ΣΧΟΛΙΟ AEGAIO
Το Αεροδρόμιο της Σάμου στο Πυθαγόρειο, πριν εμφανιστείτε όλοι εσείς με τις ξενοδοχειακές μονάδες, δεν γνωρίζατε ότι η λειτουργία του είναι να έρχονται αεροπλάνα;
Δεν γνωρίζατε ότι όποια ξενοδοχειακή μονάδα θα χτιστεί δίπλα σε αυτό θα έχει πρόβλημα;
Καθηλώσατε όλοι σας εσείς την ανάπτυξη της ΣΆΜΟΥ με το επιχείρημα να μην έρχονται τη νύχτα πτήσεις,στα μέτρα σας ο Τουρισμός ,και η υπόλοιπη η Σάμος να μαραζώσει,να ζήσει το ΠΥΘΑΓΌΡΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΓΥΡΩ ΧΩΡΟΙ και να πεθάνουν τα υπόλοιπα μέρη της Σάμου.Εύγε!!!Τα ελικόπτερα σας μάραναν!!!
Οταν η FRONTEX εγκατασταθεί στη ΤΟΥΡΚΊΑ ΚΑΙ Ο ΈΛΕΓΧΟς ΤΟΥ ΑΙΓΑΊΟΥ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΕΝΟΧΛΕΙ;
Νέο πλήγμα στον τουρισμό
Απρ 17, 2010
Την ώρα που όλοι διαβεβαίωναν πως δε γνωρίζουν τι θα γίνει με τις νυχτερινές πτήσεις αεροσκαφών του Frontex, τα γεγονότα αποδεικνύουν πως οι αποφάσεις είχαν ήδη ληφθεί.
Λίγες μόλις ημέρες μετά τις διαβεβαιώσεις των τοπικών φορέων πως δεν έχουν καμία επίσημη ενημέρωση για το θέμα, 2 ελικόπτερα σούπερ πούμα εγκαταστάθηκαν και ξεκίνησαν το Σάββατο το βράδυ, τις νυχτερινές πτήσεις, από τις 11 το βράδυ μέχρι και τις 6 το πρωί.
Το αποτέλεσμα ήταν οι τουριστικοί επιχειρηματίες της περιοχής, καθώς και πράκτορες, να διαμαρτυρηθούν εντονότατα, κάνοντας λόγο για νέο ισχυρό πλήγμα στον τουρισμό της περιοχής.
Να υπενθυμίσουμε ότι οι τουριστικοί πράκτορες, μαζί με ξενοδόχους του Πυθαγορείου - μιας περιοχής που συγκεντρώνει σχεδόν το 40% της τουριστικής κίνησης του νησιού- είχαν δώσει στο παρελθόν αγώνες επί σειρά ετών, για να αποφύγουν την επιπλέον επιβάρυνση του Πυθαγορείου από το ενδεχόμενο εκτέλεσης νυχτερινών πτήσεων, αφού η παρουσία του αεροδρομίου αποτελούσε ήδη ένα μειονέκτημα για την ευρύτερη περιοχή.
Τώρα, όπως λένε, θα είναι υποχρεωμένοι -βάση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας- να ενημερώσουν αργά ή γρήγορα τα γραφεία του εξωτερικού, που με τη σειρά τους θα καταχωρήσουν αναγκαστικά στις μπροσούρες τους , αυτό που επί χρόνια αγωνιζόμασταν να αποτρέψουμε. Την πληροφορία, δηλαδή, πως στο αεροδρόμιο του Πυθαγορείου, εκεί όπου συγκεντρώνονται αρκετά ξενοδοχεία μεταξύ των οποίων οι μεγαλύτερες μονάδες του νησιού , πραγματοποιούνται νυχτερινές πτήσεις και υπάρχει ενδεχόμενο σοβαρού θορύβου μέσα στη νύχτα.
Όπως λένε οι εμπλεκόμενοι επιχειρηματίες , «αυτό αποτελεί δυσφήμιση και σταδιακή απαξίωση των ξενοδοχείων του Πυθαγορείου, γιατί ποιος άνθρωπος θα θέλει να έρθει και να μείνει σε ένα ξενοδοχείο μιας περιοχής, στην οποία πετάνε αεροσκάφη μέσα στη νύχτα. Αυτό σταδιακά θα μειώσει τον τουρισμό στην περιοχή και θα διώξει ιδιαίτερα τους καλύτερης ποιότητας επισκέπτες ».
Επιπλέον, προσθέτουν πως η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε να επηρεάσει μακροπρόθεσμα ολόκληρο το νησί, αφού από τη στιγμή που το αεροδρόμιο θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση, αεροπορικές εταιρείες τσάρτερ θα προσπαθήσουν, αργά η γρήγορα, να υλοποιήσουν αυτό που και παλαιότερα επιδίωκαν, αλλά που ήταν αδύνατον λόγω της μη 24ωρης λειτουργίας του αεροδρομίου μας. Να μεταφέρουν δηλαδή κάποιες από τις πτήσεις τους τις βραδινές ώρες, όπου το κόστος λειτουργίας τους είναι χαμηλότερο, με αποτέλεσμα να ωφεληθεί μεν η αεροπορική εταιρεία, αλλά να επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο το Πυθαγόρειο, ανεβάζοντας ταυτόχρονα το κόστος λειτουργίας όλων των τουριστικών επιχειρήσεων της Σάμου , αφού θα αναγκαστούν να απασχολούν και επιπλέον προσωπικό κατά τις βραδινές ώρες (οδηγοί , καθαρίστριες κλπ) .
«Κανείς δεν λέει όχι στον Οργανισμό Διαφύλαξης των Ευρωπαϊκών Συνόρων Frontex, άλλωστε η παρουσία πλοίων του στο λιμάνι της Σάμου, το έχει αποδείξει, αλλά δεν μπορεί για λογαριασμό του να διαλυθεί η οικονομία της Σάμου, γιατί ο τουρισμός αποτελεί τη μόνη βαριά βιομηχανία του νησιού. Ναι στην παρουσία του, αλλά όχι σε βάρος των σαμιωτών . Είναι σίγουρα συμφέρον να πετάει ο Frontex, αλλά δεν είναι εθνικό συμφέρον να πετάει από το αεροδρόμιο της Σάμου, το μοναδικό σε όλα τα νησιά που είναι σε κατοικημένη περιοχή. Υπάρχουν και άλλα νησιά, όπως η Κως και η Μυτιλήνη, που τα αεροδρόμιά τους είναι χτισμένα μακριά από κατοικημένες περιοχές. Κάποιοι προσπαθούν να παρουσιάσουν την απόφαση σαν εθνικό θέμα χωρίς να μας λένε, όμως, γιατί διάλεξαν τη Σάμο σα βάση και όχι κάποιο άλλο νησί».
«Σεβόμαστε πως το αεροδρόμιο είναι εδώ για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του νησιού, αλλά αν σταματήσουν να έρχονται οι τουρίστες, μπορεί κανείς να φανταστεί τη ζημιά που θα προκληθεί. Είναι λογικό πως οι τουρίστες θα ενημερώσουν τα γραφεία και θα μειωθεί ο κόσμος εδώ, αφού δίνουν τα λεφτά τους για να περάσουν κάποιες ημέρες ξεκούρασης στο Πυθαγόρειο», επισημαίνει μεταξύ άλλων ο κ. Αθανασίου, που δραστηριοποιείται επί σειρά ετών στο Πυθαγόρειο.
Για καταστροφή του νησιού κάνει λόγο ο κ. Βαγγέλης Μπακόπουλος, από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με τον τουρισμό. «Πιστεύω πως είναι η καταστροφή του νησιού. Είναι κρίμα, σε μια δύσκολη χρονιά, να έχουμε αυτό το πρόβλημα, ειδικά όταν υπάρχει εναλλακτική λύση, δηλαδή αεροδρόμια νησιών μακριά από κατοικημένες περιοχές. Τα ξενοδοχεία τώρα δεν μπορούν να φύγουν και να πάνε αλλού. Έχουμε δώσει μεγάλο αγώνα, από παλιά για να μην έχουμε νυχτερινές πτήσεις, γιατί ποιος θα πάει διακοπές σε ένα ξενοδοχείο, που έχει το αεροπλάνο από πάνω του. Εμείς τώρα θα πρέπει να ενημερώσουμε τα γραφεία, και η 24ωρη λειτουργία του αεροδρομίου θα καταχωρηθεί στις μπροσούρες σε όλο τον κόσμο. Πρέπει να έρθουν οι υπεύθυνοι εδώ, να δουν την τοποθεσία. Είναι κρίμα να επιβαρύνουμε την κατάσταση μόνοι μας».
Το θέμα συζητήθηκε εμβόλιμα και σε συνάντηση που είχε ο ΟΤΟΝΑΣ.«Προσπαθούμε να βρεθεί μια ισορροπημένη λύση, προκειμένου η ύπαρξη του Frontex να μη δημιουργεί πρόβλημα και να διασφαλίσουμε τη χαμηλότερη δυνατή όχληση από θέμα θορύβου, που δε θα είναι έντονη αν μετακινηθούν σε άλλη θέση. Το ουσιαστικότερο είναι η διαδικασία της βραδινής εξυπηρέτησης του Frontex να μην αποτελέσει την απαρχή για νυχτερινές πτήσεις τσάρτερ. Εμείς, σα φορέας, θα επισημάνουμε τους κινδύνους στις αρμόδιες υπηρεσίες για να αποφευχθεί η πιθανή αξιοποίηση αυτού του φαινομένου από αεροπορικές εταιρείες, για να εκτελούν πτήσεις το βράδυ, που θα είναι, όπως λένε οι φορείς που παραβρέθηκαν στη συνάντηση, αρνητικό για την περιοχή», είπε ο κ. Τοανόγλου, διευθυντής του ΟΤΟΝΑΣ.
Κανείς δε γνώριζε ;
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως οι τοπικοί φορείς δεν είχαν ενημερωθεί για την απόφαση και μέχρι και την τελευταία στιγμή δήλωναν πως δεν είχαν καμία επίσημη ενημέρωση.
Ο νομάρχης Σάμου, κ. Μανώλης Κάρλας, που είχε στείλει επιστολή προς τα αρμόδια υπουργεία, μεταφέροντας τις αντιδράσεις επιχειρηματιών της περιοχής και με την οποία ζητούσε να χρησιμοποιηθούν αεροδρόμια άλλων νησιών, δήλωσε: «Η Κυβέρνηση εκτίμησε τα δεδομένα και προχώρησε σε αυτήν την απόφαση. Οι αποφάσεις κρίνονται και μακάρι η ταλαιπωρία που θα υφίστανται οι κάτοικοι και οι τουρίστες να είναι η ελάχιστα δυνατή. Εμείς σα νομαρχία κάναμε το χρέος μας, διαβιβάζοντας τις ανησυχίες τους. Την ευθύνη έχει η Κυβέρνηση και σε αυτήν θα πρέπει να κατευθυνθούν οι αντιδράσεις».
Στην εξέλιξη αναφέρθηκε και ο αντιδήμαρχος Πυθαγορείου, κ. Νίκος Λύκος. «Είναι πρόβλημα για την περιοχή και ιδιαίτερα για τα ξενοδοχεία, αλλά είναι εθνικό θέμα και χρειάζεται λεπτούς χειρισμούς. Έχω ακούσει πως το θέμα το χειρίζεται ο βουλευτής μαζί με το νομάρχη και θα γίνει σύσκεψη στη νομαρχία. Ελπίζω πως τα πράγματα θα αλλάξουν προς το καλύτερο. Πιστεύω πως θα δώσουν κάποια λύση».
Αντιδράσεις υπήρξαν και από την πλευρά της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας . Όπως δήλωσε ο συνδικαλιστής της ΥΠΑ, κ. Χρήστος Βούρος, το προσωπικό παραμένει το ίδιο και αδυνατεί να αντεπεξέλθει στη 24ωρη λειτουργία του αεροδρομίου. «Όταν για μία ειδικότητα υπάρχουν μόλις 3 άτομα, μπορείτε να φανταστείτε τι συμβαίνει. Προσωπικό δεν υπάρχει. Ενημερώθηκαν όλοι, πριν μερικές εβδομάδες, για τις ελλείψεις, αλλά η διοίκηση στην Αθήνα είναι ανύπαρκτη, δεν παίρνει θέση. Αυτήν τη στιγμή κρατάμε το αεροδρόμιο ανοιχτό με "ενεργοποιήσεις", αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται κάθε ημέρα», τόνισε ο κ. Βούρος.
Ένα ακόμη θέμα που προκύπτει κατά την 24ωρη λειτουργία του αεροδρομίου είναι αυτό της αστυνόμευσης. Φωνή απόγνωσης και διαμαρτυρίας υψώνουν οι αστυνομικοί υπάλληλοι, αφού 27 άτομα στελεχώνουν το Αστυνομικό τμήμα Πυθαγορείου και έχουν το αεροδρόμιο μέσα στην ευρύτερη ζώνη ευθύνης τους, στο δήμο Πυθαγορείου. «Χρειάζονται 20-25 άτομα μόνο στο αεροδρόμιο», εξήγησε ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Σάμου, κ. Στέλιος Βελώνης, προσθέτοντας πως έχει στείλει έγγραφο, από τις 9 Απριλίου, εξηγώντας την κατάσταση και πως αυτή διαμορφώνεται, στο αρμόδιο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ζητώντας να δοθούν λύσεις. «Εκτός του αεροδρομίου, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον πολίτη που ζητά ασφάλεια και προστασία, στην περιοχή του λιμανιού και την ευρύτερη περιοχή του δήμου», είπε και κατέληξε: «Δεν είμαστε Ελλάδα, δεν είμαστε έλληνες εμείς;»
Είναι προφανές πως βρισκόμαστε, ακόμη μια φορά, μπροστά σε αποφάσεις που πάρθηκαν ως ασκήσεις επί χάρτου. Όπως φαίνεται, παράγοντες του τόπου γνώριζαν και δε μιλούσαν για αυτή την εξέλιξη ή δεν είχαν ενημερωθεί επαρκώς. Και στις δύο περιπτώσεις, ορθά κατηγορούνται από τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής και τους επαγγελματίες του τουρισμού. Αν δεν έχουμε δικαίωμα να ορίζουμε τα όσα συμβαίνουν στην ίδια την πατρίδα μας, τότε ο βουλευτής ίσως έχει δίκιο όταν λέει: «Η υπόθεση αυτή είναι πολύ πιο σοβαρή και πολύ πιο πάνω κι από μένα κι από τους τοπικούς μας άρχοντες κι από τους ξενοδόχους. Πιστεύω ότι θα λυθεί πάνω, εκεί που πρέπει»! Αν θυμηθούμε και άλλες αποφάσεις των «πάνω, εκεί που πρέπει», ας αφεθούμε από τώρα στις δυσοίωνες μέρες που ξεπροβάλουν ολοκάθαρα μπροστά μας.
Πηγή: Σαμιακό Βήμα