώ για τη μεταφορά αυτοκινήτου 82,5. Η προσφορά θα ισχύσει άμεσα μέχρι και τις 15/7. Σε εκκρεμότητα βέβαια παραμένει το θέμα της μεταφοράς των επιβατών του πλοίου από τα Μεστά στην πόλη. Επίσης ο κ. Ηλ. Καμπάς ανακοίνωσε ότι η ΝΕΛ για εισιτήρια μετ’ επιστροφής στη Χίο δίνει έκπτωση 25%. Οι συμμετέχοντες επαγγελματίες δεσμεύθηκαν μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη να καταθέσουν εγγράφως στη Ν.Α. τις προτάσεις και τις προσφορές τους ώστε να ενταχθούν μέσα στα διαφημιστικά φυλλάδια και στη μακέτα που ετοιμάζεται πυρετωδώς από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ενόψει των τουριστικών εκθέσεων του Απριλίου.

Συστράτευση και εκθέσεις

Η αντινομάρχης Λίτσα Λύκου που προήδρευε της σύσκεψης τόνισε τη δυνατότητα που προσφέρει ο τουρισμός για την αντιμετώπιση της κρίσης και ζήτησε συστράτευση των παραγωγικών τάξεων και κοινή πορεία δράσης, ώστε να γίνει η Χίος ελκυστικός προορισμός. Σημείωσε ότι το καλοκαίρι δεν προμηνύεται καλό λόγω της κρίσης όσον αφορά τις πτήσεις τσάρτερ, οπότε φυσιολογικά υπάρχει στροφή στον ελληνικό τουρισμό. Ευκαιρία για την προώθηση του Νομού είναι οι εκθέσεις που θα πραγματοποιηθούν μέσα στο μήνα Απρίλιο, τέσσερις εκθέσεις «Τουριστικό Πανόραμα 29/4-2-5, Summer Holiday στις 22-25/4 ακολουθεί μια για τον ελληνικό Λαϊκό Πολιτισμό και μια ακόμη τουριστική έκθεση στην Κύπρο 23-25/4.
Στο κάλεσμα της αντινομάρχη Λίτσας Λύκου ανταποκρίθηκαν κυρίως οι ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων, οι ξενοδόχοι, ενώ απουσίασαν οι ιδιοκτήτες ταξί, των ΚΤΕΛ και οι εκπρόσωποι του χώρου εστίασης, εστιατορίων και καφετέριες οι υπηρεσίες και οι τιμές των οποίων παίζουν ρόλο στην εικόνα που διαμορφώνει ο επισκέπτης για τον τόπο μας…

Αθηναϊκά κανάλια στη Χίο

Η κ. Λύκου βρήκε την ευκαιρία να ευχαριστήσει τους εκπροσώπους ενοικιαζόμενων δωματίων, ξενοδοχείων για τη φιλοξενία επισκεπτών που προβάλλουν το νησί μας. Παράλληλα, για μία ακόμη φορά ζήτησε τη συνδρομή τους για την κάλυψη της φιλοξενίας των συντελεστών της εκπομπής του Star «Μυστικοί Πράκτορες» που θα φιλοξενηθούν στη Χίο 9-11 Απριλίου και της εκπομπής «Μένουμε Ελλάδα» της ΝΕΤ από τις 12-17 του μήνα που συμβάλλουν στην προβολή του νησιού μας. Δεν έχασε βέβαια την ευκαιρία να ασκήσει κριτική στους επαγγελματίες που επωφελούνται της προβολής αρνούνται όμως να βάλουν το χέρι στην τσέπη λέγοντας: «Δεν μπορούν να είναι όλο οι ίδιοι που βοηθάνε»..
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος της Χίου επεσήμανε ο κ. Νότης Μαρτάκης, σύμβουλος της ΜΤC GROUP που είναι η συμβουλευτική εταιρεία της Νομαρχίας σε θέματα τουριστικής προβολής. Ο κ. Μαρτάκης πιστεύει ότι η ανάκαμψη από την κρίση μπορεί να έλθει μέσω του τουρισμού ωστόσο η Χίος ενώ είναι αρκετά ανταγωνιστική σε επίπεδο τιμών μειονεκτεί σε σχέση με το ύψος των ναύλων που απαιτούνται. «Είναι πολύ ακριβότερο να έλθει κάποιος στη Χίο παρά να πάει στην Κρήτη. Το κόστος μεταφοράς είναι το ανάχωμα σε αυτούς που θέλουν να έλθουν στο νησί» σημείωσε. Με αυτό το σκεπτικό πρότεινε τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων τουριστικών πακέτων που θα προβλέπουν ακόμη και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο

Βαγδάτη ο παραλιακός της Χίου

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αντώνης Ζαννίκος διαπίστωσε ότι ο τουρισμός βρίσκεται σε νηπιακή κατάσταση στη Χίο, ότι το νησί μας είναι ακριβός προορισμός αλλά και ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν προχωρούν σε εκπτώσεις γιατί δεν έχουν τόση κίνηση όπως τα πλοία στην Κρήτη. Μεταφέροντας τις εντυπώσεις φιλοξενουμένων του από τη Χίο είπε ότι «η διαδρομή από το αεροδρόμιο μέχρι την πόλη της Χίου θυμίζει εγκαταλελειμμένη περιοχή της Βαγδάτης, και ότι σε παραλία της Χίου υπήρχαν 5 φορτηγά σκουπίδια». Στη συνέχεια πρότεινε να φτιαχτεί μία επιτροπή που θα αποταθεί σε όλους τους αιρετούς για τη βελτίωση της εικόνας που παρουσιάζει η πόλη.
Απαντώντας στην πρόταση του κ. Μαρτάκη να χαμηλώσουν τις τιμές τους ακόμη και οι ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αντ. Ζαννίκος χρησιμοποίησε μια παροιμία: «Ο καιρός πουλεί τα ξύλα και ο καιρός τα αγοράζει», δείχνοντας ότι δεν υπάρχουν τέτοια περιθώρια.
Ως προτάσεις για την προβολή του νομού εν μέσω κρίσης ο κ. Ζαννίκος πρότεινε να ασκήσουν πίεση στην Αθήνα με κάθε τρόπο «θεμιτό ή αθέμιτο», όπως είπε, ώστε να λυθεί το θέμα της βίζας και να ανοίξει η αγορά της Τουρκίας όπου περιμένουν 5.000 εν δυνάμει επισκέπτες.
Ως μια σημαντική αγορά επίσης, έδειξε αυτή της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε μάλιστα ότι την ερχόμενη Πέμπτη θα γίνει παρουσίαση στο Επιμελητήριο της εταιρείας ASTRA, παρουσία και του τουριστικού πράκτορα κ. Ζολπίδη από τη Θεσσαλονίκη, στον οποίο η κ. Λύκου θα διαθέσει χιλιάδες διαφημιστικά φυλλάδια της Χίου που φτιάχθηκαν για τη ΔΕΘ και έμειναν αδιάθετα. Επίσης πρότεινε τη συμμετοχή της Χίου σε περιφερειακές εκθέσεις σε πόλεις όπως ο Βόλος, η Λαμία κ.ά.

Ένας επαγγελματίας στο φεστιβάλ Περιπτέρων

Δεν άντεξε η αντινομάρχης Λίτσα Λύκου και ακούγοντας το κ. Ζαννίκο να μιλά εκ μέρους των επαγγελματιών, θύμισε και τις ευθύνες που έχουν οι ίδιοι για τον τρόπο προβολής τους. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα έφερε την περίπτωση του Φεστιβάλ των Περιπτερούχων όπου πέρασαν 18.000 επισκέπτες και μόνο ένας χιώτης επιχειρηματίας βρέθηκε εκεί. «Ας κάνουμε και την αυτοκριτική μας», είπε με νόημα στον κ. Ζαννίκο.
Ενδιαφέρουσες ήταν και οι προτάσεις του Προέδρου των Ενοικιαζόμενων Δωματίων Δημήτρη Κιτριλάκη που ήταν εστιασμένες στην Β. Ελλάδα και στην έκθεση Summer Holiday. O κ. Κιτριλάκης υποστήριξε ότι πρέπει να υπάρχει μαζική παρουσία επαγγελματιών εκεί με πακέτα προσφορών, να δημιουργηθούν work shop με πρόσκληση επαγγελματιών και να προβληθεί έντονα η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Χίο, να κληρωθούν ταξίδια, γενικά να γίνει έντονη διαφήμιση στα τοπικά ΜΜΕ.
Τότε ήταν που θυμήθηκε η Λίτσα Λύκου τη ΔΕΘ όπου η Χίος ήταν τιμώμενος νομός. «Μας κόστισε 150.000 ευρώ και δεν είχαμε κανένα θετικό αποτέλεσμα» διαπίστωσε. Το πάθημα μάθημα….

Μία ακόμη προσφορά

Άλλη μια καλή είδηση είχε να δώσει ο κ. Μπάλλας όσον αφορά το κόστος του ταξιδιού από Λαύριο-Μεστά. Ο υπεύθυνος του πάρκινγκ στο Λαύριο ανακοίνωσε ότι η τιμή των 9 ευρώ που ισχύει για τη στάθμευση του αυτοκινήτου εκεί για ένα 24ωρο, μειώνεται στα 5 ευρώ για τους επιβάτες για Μεστά. Βέβαια η κ. Λύκου ζήτησε, όπως και για κάθε προσφορά που έγινε, να δοθεί γραπτώς· ως γνωστόν τα γραπτά μένουν…
Η συνεισφορά του Ομίλου Φουσκωτών στην προβολή του νησιού και την προσέλκυση τουριστών αναδείχθηκε μέσα από την παρουσία μελών του Δ.Σ. των κ.κ. Χρήστου Ξύδα και Γιώργου Μισετζή. Όπως τόνισαν μέσα από την Πανελλήνια συνάντηση που κατάφεραν να φέρουν στη Χίο τον Ιούλιο θα έλθουν 1500 άτομα αρκετά από τα οποία θα μείνουν ακόμη και ένα δεκαήμερο για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Ζήτησαν λοιπόν τη συνεργασία των ασχολουμένων με τον τουρισμό, ώστε να τους εξασφαλίσουν ελκυστικές τιμές. Το πόσο αναμένεται να τονωθεί η αγορά φαίνεται ακόμη και από την ποσότητα της βενζίνης που ζήτησαν να καταναλώσουν. Ήδη παρήγγειλαν 110 τόνους. Την περίοδο που θα βρίσκονται στο λιμάνι της Χίου οι επαγγελματίες του νησιού μπορούν με περίπτερα να διαφημίσουν τον τόπο και τις επιχειρήσεις τους.
Την ύπαρξη προσφορών στα site των ξενοδοχείων βεβαίωσε ο Γιώργος Μισετζής μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων. Ειδικά αναφέρθηκε στα πακέτα που υπάρχουν για τις 24 Μαΐου ημέρα του Αγ. Πνεύματος και τόνισε ότι τα μηνύματα των προσφορών και γενικότερα της προώθησης του νησιού πρέπει να μεταδοθούν άμεσα, σωστά και κατατοπιστικά όσον αφορά τους τρόπους προσέγγισης του νησιού και το πόσο θα κοστίσει. «Πουλάτε γιατί χανόμαστε», είπε εν κατακλείδι, δείχνοντας τη σημασία γρήγορων και αποτελεσματικών προωθητικών ενεργειών.

πηγή αλήθεια χίου