ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΡΓΟ: ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΠΟ-
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΧΕΤΕΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΛΗΣ
Δ/ΣΗ ΤΟΠ. ΑΥΤ/ΣΗΣ & Δ/ΣΗΣ ΣΑΜΟΥ
ΝΟΜΟΥ ΣΑΜΟΥ
ΔΗΜΟΣ: ΒΑΘΕΟΣ
Τ.Υ.Δ. ΒΑΘΕΟΣ Προϋπολογισμός Έργου: 705.208,97 €
(μή συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ)
ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ
Άρθρο 1ο Αντικείμενο της σύμβασης.
Η παρούσα Ειδική Συγγραφή υποχρεώσεων (ΕΣΥ) αφορά την εκτέλεση του παραπάνω έργου. Τα κατασκευαζόμενα έργα εμφανίζονται στα σχέδια τα οποία συνοδεύουν την παρούσα εγκεκριμένη μελέτη. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν την κατασκευή των βασικότερων δευτερευόντων αγωγών αποχέτευσης λυμάτων προκειμένου να διαχωριστεί το δίκτυο αποχέτευσης της πόλης της Σάμου.
Τα κατασκευαζόμενα έργα εμφανίζονται στα σχέδια τα οποία συνοδεύουν την παρούσα εγκεκριμένη μελέτη.
Άρθρο 2ο Διατάξεις που ισχύουν.
Για την εκτέλεση του παραπάνω έργου ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 2 της Γενικής Συγγραφής Υποχρεώσεων του έργου.
Άρθρο 3ο Τεχνικές Προδιαγραφές
Για το παραπάνω έργο ισχύουν οι σχετικές τεχνικές προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ και του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και οι Τεχνικές Προδιαγραφές της μελέτης.
Άρθρο 4ο Προθεσμία περαίωσης – Ποινική ρήτρα
Η συνολική προθεσμία αποπερατώσεως του συμβατικού αντικειμένου του έργου όπως αυτό καθορίζεται από τα τεύχη της μελέτης ορίζεται σε έξι (6) ημερολογιακούς μήνες από την πρωτοκόλληση της σύμβασης.
Συγκεκριμένα ορίζονται οι εξής τμηματικές προθεσμίες :
· Τμήμα 1ο Κατσουνίου : Προθεσμία δύο (2) μήνες
· Τμήμα 3ο Ανω Βαθέος : Προθεσμία δύο (2) μήνες
· Τμήμα 2ο Αγ. Νικολάου & τμήμα 4ο Μαλαγαρίου : Προθεσμία δύο (2) μήνες
Με τη σύμβαση ορίζονται οι ποινικές ρήτρες, οι οποίες καταπίπτουν υπέρ του κυρίου του έργου, αν ο ανάδοχος υπερβεί, με υπαιτιότητά του, τις προθεσμίες κατασκευής του έργου. Για τις ποινικές ρήτρες εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 3263/04.
Άρθρο 5ο Τεχνικός εξοπλισμός
Ο εργολάβος υποχρεούται να διαθέτει τα αναγκαιούντα παντός είδους μηχανήματα, εργαλεία και μεταφορικά μέσα για την εκτέλεση του έργου, και για την φύλαξή των σε αποθήκες. Επίσης υποχρεούται να διαθέτει τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις για διαμονή του προσωπικού.
Άρθρο 6ο Επιμετρήσεις έργων
Οι επιμετρήσεις των εργασιών θα γίνονται όπως ορίζονται στο Τιμολόγιο και δεν θα λαμβάνεται υπόψη τυχόν έθιμα ή συνήθειες, καθώς επίσης και σύμφωνα με το άρθρο 38 του ΠΔ 609/85. Ο ανάδοχος του έργου είναι υποχρεωμένος, χωρίς ιδιαίτερη αποζημίωση να διαθέτει τα απαιτούμενα συνεργεία και μέσα για τον έλεγχο και τις επιμετρήσεις των εργασιών.
Σε κάθε περίπτωση εκτελέσεως εργασιών που μετά την εκτέλεσή των θα γίνουν ‘’αφανείς’’ ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να ειδοποιεί την Υπηρεσία επιβλέψεως του έργου, πριν και μετά την εκτέλεση των εργασιών αυτών, για την λήψη των στοιχείων που είναι απαραίτητα για την ακριβή καταμέτρησή των. Σε περίπτωση παραλείψεως της ειδοποιήσεως αυτής ο ανάδοχος δεν έχει δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση ούτε για τη μεταγενέστερη αποκάλυψη (έστω και με άρση όλων) των αφανών εργασιών, ούτε και για τυχόν σε βάρος του λάθος κατά την επιμέτρηση των εργασιών αυτών.
Οι επιμετρήσεις των εργασιών που αφορούν στα δίκτυα ακαθάρτων και ομβρίων θα γίνονται με τρόπο διακριτό και θα συνοδεύουν τις αντίστοιχες πιστοποιήσεις της επιβλέπουσας υπηρεσίας προς το χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Άρθρο 7ο Τροποποίηση προϋπολογισμού
Για τυχόν τροποποίηση του Προϋπολογισμού ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 43 του ΠΔ 609/85 και άρθρο 12 του ΠΔ 171/87.
Άρθρο 8ο Χρόνος εγγύησης
Σύμφωνα με το άρθρο 54 του ΠΔ 609/85 ο χρόνος εγγύησης κατά τον οποίο ο ανάδοχος φέρει τον κίνδυνο του έργου και υποχρεούται στη συντήρησή του, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 6 και άρθρο 11 παρ.1 του Ν 1418/84 και μετά την πάροδο του οποίου ενεργείται η οριστική παραλαβή ορίζεται σε εννέα (9) μήνες.
Άρθρο 9ο Περιγραφή και είδος των εκτελουμένων εργασιών
Αναφέρονται αναλυτικά στον προϋπολογισμό και στο τιμολόγιο.
Άρθρο 10ο Ποσότητες εργασιών
Σύμφωνα με τα άρθρα 43 και 44 του ΠΔ 609/85 ο εργολάβος υποχρεούται να εκτελέσει εργασίες εφόσον απαιτηθούν σε ποσότητες διαφορετικές από αυτές του προϋπολογισμού κατά είδος και τυχόν μη περιλαμβανόμενες στη μελέτη, απαραίτητες όμως για την καλή και πλήρη αποπεράτωση του έργου, χωρίς υπέρβαση του ορίου της παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν. 1418/1984.
Άρθρο 11ο Ειδικές Υποχρεώσεις του αναδόχου
α) Ο ανάδοχος του έργου δεν δικαιούται πρόσθετης αποζημίωσης πέραν των τιμών της προσφοράς του για σήμανση των εργασιών που εκτελεί, θεωρείται δε αποκλειστικά υπεύθυνος αστικά και ποινικά, αν από αμέλεια, απρονοησία κ.λ.π. προκαλέσει ατύχημα, υποχρεούμενος σε αποζημίωση εις το ακέραιο αυτού που έχει υποστεί βλάβη ή ζημιά.
Η σήμανση των έργων θα γίνεται με μέριμνα αποκλειστικώς του αναδόχου χωρίς όχληση από την Υπηρεσία.
β) Ο ανάδοχος είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για κάθε βλάβη υπαρχόντων έργων είτε του Δημοσίου είτε τρίτων, οφείλει δε να μελετήσει με προσοχή τον τρόπο εκτελέσεως του έργου του που θα επιλέξει ώστε να αποφευχθεί κάθε βλάβη. Σε περίπτωση που επιφέρει βλάβη στα παραπάνω έργα, Δημόσια ή τρίτων, οφείλει αμελλητί να προβεί στην αποκατάστασή των με έξοδά του.
γ) Ο ανάδοχος βαρύνεται με όλες τις δαπάνες προμήθειας επί τόπου των έργων των απαραιτήτων για την κατασκευή τους δοκίμων υλικών, είτε τα προμηθεύεται από τρίτους, είτε τα παράγει ο ίδιος. Με την επίδοση της προσφοράς του θεωρείται ότι είναι απολύτως ενήμερος για την καταλληλότητα και επάρκεια των υλικών, είτε της ευρύτερης περιοχής του έργου, σε περίπτωση δε που κατά την εκτέλεση του έργου διαπιστώνεται τυχόν το αντίθετο, βαρύνεται με όλα τα έξοδα προμήθειας και μεταφοράς επί τόπου δοκίμων υλικών σε επαρκείς ποσότητες από οπουδήποτε.
Η δοκιμότητα των προς ενσωμάτωση υλικών και η ποιότητα των κατασκευών ελέγχονται κατ’ αρχήν από τον ανάδοχο του έργου, με ευθύνη του καθ’ όλη την διάρκεια εκτελέσεως των εργασιών. Για το σκοπό αυτό ο ανάδοχος οφείλει να διαθέτει τον απαιτούμενο εργαστηριακό εξοπλισμό για την διενέργεια των απαραίτητων ποιοτικών ελέγχων, υποχρεούμενος να κοινοποιεί τα αποτελέσματα των ελέγχων του και στη Διευθύνουσα Υπηρεσία, η οποία όμως δεν δεσμεύεται απ’ αυτά να ενεργεί ανεξάρτητους ελέγχους δια των εργαστηρίων του Δημοσίου ή και δια χρήσεως του εργαστηριακού εξοπλισμού του αναδόχου. Ο ανάδοχος σ’ αυτές τις περιπτώσεις υποχρεούται να διαθέσει τον επί τόπου των έργων εργαστηριακό εξοπλισμό του, καθώς και προσωπικό και μέσα στην Διευθύνουσα Υπηρεσία και τα εργαστήρια του Δημοσίου για την υποβοήθηση του ελέγχου.
Ως προς τον έλεγχο της ποιότητας των κατασκευών τις ευθύνες και τις οικονομικές επιβαρύνσεις του αναδόχου έχει αναδρομική ισχύ κάθε νέα Διάταξη σε εκτέλεση του Ν 1418/84 που θα εφαρμοστεί και σε μεταγενέστερες συμβάσεις.
δ) Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 1418/84 (άρθρο 6 παρ. 6) του ΠΔ 609/85 ο ανάδοχος μπορεί να αναθέσει την τεχνική διεύθυνση του σε Πολιτικό ή Τοπογραφικό Μηχανικό ή Υπομ/κό ή Τεχν/γο Μηχανικό ανάλογης ειδικότητας.
ε) Ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος σε περίπτωση που θα του δοθεί σχετική εντολή από την υπηρεσία επιβλέψεως του έργου, να εκτελέσει στα πλαίσια της συμβάσεώς του περιορισμένης εκτάσεως απολογιστικές εργασίες για τις οποίες θα δοθεί η κατά το Νόμο απαιτούμενη αρμόδια έγκριση.
στ) Ο ανάδοχος υποχρεούται να εφαρμόσει οποιαδήποτε τροποποίηση της τεχνικής μελέτης που στην περίπτωση αυτή τον βαρύνουν εκτός από τις δαπάνες υπαίθρου και εκείνες που αντιστοιχούν για εργασία γραφείου και εκτέλεσης των απαιτούμενων διαγραμμάτων.
Άρθρο 12ο Πρόγραμμα εργασιών
Ο ανάδοχος του έργου είναι υποχρεωμένος μέσα σε δέκα (10) μέρες από την πρωτοκόλληση της σύμβασης να υποβάλλει για έγκριση στην Διευθύνουσα Υπηρεσία το Πρόγραμμα των εργασιών συντεταγμένο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το άρθρο 32 του ΠΔ 609/85.
Άρθρο 13ο Προκαταβολές
Στην παρούσα εργολαβία δεν προβλέπεται η χορήγηση προκαταβολής στον ανάδοχο.
Άρθρο 14ο Πρόσθετη καταβολή στον ανάδοχο
Στην παρούσα σύμβαση δεν προβλέπεται η συνομολόγηση πρόσθετης καταβολής (πριμ) στον ανάδοχο για την γρηγορότερη περαίωση του έργου.
Άρθρο 15ο Εκτέλεση εργασιών
α) Ο ανάδοχος του έργου μεριμνά για την αναζήτηση κατάλληλων χώρων προς απόρριψη των προϊόντων των εκσκαφών, εφόσον βέβαια αυτά κριθούν ακατάλληλα προς χρήση.
Οι υπόψη χώροι εγκρίνονται πριν την απόρριψη των υλικών από την Διευθύνουσα Υπηρεσία η οποία συνεργάζεται με τον ανάδοχο για την μέριμνά του αναζήτηση, των πλησιέστερων προς τις θέσεις των ορυγμάτων, χώρων απόρριψης των προϊόντων εκσκαφών.
Οι διαπραγματεύσεις με τους κυρίους των ακινήτων γίνονται από τον ανάδοχο του έργου, ο οποίος και βαρύνεται με κάθε τυχόν δαπάνες διάθεσης των υπόψη χώρων προς απόθεση των προϊόντων εκσκαφών ή όπως προβλέπονται από τους εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους του έργου.
Η απόθεση των ακαταλλήλων προϊόντων θα γίνεται κατά στρώσεις ευθύνη και δαπάνες του αναδόχου.
β) Ο εργολάβος δέον να έχει υπόψη του ότι σε τμήματα εντός του εύρους εκτελέσεως των εργασιών, πιθανόν να βρίσκονται στύλοι της ΔΕΗ και του ΟΤΕ, σε υπόγεια καλώδια, σωλήνες υδρεύσεως κ.λ.π., αγωγοί, θα παραστεί λοιπόν ανάγκη παράλληλα με τις εργασίες που εκτελεί ο ίδιος, να εκτελεσθούν από τις αρμόδιες Εταιρείες ή την ΤΑ ή Οργανισμούς, εργασίες μετατόπισης των στύλων και απομάκρυνσης των υπαρχουσών σωληνώσεων, καλωδίων κ.λ.π.
Με τις εργασίες αυτές ο ανάδοχος δεν έχει καμία οικονομική ή τεχνική ανάμειξη, είναι υποχρεωμένος όμως να οχλεί τις παραπάνω εταιρείες ή Οργανισμούς για την επίσπευση της απομάκρυνσης των ως άνω εμποδίων και να διευκολύνει απροφασίστως τις σχετικές εργασίες ή δικαιούμενος να εγείρει οποιαδήποτε αξίωση περί αποζημιώσεως λόγω καθυστερήσεων ή δυσχερειών παρουσιαζομένων στο έργο από την εκτέλεση των εργασιών αυτών.
Περαιτέρω υποχρεούται να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή ζημιών στις εγκαταστάσεις των ως άνω Εταιρειών ή Οργανισμών, οι οποίες εάν συμβούν βαρύνουν οπωσδήποτε αυτόν.
Άρθρο 16ο Ισχύουσα νομοθεσία
Ο ανάδοχος υποχρεούται στην πλήρη εφαρμογή του ΠΔ 171/87 (ΦΕΚ 84 Α΄ 2-6-87). Όργανα που αποφασίζουν ή γνωμοδοτούν και ειδικές ρυθμίσεις σε θέματα έργων που εκτελούνται από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτ/σης (ΟΤΑ) και άλλες σχετικές διατάξεις, όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει με τον Ν.3263/04.
Άρθρο 17ο Κανονιστικές απαιτήσεις
Ο ανάδοχος υποχρεούται να εκτελεί το έργο με τρόπο ασφαλή και σύμφωνα με τους νόμους, διατάγματα, αστυνομικές διατάξεις και οδηγίες του ΚτΕ, όπως εκφράζονται μέσω της υπηρεσίας αναφορικά με την υγεία των εργαζομένων.
Άρθρο 18ο Σύστημα Οργάνωσης και Διαχείρισης Ασφάλειας Υγείας Εργασίας (ΣΟΔΑΥΕ)
Ο ανάδοχος θα πρέπει να εφαρμόσει το ΣΟΔΑΥΕ στο έργο ώστε να περιοριστεί ο εργασιακός κίνδυνος στο ελάχιστο. Ως ελάχιστες απαιτήσεις για το ΣΟΔΑΥΕ ορίζονται οι εξής :
1. Δήλωση πολιτικής ασφάλειας εργασίας του αναδόχου.
2. Ορισμός τεχνικού ασφαλείας, συντονιστή ασφαλείας και ιατρού Εργασίας. Ειδικότερα και λόγω της σπουδαιότητας των θεσμών αυτών, τα προσόντα και καθήκοντα των ατόμων τα οποία θα παρέχουν τις υπηρεσίες του τεχνικού ασφαλείας, συντονιστή θεμάτων ασφαλείας και υγείας, καθώς και του γιατρού Εργασίας θα είναι σύμφωνα με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας (Ν-1568/85, ΠΔ- 17/96, ΠΔ-305/96, ΠΔ-294/88). Η ανάθεση των καθηκόντων του τεχνικού ασφάλειας και συντονιστή ασφάλειας και υγείας της Εργασίας καθώς και του γιατρού Εργασίας γίνεται εγγράφως και κοινοποιείται στη Διευθύνουσα Υπηρεσία και στο αρμόδιο ΚΕΠΕΚ του ΣΕΠΕ. Για την κάλυψη των αναγκών του σε υπηρεσίες τεχνικού ασφάλειας, συντονιστή ασφάλειας και γιατρού Εργασίας, μετρήσεις, αναπροσαρμογή ή και εκπόνηση του ΣΑΥ και ΦΑΥ περιλαμβανομένης της εκτίμησης του εργασιακού κινδύνου, εκπαίδευση προσωπικού, κλπ ο ανάδοχος μπορεί να συμβάλλεται με εξωτερικούς συνεργάτες ή /και με ειδικά αδειοδοτημένη (ΠΔ-95/99, ΠΔ-17/96) από το Υπουργείο Εργασίας Εξωτερική Υπηρεσία Προστασίας και Πρόληψης του Επαγγελματικού Κινδύνου (ΕΞΥΠΠ).
3. Καθορισμός αρμοδιοτήτων προσωπικού αναδόχου για θέματα ΑΥΕ.
4. Οργάνωση υπηρεσιών ΑΥΕ υπεργολάβων.
5. Εκπόνηση διαδικασιών ασφαλείας. Κατ’ ελάχιστον απαιτούνται διαδικασίες για:
· Αναφορά ατυχήματος
· Διερεύνηση των ατυχημάτων και τήρηση αρχείων βάσει της νομοθεσίας
· Αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης
· Χρήση μέσων ατομικής προστασίας
· Εκπαίδευση προσωπικού
· Ιατρικές εξετάσεις εργαζομένων
6. Κατάρτιση ειδικών μελετών π.χ. για βοηθητικές κατασκευές, όπου τέτοια μελέτη προβλέπεται από τη νομοθεσία ή προτείνεται από το ΣΑΥ της μελέτης ή της κατασκευής.
7. Διαδικασίες Επιθεωρήσεων
Ο ανάδοχος θα πρέπει να προγραμματίζει την τακτική επιθεώρηση των χώρων, του εξοπλισμού, των μεθόδων και των πρακτικών εργασίας σε εβδομαδιαία βάση, εκτός αν άλλως ορίζεται στη νομοθεσία ή το απαιτούν οι συνθήκες εκτέλεσης του έργου, ώστε να εξασφαλίζεται η έγκαιρη λήψη μέτρων για την επανόρθωση των επικίνδυνων καταστάσεων που επισημαίνονται. Οι επιθεωρήσεις πρέπει να τεκμηριώνονται γραπτά.
8. Άλλες προβλέψεις:
· Εκ των προτέρων γνωστοποίηση της έναρξης των εργασιών στο Έργο προς το αρμόδιο ΚΕΠΕΚ του ΣΕΠΕ.
· Κατάρτιση προγράμματος και υλοποίηση εκπαίδευσης των εργαζομένων σε θέματα ΑΥΕ
· Οδηγίες ασφαλούς εργασίας προς εφαρμογή από όλους τους εργαζόμενους στο εργοτάξιο
· Πρόβλεψη για σύγκληση μηνιαίων συσκέψεων για θέματα ΑΥΕ με το συντονιστή ΑΥΕ και τους υπεργολάβους, παρουσία του τεχνικού ασφαλείας και του ιατρού Εργασίας.
9. Υποχρέωση αναδόχου για αναθεώρηση ΣΑΥ και ΦΑΥ. Ο συντονιστής ασφαλείας και υγείας του έργου
Υποχρεούται να κάνει την αναθεώρηση του Σχεδίου και του Φακέλου Ασφάλειας και Υγείας της Μελέτης, να παρακολουθεί τις εργασίες όσον αφορά τα θέματα ΑΥΕ και να συντάξει τον τελικό ΦΑΥ.
Το ΣΑΥ αναπροσαρμόζεται σε συνάρτηση με την εξέλιξη των εργασιών, στο δε ΦΑΥ εμπεριέχονται ενδεχόμενες τροποποιήσεις που έχουν επέλθει.
Συνεπώς ο Φάκελος Ασφάλειας και Υγείας συμπληρώνεται σταδιακά και παραδίδεται με την ολοκλήρωση του Έργου στον ΚτΕ ενημερωμένος ώστε να περιέχει τα πραγματικά στοιχεία του έργου, έτσι όπως αυτό κατασκευάστηκε.
Σε περίπτωση που δεν έχει παραδοθεί από την Υπηρεσία ΣΑΥ και ΦΑΥ στον Ανάδοχο μαζί με την τεχνική μελέτη, αυτός υποχρεούται στη σύνταξη των, αδαπάνως για το Δημόσιο.
Το ΣΑΥ πρέπει να περιέχει τα εξής :
· Γενικά στοιχεία έργου
Είδος έργου και χρήση αυτού
Σύντομη περιγραφή του έργου
Ακριβής διεύθυνση του έργου
Στοιχεία του κυρίου του έργου
Στοιχεία του υπόχρεου για την εκπόνηση του ΣΑΥ
· Πληροφορίες για υπάρχοντα δίκτυα υπηρεσιών κοινής ωφελείας
· Στοιχεία για την προσπέλαση στο εργοτάξιο και την ασφαλή πρόσβαση στις θέσεις εργασίας
· Ρύθμιση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων εντός και πέριξ του εργοταξίου
· Καθορισμό των χώρων αποθήκευσης υλικών και τρόπου αποκομιδής αχρήστων
· Συνθήκες αποκομιδής επικινδύνων υλικών
· Διευθέτηση χώρων υγιεινής, εστίασης και Α΄ βοηθειών
· Μελέτες κατασκευής ικριωμάτων που δεν περιγράφονται στις ισχύουσες διατάξεις π.χ. ειδικοί τύποι ικριωμάτων, αντιστηρίξεις μεγάλων ορυγμάτων, ή επιχωμάτων κλπ. και διατάξεις για πρόσδεση κατά την εργασία σε ύψος.
· Καταγραφή σε πίνακα των φάσεων και υποφάσεων εργασιών του έργου, σύμφωνα με το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου.
· Την καταγραφή σε πίνακα των κινδύνων, των πηγών κινδύνων και της εκτίμησης επικινδυνότητας κάθε φάσης και υποφάσης του έργου με κλιμάκωση της εκτίμησης επικινδυνότητας π.χ.
Χ = Χαμηλή εκτίμηση κινδύνου, Μ = Μέτρια εκτίμηση κινδύνου, Υ = Υψηλή εκτίμηση κινδύνου
Σε περίπτωση ταυτόχρονης εκτέλεσης φάσεων εργασιών θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι επιπλέον απορρέοντες κίνδυνοι.
· Εναλλακτικές μέθοδοι εργασίας για κινδύνους που δεν μπορούν να αποφευχθούν.
· Για τον εναπομένοντα εργασιακό κίνδυνο θα πρέπει να αναφέρονται συγκεκριμένα μέτρα για την πρόληψή του, καθώς και ειδικά μέτρα για εργασίες που ενέχουν ειδικούς κινδύνους (Παράρτημα ΙΙ του Αρθ-12 του ΠΔ-305/96).
Ο ΦΑΥ πρέπει να περιέχει τα εξής :
Α) Γενικά: Είδος έργου και χρήση αυτού, Ακριβής διεύθυνση του έργου, Αριθμό αδείας,Στοιχεία του κυρίου του έργου, Στοιχεία του συντονιστή ασφαλείας και υγείας που θα συντάξει τον ΦΑΥ.
Β) Στοιχεία από το μητρώο του έργου: Τεχνική περιγραφή του έργου, Παραδοχές μελέτης, σχέδια.
Γ) Οδηγίες και χρήσιμα στοιχεία σε θέματα ασφάλειας και υγείας τα οποία θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τις ενδεχόμενες μεταγενέστερες εργασίες καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του έργου, π.χ. εργασίες συντήρησης, μετατροπής, καθαρισμού κλπ.
Ενδεικτικά οι οδηγίες και τα στοιχεία αυτά αναφέρονται στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των διαφόρων εργασιών, στην αποφυγή κινδύνων από τα διάφορα δίκτυα (ύδρευσης, ηλεκτροδότησης, αερίων, ατμού, κτλ.) στην πυρασφάλεια κλπ.
Δ) Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης του έργου:
Τον Κανονισμό λειτουργίας του έργου π. χ. όλα τα στοιχεία που θα αφορούν τη χρήση του έργου από τους χρήστες, βασικά ενημερωτικά φυλλάδια κατάλληλα και επαρκή, που θα διανεμηθούν στους χρήστες ώστε κάθε χρήστης να γνωρίζει πως θα χρησιμοποιήσει το έργο και τι θα κάνει σε περίπτωση έκτακτων γεγονότων.
Οδηγίες λειτουργίας για το προσωπικό λειτουργίας και εκμετάλλευσης του έργου πχ. Οδηγίες χρήσης του ακίνητου και κινητού εξοπλισμού που ανήκει στην συγκεκριμένη εργολαβία σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας και σε συνθήκες έκτακτου περιστατικού κλπ.
Ε) Οδηγίες συντήρησης του έργου:
Περιλαμβάνονται συγκεκριμένες οδηγίες για την περιοδική συντήρηση του έργου.
Κατά την εκτέλεση του έργου, το ΣΑΥ και ο ΦΑΥ τηρούνται στο εργοτάξιο με ευθύνη του αναδόχου και είναι στη διάθεση των ελεγκτικών αρχών. Η Διευθύνουσα Υπηρεσία υποχρεούται να παρακολουθεί την ύπαρξη και εφαρμογή των ΣΑΥ-ΦΑΥ.
Μετά την αποπεράτωση του έργου ο Φάκελος Ασφάλειας και Υγείας συνοδεύει το έργο καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του και φυλάσσεται με ευθύνη του ΚτΕ.
Άρθρο 19ο Δαπάνη σύνταξης ΣΑΥ και ΦΑΥ
Όλες οι δαπάνες που συνεπάγονται τα παραπάνω, αφορούν στην οργάνωση του εργοταξίου και απαιτούνται από το νόμο, βαρύνουν τον Ανάδοχο και θα πρέπει να έχουν συνυπολογιστεί από αυτόν κατά τη διαμόρφωση της προσφοράς του.
Άρθρο 20ο Έκπτωση του αναδόχου
Αν ο ανάδοχος δεν εκπληρώνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή δεν συμμορφώνεται με τις γραπτές εντολές της υπηρεσίας, που είναι σύμφωνες με τη σύμβαση ή το νόμο, κηρύσσεται έκπτωτος από την εργολαβία.
Για την έκπτωση του αναδόχου ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 3263/04.
Αν μετά την κήρυξη της έκπτωσης και πριν την οριστικοποίησή της ο ανάδοχος εξακολουθεί να παραμελεί τις υποχρεώσεις του, η Διευθύνουσα Υπηρεσία μπορεί να επέμβει για την αποτροπή ενδεχόμενων κινδύνων για το έργο και εκτελεί τις απαιτούμενες προς τούτο εργασίες σε βάρος και για λογαριασμό του αναδόχου. Επίσης εκτελεί τις απαραίτητες κατεπείγουσες εργασίες μετά την οριστικοποίηση της έκπτωσης και μέχρι τον καθορισμό του τρόπου εκτέλεσης των υπολειπομένων εργασιών, από την αρμόδια Προϊσταμένη Αρχή. Η εκτέλεση των εργασιών αυτών γίνεται με απευθείας ανάθεση σε άλλον εργολήπτη ή με πρόχειρο διαγωνισμό ή με αυτεπιστασία.
Άρθρο 21ο Υπεργολαβία – Κατασκευαστική Κοινοπραξία
Σε περίπτωση σύναψης σύμβασης υπεργολαβίας, προϋπόθεσή της, κατά τις κείμενες διατάξεις, έγκρισής της είναι να διατηρεί ο ανάδοχος του έργου ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) του ποσού της σύμβασης.
Για το ποσό της σύμβασης υπεργολαβίας ο ανάδοχος δεν δικαιούται πιστοποιητικό εμπειρίας για χρήση στο Μ.Ε.ΕΠ., ενώ τα στελέχη του αναδόχου δικαιούνται πιστοποιητικό εμπειρίας, το οποίο για την εξέλιξη στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών (Μ.Ε.Κ.) ανάγεται στο μισό του χρόνου επίβλεψης.
Σε περίπτωση σύστασης κατασκευαστικής κοινοπραξίας, η οποία εγκρίνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ο ανάδοχος πρέπει να διατηρεί συνολικό ποσοστό συμμετοχής τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%).
Σάμος, Νοέμβριος 2009
Ο ΣΥΝΤΑΞΑΣ ΘΕΩΡΗΘΗΚΕ
ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΚΙΑΔΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
Πολ. Μηχ/κός Τ.Ε. Μηχ/γος Μηχ. Τ.Ε.