30 Απριλίου 2010
Απάντηση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μάρκου Μπόλαρη σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ, κ. Κεφαλογιάννη
Την βούληση του Πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου για διάλογο με όλους τους φορείς μέχρι το τέλος Μαϊού με στόχο την άρση του καμποτάζ, επανάλαβε ο Υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μάρκος Μπόλαρης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ, κυρίας Όλγας Κεφαλογιάννη.
«Δόθηκε εντολή στα συναρμόδια Υπουργεία να ολοκληρώσουν το διάλογο με όλους τους φορείς μέχρι το τέλος Μαΐου, έτσι ώστε να αρθούν οι δυσμενείς συνέπειες, τις οποίες έχει υποστεί η ελληνική οικονομία μέχρι σήμερα από την διατήρηση του καμποτάζ για τα κρουαζιερόπλοια με σημαία από τρίτες χώρες» σημείωσε ο κ. Μπόλαρης.
«Η ζημία που υπολογίζεται ότι υφίσταται η ελληνική οικονομία και ο ελληνικός τουρισμός και ιδιαίτερα ο θαλάσσιος τουρισμός ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ» τόνισε ο ΥφΟΙΑν και υπογράμμισε τις ειδικές παρεμβάσεις που δρομολογεί η κυβέρνηση για το ζήτημα. «Η Κυβέρνηση παρεμβαίνει με μέτρα τα οποία λένε ότι πρέπει να επιμορφωθούν οι ναυτικοί μας στα ξενοδοχειακά, έτσι ώστε να είναι ανταγωνιστικοί στην εργασία τους στα κρουαζιερόπλοια» σημείωσε και συμπλήρωσε ότι «η κυβέρνηση πρέπει με πρόγραμμα ειδικό, αντίστοιχο με αυτό των ξενοδοχοϋπαλλήλων, να επιδοτήσει την εργασία ναυτικών και ξενοδοχοϋπαλλήλων στα κρουαζιερόπλοια, αυξάνοντας έτσι τις δυνατότητες, τις οποίες έχει το προσωπικό που σήμερα υποαπασχολείται ή είναι άνεργο»
Επίσης, ο κ. Μπόλαρης μίλησε για τις προοπτικές παρέμβασης μέσα από κυβερνητικούς φορείς και δράσεις για τους έλληνες αξιωματικούς, ενώ στάθηκε και στο ζήτημα του Home Porting, το οποίο όπως είπε μπορεί να δώσει τεράστιες δυνατότητες στις τοπικές οικονομίες και τον χερσαίο τουρισμό. «Αυξάνει την αεροπορική κίνηση, αυξάνει την κίνηση στα ξενοδοχεία, δίνει δυνατότητες στις μεταφορές, δίνει δυνατότητα στα άλλα καταστήματα» τόνισε ο ΥφΟΙΑΝ.
«Κατ’ αρχάς το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον τουρισμό είναι γνωστό είναι το εξαιρετικό αρχιπέλαγος της χώρας μας, το καλύτερο αρχιπέλαγος στον κόσμο, το πιο όμορφο αρχιπέλαγος στον κόσμο, είναι χιλιάδες νησιά και νησίδες που έχει το Αιγαίο και το Ιόνιο. Είναι απολύτως σαφές ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι, έχοντας αυτό το πλεονέκτημα, το καλύτερο κέντρο θαλάσσιο τουρισμού. Αυτή είναι η προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Αυτά διαμηνύει και γι’ αυτά εργάζονται τα συναρμόδια Υπουργεία, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας» κατέληξε ο κ .Μπόλαρης.
«Κυρία συνάδελφε, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επί πεντέμισι χρόνια είχε την πλειοψηφία με την οποία κυβερνούσε και το κρίσιμο και η πρόκληση για την Κυβέρνηση -και αυτή που περίμενε ο ελληνικός λαός- ήταν να πάει τον τόπο μπροστά. Δυστυχώς, για τον τόπο, ο τόπος και οι πολίτες έχουν υποστεί δυσμενείς συνέπειες, χωρίς να δουν θετικά μέτρα. Μας λέτε λοιπόν ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το ήθελε, αλλά δεν το έκανε στα πεντέμισι χρόνια και σήμερα όταν σας λέμε, ότι ο Πρωθυπουργός χθες, έθεσε όριο τέλος Μαΐου, δηλαδή σε σαράντα μέρες από σήμερα, για να ολοκληρωθεί ο διάλογος και να νομοθετηθεί αυτή η μεγάλη πρωτοβουλία, η οποία αλλάζει τα πράγματα στο θαλάσσιο τουρισμό μας, μεμψιμοιρείτε» σχολίασε ο ΥφΟΙΑΝ.
Ακολουθεί η ερώτηση της κυρίας Κεφαλογιάννη και η συζήτηση που ακολούθησε μέσα από τα πρακτικά της Βουλής:
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Η τελευταία ερώτηση για σήμερα είναι από τον δεύτερο κύκλο του δελτίου των επικαίρων ερωτήσεων με αριθμό 683/19.04.2010 Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού της Νέας Δημοκρατίας κυρίας Όλγας Κεφαλογιάννη προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Πολιτισμού και Τουρισμού, σχετικά με την άρση του καμποτάζ στη χώρα μας κ.λπ..
Η επίκαιρη ερώτηση της κυρίας Κεφαλογιάννη έχει ως εξής:
«Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας, δεν επιτρέπεται σε πλοία που φέρουν σημαία μη κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν τουρίστες σε ελληνικό λιμάνι ή σε κάποιο νησί (καμποτάζ). Το αποτέλεσμα είναι η χώρα μας να είναι λιγότερο ελκυστικός προορισμός για επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας σε σχέση με ανταγωνιστικούς προορισμούς, τους οποίους και προτιμούν τελικά οι εταιρείες. Μάλιστα, οι τουριστικοί φορείς στην Ελλάδα έχουν υπολογίσει ότι η χώρα μας χάνει ετησίως (άμεσα και έμμεσα) 1 δισεκατομμύριο ευρώ λόγω της διατήρησης του καθεστώτος του καμποτάζ.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:
Προτίθενται να προχωρήσουν στις απαραίτητες νομοθετικές ενέργειες προκειμένου να αρθεί ο προστατευτισμός για την εκτέλεση κρουαζιέρων στη χώρας μας από πλοία που φέρουν σημαία μη κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ενώσεως;»
Στην επίκαιρη ερώτηση της κυρίας Κεφαλογιάννη για απαντήσει ο κ. Μάρκος Μπόλαρης.
Είμαι περίεργος, αγαπητέ κύριε Υπουργέ, κύριε Μάρκο Μπόλαρη, επειδή χθες ήταν το θέμα στα δελτία ειδήσεων τι θα μας πείτε γι’ αυτό, γιατί είναι εξαιρετικά επίκαιρο.
ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ (Υφυπουργός Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία συνάδελφε, νομίζω ότι εάν υπάρχει μια εξαιρετικά εύστοχη επίκαιρη ερώτηση είναι αυτή.
Πήραμε, βέβαια, απάντηση από τα πιο υπεύθυνα χείλη χθες το βράδυ στην Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, όπου μίλησε ο Πρωθυπουργός. Ήσασταν παρούσα, την ξέρετε την απάντηση, για την καταγραφή, όμως, την θεσμική στη Βουλή θα πρέπει να πούμε σύντομα τα εξής:
Κατ’ αρχάς το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον τουρισμό είναι γνωστό είναι το εξαιρετικό αρχιπέλαγος της χώρας μας, το καλύτερο αρχιπέλαγος στον κόσμο, το πιο όμορφο αρχιπέλαγος στον κόσμο, είναι χιλιάδες νησιά και νησίδες που έχει το Αιγαίο και το Ιόνιο.
Είναι απολύτως σαφές ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι, έχοντας αυτό το πλεονέκτημα, το καλύτερο κέντρο θαλάσσιο τουρισμού. Αυτή είναι η προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Αυτά διαμηνύει και γι’ αυτά εργάζονται τα συναρμόδια Υπουργεία, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Χθες, λοιπόν, ο Πρωθυπουργός αναφερόμενος σε αυτά τα τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα, αναφερόμενος στις τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης που έχουμε σε αυτήν την κατεύθυνση, αναφερόμενος στην ένταση του τουρισμού αναψυχής με τα κρουαζιερόπλοια και στα δυο μεγάλα κέντρα που είναι η Καραϊβική και είναι και η Μεσόγειος -μάλιστα, τα τελευταία χρόνια η Μεσόγειος έχει το προβάδισμα- είπε πως ανταποκρίνεται η Κυβέρνηση στο πάγιο αίτημα όλων των ασχολούμενων με τον τουρισμό και τον θαλάσσιο, αλλά και τον χερσαίο και αποδέχεται το αίτημα για την άρση του καμποτάζ που αφορά τις κρουαζιέρες.
Μάλιστα, είπε πως δόθηκε εντολή στα συναρμόδια Υπουργεία να ολοκληρώσουν το διάλογο με όλους τους φορείς μέχρι το τέλος Μαΐου, έτσι ώστε να αρθούν οι δυσμενείς συνέπειες, τις οποίες έχει υποστεί η ελληνική οικονομία μέχρι σήμερα από την διατήρηση του καμποτάζ για τα κρουαζιερόπλοια με σημαία από τρίτες χώρες.
Είναι αληθές αυτό που λέτε στην ερώτησή σας, ότι πράγματι η ζημία που υπολογίζεται ότι υφίσταται η ελληνική οικονομία και ο ελληνικός τουρισμός και ιδιαίτερα ο θαλάσσιος τουρισμός ξεπερνά το 1.000.000.000 ευρώ, πράγμα στο οποίο αναφέρθηκε χθες και ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, ο κ. Αγγελόπουλος και ο Πρωθυπουργός. Είναι, λοιπόν, σαφές ότι η Κυβέρνηση παρεμβαίνει με σειρά από συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, τις οποίες εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός χθες στο Μέγαρο Μουσικής, τις οποίες θα μου επιτρέψετε, κύριε Πρόεδρε, σεβόμενος το χρόνο να αναφέρω και να μνημονεύσω στη δευτερολογία μου.
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Μπόλαρη.
Η συνάδελφος κυρία Κεφαλογιάννη Όλγα έχει το λόγο για τρία λεπτά.
ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ: Ευχαριστώ πολύ.
Και εμείς από τη δική μας πλευρά χαιρετίζουμε την γενική δήλωση προθέσεων του Πρωθυπουργού που μας ικανοποιούν, γιατί ουσιαστικά το ΠΑ.ΣΟ.Κ. χθες, για πρώτη φορά, φάνηκε να υιοθετεί μια πάγια θέση της Νέας Δημοκρατίας, θέση που είχαμε εκφράσει και ως Κυβέρνηση, αλλά και ως Αξιωματική Αντιπολίτευση.
Η άρση του καμποτάζ, άλλωστε, ήταν ένα από τα είκοσι τρία μέτρα, τα όποια έχουμε καταθέσει για την ενίσχυση της οικονομίας και της ανάπτυξης και τα είχαμε παρουσιάσει ήδη από τον Φεβρουάριο. Οφείλουμε, όμως, να είμαστε επιφυλακτικοί μέχρι να δούμε τι γίνεται στην πράξη.
Συμφωνούμε όλοι ότι στην σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει έσοδα από τον τουρισμό. Έναν οικονομικό τομέα που προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες αντιμετώπισης της κρίσης, γι’ αυτό χρειάζεται την άμεση στήριξη της πολιτείας.
Σε αυτό το πλαίσιο καταθέσαμε και την επίκαιρη ερώτηση, για να μας διευκρινίσετε -γιατί η ερώτηση κατατέθηκε πριν από την χθεσινή ομιλία του Πρωθυπουργού- αν και πότε προτίθεστε να προχωρήσετε στην άρση του προστατευτισμού στην αγορά κρουαζιέρας στη χώρα μας. Στην πράξη, όχι στα λόγια.
Ένα καθεστώς που για χρόνια ταλαιπωρεί την αγορά του θαλάσσιου τουρισμού και στερεί από την ελληνική οικονομία τεράστια οφέλη, καθώς αποκλείει τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που φέρουν σημαία μη κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αποβιβάσουν τουρίστες σε ελληνικό λιμάνι. Με αυτόν τον τρόπο συμβαίνει το εξής παράδοξο: Ενώ η Ελλάδα καταγράφεται ως ο δεύτερος, δημοφιλέστερος ευρωπαϊκός προορισμός κρουαζιέρας, τα νησιά μας -ένα από τα πιο ανταγωνιστικά διεθνώς συγκριτικά μας πλεονεκτήματα- τίθενται εκτός ανταγωνισμού.
Την ίδια ώρα αυξάνεται η κίνηση σε λιμάνια που δεν ισχύει κανένα παρόμοιο θεσμικό εμπόδιο, όπως είναι της Κωνσταντινούπολης, της Βενετίας και της Γένοβας kαι όλα αυτά παρατηρούνται σε μια περίοδο που το είδος της κρουαζιέρας κερδίζει όλο και πιο πολύ έδαφος στις προτιμήσεις του τουριστικού κοινού. Οι φορείς λένε ότι αν συνεχίσουμε έτσι κάποια στιγμή η κατάσταση θα είναι μη αναστρέψιμη.
Ως εκ τούτου, η άρση του καμποτάζ, όχι μόνο θα αποφέρει έσοδα, τα οποία χάνει η χώρα μας αυτή τη στιγμή, αλλά εκτιμάται ότι μπορεί να τονώσει τη τουριστική κίνηση και να δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης στα λιμάνια, τόσο σε όρους οικονομικής δραστηριότητας, όσο και σε όρους εκσυγχρονισμού των λιμενικών υποδομών και σε νέες θέσεις εργασίας.
Στο σημείο αυτό, πρέπει να διευκρινίσουμε, επειδή γνωρίζουμε τις ενστάσεις και τις αντιδράσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, ότι μας ενδιαφέρει, όχι μόνο να διατηρηθούν και να μη χαθούν θέσεις εργασίας, αλλά και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, όπως άλλωστε συνέβη και σε άλλες χώρες, όπως στην Ιταλία, που προχώρησαν στην άρση των αντίστοιχων προστατευτισμών.
Χρειάζεται όμως, από την Κυβέρνηση να διευκρινιστεί άμεσα το εξής: Θα τολμήσει η Κυβέρνηση να εφαρμόσει το νόμο που ισχύει για τα πλοία με τη κοινοτική σημαία, για τα οποία δεν υπάρχουν, ούτως ή άλλως περιορισμοί;
Λυπάμαι που δεν είναι εδώ η αρμόδια Υπουργός, για να μας απαντήσει στο εξής: Για την άρση του καμποτάζ ενδιαφέρεται ιδιαίτερα ο ξενοδοχειακός κλάδος της Αθήνας, γιατί αναμένεται να υπάρχουν πολλά έσοδα από το λεγόμενο Home Porting από την παραμονή δηλαδή, των τουριστών για μια ή δυο μέρες στην Αθήνα.
Θέλουμε να μας απαντήσετε όμως, τί θα πείτε στους ξενοδόχους και στους επισκέπτες της Αθήνας, όταν χθες πέντε κεντρικά ξενοδοχεία της Αθήνας, είχαν αποκλειστεί, δεν επιτρεπόταν η είσοδος σε αυτά από συνδικαλιστές.
Κλείνοντας λοιπόν, θέλω να σας πω ότι η χθεσινή εξαγγελία του Πρωθυπουργού δεν αρκεί, αναμένουμε τις πράξεις και αναμένουμε σαφές χρονοδιάγραμμα, όχι για το πότε θα κάνετε διάλογο -όπως είπατε χθες με τους φορείς- αλλά πότε θα προχωρήσετε στις νομοθετικές ρυθμίσεις για την άρση του καμποτάζ, γιατί όσο δεν προχωράτε, τόσο χάνουμε και έσοδα και χάνουμε χρονιές. Η φετινή χρονιά έχει ήδη χαθεί και όσο δεν προχωράτε εσείς, θα χαθεί και η επόμενη χρονιά.
Κλείνοντας θέλω να σημειώσω, πόσο παρωχημένη, αλλά δυστυχώς πόσο επιζήμια για τον τόπο φαίνεται η στάση του ΠΑΣΟΚ σήμερα, όταν ήταν Αντιπολίτευση και η Νέα Δημοκρατία προσπαθούσε να λύσει το ζήτημα του καμποτάζ και η σημερινή Κυβέρνηση μας πολεμούσε λυσσωδώς. «Όχι σε όλα» ήταν η δική σας πρακτική, «Ναι, σε ό, τι βοηθάει την Ελλάδα» είναι η δική μας. Αυτή είναι και η μεγάλη μας διαφορά.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Αναρωτιέμαι, κυρία Κεφαλογίαννη, με την τυχαιότητα της επικαιρότητας που έφερε την ερώτηση σας τόσο επίκαιρη να είναι κυριολεκτικά, αν γίνει κάτι από αυτά που λέτε, θα έχετε το nickname της Μαντάμ ντε Καμποτάζ, για να λέμε και κάτι χαρούμενο, σε ένα πολύ σοβαρό θέμα που έπρεπε να είχε λυθεί εδώ και πολλά χρόνια.
Ο κύριος Υφυπουργός κ. Μάρκος Μπόλαρης έχει το λόγο για τη δευτερολογία του για τρία λεπτά.
ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ (Υφυπουργός Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία συνάδελφε, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επί πεντέμισι χρόνια είχε την πλειοψηφία με την οποία κυβερνούσε και το κρίσιμο και η πρόκληση για την Κυβέρνηση -και αυτή που περίμενε ο ελληνικός λαός- ήταν να πάει τον τόπο μπροστά. Δυστυχώς, για τον τόπο, ο τόπος και οι πολίτες έχουν υποστεί δυσμενείς συνέπειες, χωρίς να δουν θετικά μέτρα.
Μας λέτε λοιπόν ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το ήθελε, αλλά δεν το έκανε στα πεντέμισι χρόνια και σήμερα όταν σας λέμε, ότι ο Πρωθυπουργός χθες, έθεσε όριο τέλος Μαΐου, δηλαδή σε σαράντα μέρες από σήμερα, για να ολοκληρωθεί ο διάλογος και να νομοθετηθεί αυτή η μεγάλη πρωτοβουλία, η οποία αλλάζει τα πράγματα στο θαλάσσιο τουρισμό μας, μεμψιμοιρείτε. Το αντιπαρέρχομαι.
Σας είπα ότι ήταν εξαιρετικά επίκαιρη και εύστοχη η ερώτησή σας. Μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε αυτή τη συζήτηση και να πούμε στη Βουλή και δια της Εθνικής Αντιπροσωπείας στους Έλληνες πολίτες, ότι πράγματι η Κυβέρνηση, όπως ρητά εξειδίκευσε χθες ο Πρωθυπουργός, δεν κινείται απλά στη λογική νομοθέτησης ενός μέτρου, αλλά παίρνει και μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες οι οποίες έχουν στόχο, πρώτα απ’ όλα την αύξηση της απασχόλησης στο χώρο των ναυτικών.
Ήταν χθες ο Πρωθυπουργός, ο οποίος είπε στη γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ, πως στην Ιταλία η αντίστοιχη πρωτοβουλία αύξησε την απασχόληση των Ιταλών ναυτικών κατά τέσσερις χιλιάδες.
Ήταν ο Πρωθυπουργός χθες, ο οποίος είπε ότι η Κυβέρνηση παρεμβαίνει με μέτρα τα οποία λένε ότι πρέπει να επιμορφωθούν οι ναυτικοί μας στα ξενοδοχειακά, έτσι ώστε να είναι ανταγωνιστικοί στην εργασία τους στα κρουαζιερόπλοια.
Ήταν ο Πρωθυπουργός αυτός που χθες είπε ότι η Κυβέρνηση πρέπει με πρόγραμμα ειδικό, αντίστοιχο με αυτό των ξενοδοχοϋπαλλήλων, να επιδοτήσει την εργασία ναυτικών και ξενοδοχοϋπαλλήλων στα κρουαζιερόπλοια, αυξάνοντας έτσι τις δυνατότητες, τις οποίες έχει το προσωπικό που σήμερα υποαπασχολείται ή είναι άνεργο.
Και βέβαια, ο Πρωθυπουργός ανέφερε τις προοπτικές παρέμβασης μέσα από κυβερνητικούς φορείς και δράσεις της παρουσίας ελλήνων αξιωματικών στα κρουαζιερόπλοια αυτά.
Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη πρωτοβουλία, η οποία αλλάζει τα πράγματα στον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό. Και δεν είναι μόνο η κίνηση προς τους εργαζόμενους. Το ξέρετε πολύ καλά, το είπατε ήδη, ότι το Home Porting, η δυνατότητα δηλαδή, να ξεκινά το κρουαζιερόπλοιο απ’ τον Πειραιά, από τη Θεσσαλονίκη, απ’ το Βόλο, απ’ το Ηράκλειο, απ’ τη Ρόδο δίνει τεράστιες δυνατότητες στην τοπική οικονομία, στο χερσαίο τουρισμό: Αυξάνει την αεροπορική κίνηση, αυξάνει την κίνηση στα ξενοδοχεία, δίνει δυνατότητες στις μεταφορές, δίνει δυνατότητα στα άλλα καταστήματα.
Αυτή λοιπόν, η διαφορά έχει υπολογιστεί. Συμφωνούμε ότι περίπου είναι 1 δισεκατομμύριο ευρώ και αυτό προσαυξάνεται στις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας.
Σας ευχαριστώ πολύ.