15 Απριλίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νικόλαος Ηλ. Ζωίδης

Βουλευτής Δωδεκανήσου

ΠΑΣΟΚ


Τις θέσεις, τις προτάσεις και τις εκτιμήσεις του αναφορικά με την κρίσιμη οικονομική καμπή στην οποία βρίσκεται η χώρα μας και αντίστοιχα για τις προσπάθειες που γίνονται έτσι ώστε να μπουν στέρεες βάσεις και κανόνες που θα θωρακίσουν την οικονομία της χώρας μας, εξέφρασε χθες το βράδυ, στην διάρκεια ομιλίας του στο κοινοβούλιο, ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ κ. Νίκος Ζωίδης.

Ο κ. Ζωίδης, αναχωρεί σήμερα επίσης για την Λουμπλιάνα της Σλοβενίας, όπου μαζί με τους συναδέλφους του βουλευτές κα Σούλα Μερεντίτη (ΠΑΣΟΚ) και Νίκο Νικολόπουλο (Νέα Δημοκρατία) θα εκπροσωπήσουν το Ελληνικό Κοινοβούλιο στην συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινοβουλευτικών της Μεσογείου, στην οποία θα συζητηθούν διάφορα ζητήματα και προβλήματα της Μεσογείου.

Ο κ. Ζωίδης, αξίζει να σημειωθεί ότι θα είναι ο εισηγητής από την Πλευρά του ΠΑΣΟΚ, στο νομοσχέδιο που αφορά τους «ημιυπαίθριους» χώρους. Σε μια πρώτη τοποθέτησή του στην αρμόδια επιτροπή, ο βουλευτής Δωδεκανήσου επισήμανε τις διαφορές μεταξύ του προηγούμενου νομοσχεδίου (νόμου Σουφλιά) και της τεκμηριωμένης πρότασης που καταθέτει η σημερινή υπουργός, με την δημιουργία μεταξύ των άλλων του «πράσινου ταμείου» στο οποίου θα καταθέτονται τα έσοδα που θα προκύπτουν από τα ποσά που θα εισπράττονται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ

Στο πλαίσιο της συζήτησης επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών « «Αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις» ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ κ. Νίκος Ζωίδης, επισήμανε συγκεκριμένα:

« Οι τελευταίες εξελίξεις, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο δείχνουν ότι η Κυβέρνηση έχει δρομολογήσει την επιτυχία, στο ένα από τα δύο μεγάλα προβλήματα της χώρας μας, στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης της χώρας στο ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Απομένει το δεύτερο μεγάλο στοίχημα. Να δρομολογήσουμε την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του πολίτη απέναντι στο πολιτικό μας σύστημα. Και γι’ αυτό χρειάζεται αποφασιστικότητα και αυτήν ακριβώς την αποφασιστικότητα δείχνει η Κυβέρνηση με την προσπάθειά της να προχωρήσει σε μεγάλες τομές και αλλαγές.

Το σχέδιο νόμου που σήμερα συζητούμε, το οποίο τόσο κατακρίθηκε, κυρίως από την Αξιωματική Αντιπολίτευση, για μας αποτελεί μια επανάσταση στο φορολογικό σύστημα, αποτελεί μια συγκροτημένη προσπάθεια ελέγχου της μαύρης οικονομίας και της σύλληψης της φορολογητέας ύλης. Τίθενται γερές βάσεις, που θα εξασφαλίσουν τη χρηστή διοίκηση του δημοσίου χρήματος, τη διαφάνεια, την κοινωνική δικαιοσύνη.

Το σχέδιο νόμου που σήμερα συζητούμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχει στόχους, συγκεκριμένους στόχους, όπως είναι η αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης μέσα από ένα δίκαιο σύστημα αναδιανομής των εισοδημάτων και ανακατανομής των φορολογικών βαρών, τη δημιουργία ενός πλαισίου που υποβοηθά στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, τον έλεγχο και τη διαφάνεια στις οικονομικές συναλλαγές και την ενίσχυση των φορολογικών εσόδων, με τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και τη δικαιότερη φορολόγηση του πλούτου. Διέπεται από αρχές και κανόνες, όπως είναι η ισότιμη μεταχείριση των φορολογουμένων, η κατάργηση των απαλλαγών και εξαιρέσεων από τη φορολόγηση και τα συστήματα φορολόγησης, η ισότιμη μεταχείριση των εισοδημάτων, ανεξαρτήτως πηγής. Όποιες συναλλαγές, εξαιρέσεις και εκπτώσεις παραμένουν, υπακούουν σε αυστηρά κοινωνικά και αναπτυξιακά κριτήρια και σε διεθνείς κανόνες.

Επίσης, υπάρχουν κανόνες, όπως οι φορολογικές εκπτώσεις στην συντριπτική τους πλειοψηφία που γίνονται στο φόρο, ώστε να είναι σύμφωνες με την αρχή της συνεισφοράς, με βάση τη φοροδοτική ικανότητα, υπάρχει έλεγχος της φορολογητέας ύλης. Όμως, οι φορολογούμενοι αντιμετωπίζονται με το τεκμήριο της ειλικρίνειας και διατηρούν πάντα το δικαίωμα της απόδειξης. Οι παραβάσεις, η φοροδιαφυγή και η φοροαποφυγή αντιμετωπίζονται αυστηρά μέσα από ένα πλέγμα μέτρων, συστημάτων ελέγχου και ποινών, με ελαχιστοποίηση της εξάρτησης από τις υποκειμενικές κρίσεις των φορολογικών αρχών και με επιτάχυνση των διαδικασιών. Επίσης, αξιοποιείται η τεχνολογία για την υποβοήθηση του έργου των ελεγκτών και των φορολογικών αρχών.Το σχέδιο νόμου, λοιπόν, το οποίο συζητούμε σήμερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όσον αφορά τη φορολογία εισοδήματος, εισάγει νέα φορολογική κλίμακα, όπως είχε υποσχεθεί το ΠΑΣΟΚ στον ελληνικό λαό προ των εκλογών, τιμαριθμοποιημένη, χωρίς διακρίσεις ως προς την πηγή προέλευσης των εισοδημάτων, κοινή για μισθωτούς, συνταξιούχους και ελεύθερους επαγγελματίες με περισσότερα κλιμάκια, για πιο δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών και με πρόβλεψη για ανά διετή αναπροσαρμογή των κλιμακίων, βάσει του Τιμαρίθμου. Απλά επισημαίνω ότι για εισοδήματα πάνω από 40.000 ευρώ ετησίως, υπάρχει σαφής ελάφρυνση. Επίσης, γίνεται προσπάθεια να εδραιωθεί η φορολογική συνείδηση στη χώρα μας με τις αποδείξεις και το αφορολόγητο όριο, όπου εισάγονται κίνητρα για την συλλογή αποδείξεων, ενώ παρέχεται επιπλέον έκπτωση για την προσκόμιση αυτών των αποδείξεων. Προσδιορίζεται το ελάχιστο εισόδημα με χρήση των τεκμηρίων και εδώ επίσης, υπάρχουν κανόνες τέτοιοι που το νέο σύστημα βοηθά στον έλεγχο και στον προσδιορισμό ενός ελαχίστου εισοδήματος, που πρέπει να δηλώνεται από τους φορολογούμενους και ακολουθεί συγκεκριμένες αρχές και κανόνες.

Και πείτε μου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχει κανείς Έλλην πολίτης που δεν πιστεύει ότι πάρα πολλοί συμπολίτες μας, κυρίως αυτοί που εξασφαλίζουν μεγάλα εισοδήματα, καταφέρνουν να φοροδιαφεύγουν, επειδή ακριβώς δεν υπάρχουν αντικειμενικά τεκμήρια τέτοια που να προσδιορίσουν το ελάχιστο εισόδημα, με βάση το επίπεδο της διαβίωσής τους; Και εν πάση περιπτώσει, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι το σύστημα, ο προσδιορισμός του ελαχίστου εισοδήματος με χρήση των τεκμηρίων είναι απλό, δίκαιο και κατανοητό από τον πολίτη, είναι μαχητό και λειτουργεί ως κριτήριο απόδειξης αδήλωτων εισοδημάτων, ενώ δεν αποκλείει τον έλεγχο, εφόσον προκύπτουν στοιχεία ή ενδείξεις σε βάρος των φορολογουμένων.

Επίσης, επιχειρείται, με το προς ψήφιση σχέδιο νόμου, κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης. Υπάρχει πιο άδικο μέτρο, κυρίως για τους συμπολίτες των χαμηλών εισοδημάτων, με το να αποδεχθούν την αυτοτελή φορολόγηση για ορισμένες κατηγορίες συμπολιτών μας, κυρίως αυτών που έχουν υψηλά εισοδήματα; Και εν πάση περιπτώσει, όλα αυτά, όπως και οι καταργήσεις των διαφόρων φοροαπαλλαγών, έχουν να κάνουν με μια αναδιανομή του πλούτου, με μια δίκαιη κατανομή των βαρών προς τους Έλληνες πολίτες.

Επίσης, όσον αφορά τη φορολογία ακίνητης περιουσίας, έγινε μείζων λόγος γιατί, τάχα, επανέρχεται ο φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας και καταργήθηκε το ΕΤΑΚ, που επί δικαίων και αδίκων, επί μικρών και μεγάλων επέβαλε φορολογία. Λες και όλοι οι Έλληνες έχουν περιουσίες που ξεπερνούν τα 400.000.000 ευρώ, γιατί από εκεί και πάνω επιβάλλεται το ΕΤΑΚ.

Και επιτρέψτε μου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να κάνω μια σημείωση, γιατί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, κατά τη συζήτηση στις αρμόδιες Επιτροπές, δέχθηκε να κάνει κάποιες αλλαγές και νομοτεχνικές βελτιώσεις, όπως η απόσυρση του 8%.

Προσωπικά, αισθάνθηκα ότι δικαιώθηκε ο ρόλος μου ως Βουλευτή. Αυτός είναι ο λόγος που συζητούμε τα νομοσχέδια στις επιτροπές. Εάν κάθε φορά ο καθένας μας ήταν οχυρωμένος πίσω από τις δικές του θέσεις και όλοι μας, ανάλογα με την κομματική μας τοποθέτησης, ακολουθούσαμε τις κομματικές γραμμές, ε, δεν υπήρχε κανένας λόγος να υπάρχουν επιτροπές, να γίνεται συζήτηση, να ανταλλάσουμε απόψεις και ο καθένας να προσπαθεί να πείσει την εκάστοτε πολιτική ηγεσία για την ορθότητα των θέσεών του. Ας σταματήσει, λοιπόν, η υποκρισία.

Γίνεται μια προσπάθεια να μπουν κανόνες σε αυτή τη χώρα. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είμαστε μια χώρα που ο καθένας βιώνει, λειτουργεί όπως εκείνος νομίζει.: Είναι ώρα και η χώρα να αποκτήσει κανόνες και οι πολίτες με συνείδηση να τηρούν αυτούς τους κανόνες. Άλλως, το μέλλον της χώρας μας δεν μπορεί να είναι ευοίωνο.»