Το Συνέδριο της ΤΕΔΚΝΑ σε συνεδρίαση της 29\4\2010, αφού συζήτησε το σχέδιο της Διοικητικής Μεταρρύθμισης «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», καθώς και τις προτάσεις της ΚΕΔΚΕ, επί του νομοσχεδίου, που εστάλησαν στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένου να συμπληρωθούν και αυτές, αποφάσισε κατά πλειοψηφία.
Απαραίτητες προϋποθέσεις για την αποδοχή του νομοσχεδίου είναι:
1. Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ θα πρέπει να είναι πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης των νέων δομών της Τ.Α. και όχι πρόγραμμα εξοικονόμησης πόρων (1 δις 800 εκατ. Ευρώ), όπως έχει εξαγγελθεί.
2. Να υπάρχει ρητή εξασφάλιση των πόρων για την υποστήριξη του επιχειρησιακού σχεδίου. Επ΄ αυτού παρατηρούμε ότι στο προσχέδιο υπήρχε διάταξη για το επιχειρησιακό σχέδιο που προέβλεπε έως 31\12\2010 να υπάρχει υπουργική απόφαση που θα καθορίζει τη χρηματοδότηση και τη διάρθρωση του σχεδίου αυτού. Στο οριστικό νομοσχέδιο έχει αφαιρεθεί η διάταξη αυτή προκειμένου να μην υπάρχει δέσμευση για τους πόρους. Αντιθέτως προβλέπεται εξουσιοδοτική διάταξη.
Ζητούμε την κοστολόγηση των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων και την πρόβλεψη των αντίστοιχων πόρων μέσα στο νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί στην Βουλή.
ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΕΔΚΕ, ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΤΕΔΚΝΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑΥΤΟΣΗΜΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΕΔΚΕ.
ΕΠΙ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ, ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ, ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΜΑΝΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΤΕΔΚΝΑ ΩΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΩΝ.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
1. Η Μητροπολιτική περιφέρεια Αττικής και η Μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης, πρέπει να ασκούν αρμοδιότητες στις υποθέσεις μητροπολιτικού χαρακτήρα και όχι στις υποθέσεις διαδημοτικού χαρακτήρα. Επίσης δεν θα πρέπει να ασκούν αρμοδιότητες σε υποθέσεις δημοτικού χαρακτήρα όπως είναι οι αναπλάσεις περιοχών που δεν είναι χαρακτηρισμένες ως μητροπολιτικές. Επομένως, χρειάζεται ειδική κανονιστική απόφαση που θα χαρακτηρίζει τις μητροπολιτικές περιοχές, τα έργα και τις δράσεις μητροπολιτικού χαρακτήρα. Παράλληλα, θα πρέπει οι πρόσθετες αρμοδιότητες του άρθρου 94 του προσχεδίου, που αφορούν τις πολεοδομικές αρμοδιότητες, να ασκούνται από τους Δήμους της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, όπως γίνεται και με του υπόλοιπους Δήμους της Ελλάδος και όχι από τις αντίστοιχες μητροπολιτικές περιφέρειες (άρθρο 210).
2. Αρμοδιότητες που παραχωρούνται στην πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση στις υπόλοιπες περιφέρειες να μην εξαιρούνται για την Αττική. Π.χ.
· Κατασκευή σχολείων
· Απαλλοτρίωση οικοπέδων για σχολική στέγη.
· Λαϊκές αγορές
· Αρμοδιότητες άρθρου 93 (Πολεοδομίες) κ.λ.π.
3. Συμμετοχή της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης στο περιφερειακό ταμείο ανάπτυξης.
Διασφάλιση συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων για τη διαχείριση των αναπτυξιακών πόρων.
4. Πρόβλεψη για εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου με σαφές χρονοδιάγραμμα για εξυγίανση - εκκαθάριση και μεταβίβαση των φορέων (κρατικών) που ασκούν μητροπολιτικές λειτουργίες στη μητροπολιτική αυτοδιοίκηση.
5. Στην Περιφέρεια Αττικής από 4 σε 6 υποπεριφέρειες, εκ των οποίων η μία να αφορά το νησιωτικό σύμπλεγμα Αττικής.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
· Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης, προτείνουμε να αποτελεί αποκεντρωμένο γραφείο του Συνηγόρου του πολίτη σε επίπεδο Περιφέρειας. Συμφωνούμε να μπορεί να εφαρμόζεται και σε Δήμο ο θεσμός αυτός μόνο με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αφαιρεθεί ο όρος «συμπαραστάτης του πολίτη» και να αντικατασταθεί με τον όρο « σύμβουλος του πολίτη και της επιχείρησης». Επίσης να αφαιρεθεί ο όρος «κακοδιοίκηση» στο άρθρο 77 παρ. 3 και 5 του Π/Ν.
· Όσες διατάξεις - άρθρα του Ν. 3463/2006 δεν αναφέρονται στο παρόν προσχέδιο νόμου ή να συμπεριληφθούν σ΄ αυτό ή να ισχύουν με ρητή διάταξη στο προσχέδιο νόμου.
· Να υπάρχει η δυνατότητα δανειοδότησης των Δήμων και σε έκτακτες περιπτώσεις. Να υπάρξει ειδική «μέριμνα» για τους Δήμους που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα οικονομικά προβλήματα και οι οποίοι είναι συννενούμενοι, ώστε να βοηθηθεί ο νέος Δήμος.
· Μεταφορά στους Δήμους όλων των ΝΠΔΔ που ασκούν κοινωνική πολιτική με τους αντίστοιχους πόρους τους.
· Για την διευκόλυνση της ερμηνείας και εφαρμογής του νέου νόμου, προτείνεται όπου υπάρχει αντικατάσταση άρθρου του Ν. 3463/2006 (Κ.Δ.Κ.) να γίνεται ρητή αναφορά του συγκεκριμένου άρθρου που αντικαθίσταται και προσθήκη στο Κ.Δ.Κ., με νέα ρύθμιση, των υπόλοιπων άρθρων του νομοσχεδίου που αφορούν στους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ.
· Προτείνεται να διαγραφεί η μεταβατική διάταξη του άρθρου 272 που απαιτεί ειδική πλειοψηφία των 2/3 του συνολικού αριθμού των μελών των Δημοτικών ή Κοινοτικών Συμβουλίων, οι οποίες αφορούν απευθείας αγορά ή μίσθωση ακινήτων, για τις δύο αυτές περιπτώσεις.
· Να διαγραφεί η περ. γ της παρ. 2 του αρθρ. 216, της γνώσης ξένης γλώσσας, ως αλυσιτελής, διότι δεν είναι αναγκαία κατά την αρχική συγκρότηση της υπηρεσίας εποπτείας των ΟΤΑ.
· Στα άρθρα 275 και 276 να προστεθεί μετά τις λέξεις «των Νομικών τους προσώπων» η λέξεις Δημοσίου Δικαίου, διότι προφανώς δεν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η καθιέρωση προληπτικού και κατασταλτικού ελέγχου των λογαριασμών Δημοτικών Επιχειρήσεων.
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ
1. Κατάργηση του ασυμβίβαστου τουλάχιστον σε Δήμους κάτω των 100.000.
2. Επαναφορά και πιθανή διεύρυνση των διατάξεων για την αριστείδην συμμετοχή στα ψηφοδέλτια.
3. Καθιέρωση δεύτερου βαθμού εποπτείας με συμμετοχή εκπροσώπων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης.
4. Διάκριση ελέγχου νομιμότητας και ελέγχου κανονικότητας. Ο έλεγχος νομιμότητας που διενεργείται από τον ελεγκτή νομιμόητητας να είναι τελεσίδικος. Επί των ιδίων θεμάτων να γίνεται από το ελεγκτικό συνέδριο μόνο έλεγχος κανονικότητας.
5. Ρητή επανάληψη διάταξης που αναφέρεται σε επιστημονικούς και ειδικούς συνεργάτες για την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση (σε περίπτωση που δεν ισχύει η υφιστάμενη).
Επεξεργασία και θεσμοθέτηση ρυθμίσεων που αφορούν στους αιρετούς της αυτοδιοίκησης για την διευκόλυνση του έργου τους, π.χ. μετακινήσεις, ως και γενικότερα της καταστατικής τους θέσης.
· Ο όρος «ελεγκτής νομιμότητας» όπου χρησιμοποιείται στο παρόν προσχέδιο θεωρούμε ότι είναι αδόκιμος και θα πρέπει να αντικατασταθεί με άλλο πιο δόκιμο όρο π.χ. «ελεγκτής σύννομων αποφάσεων» ή «ελεγκτής ορθότητας».
· Ο Δήμαρχος να τίθεται σε αργία μόνο εάν υπάρχει ζημία για το Δήμο και αυτή επιβεβαιώνεται με αμετάκλητη δικαστική απόφαση.
· Στο άρθρο 14 να διευκρινιστεί ότι η ιδιότητα του μέλους Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Επιχείρησης δεν αποτελεί κώλυμα και ασυμβίβαστο εκλογής. Αντίθετα σκόπιμο θα ήταν να γίνει ενδεικτική απαρίθμηση των προϊσταμένων οργανικής μονάδας επιπέδου γενικής διεύθυνσης ή διεύθυνσης, περ. 1 ε, που αποτελεί κώλυμα και ασυμβίβαστο εκλογής (όπως π.χ. προϊστάμενος Δ.Ο.Υ., Πολεοδομίας, Εκπαίδευσης, Υγειονομικών μονάδων του Δημοσίου τομέα, ΙΚΑ κλπ και να προστεθούν οι προϊστάμενοι και οι ελεγκτές τοπικών καταστημάτων, υποκαταστημάτων και παραρτημάτων υγειονομικών μονάδων του Δημοσίου τομέα, ΙΚΑ κλπ και οι ελεγκτές που υπηρετούν σε Δ.Ο.Υ., Τ.Ε.Κ., Π.Ε.Κ., Υ.Π.Ε.Ε. και Σ.Δ.Ο.Ε., διότι όλοι οι ανωτέρω μπορούν εκ της θέσεως τους να επηρεάσουν τους εκλογείς. Επίσης στο άρθρο 14 το κώλυμα και ασυμβίβαστο εκλογής της περ. 1 στ, να ισχύσει για τις επόμενες δημοτικές εκλογές, αφού λόγω της μη γνώσης του, δεν μπορεί να τηρηθεί το δέκα οκτάμηνο για τις επερχόμενες.
· Επειδή αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο, η υποβολή μεγάλου αριθμού αβάσιμων μηνύσεων κατά Δημάρχων για παράβαση καθήκοντος και η παραπομπή τους στο ακροατήριο, λόγω του φόρτου εργασίας των Εισαγγελικών αρχών και των Δικαστηρίων, με απευθείας κλήση, οι δε υποθέσεις αυτές εκκρεμούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, προτείνεται να διαγραφεί το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος του άρθρου 236 παρ.1. περ. γ και να μην επιβάλλεται η ποινή της αργίας πριν την έκδοση αμετάκλητης απόφασης.
· Η παύση Δημάρχων, Δημοτικών Συμβούλων, που προβλέπεται στο άρθρο 237 για σοβαρούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι όμως δεν προσδιορίζονται, πρέπει ή να διαγραφεί ή να προσδιοριστεί και να εξειδικευτούν οι λόγοι αυτοί.
Μνημονεύεται ότι οι υπόλοιπες προτάσεις - παρατηρήσεις της ΚΕΔΚΕ επί του προσχεδίου νόμου γίνονται κατά πλειοψηφία αποδεκτές από το Διοικητικό Συμβούλιο και είναι οι κάτωθι :
· Προτείνουμε στο άρθρο 259 του Π/Ν να προσδιοριστούν τα ποσοστά επί των Φόρων, υπολογίζοντας ως αφετηρία των νέων Κ.Α.Π. το σύνολο των σημερινών εσόδων των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ (του 2009), στα οποία προστίθενται ο πόροι που χρηματοδοτούν τις μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες.
· Προτείνουμε να υπάρχει νομοθετική δέσμευση ότι θα διασφαλιστούν οι πρόσθετοι πόροι για την ελάχιστη αναγκαία στελέχωση των ακόλουθων υπηρεσιακών μονάδων των νέων Δήμων που προβλέπονται στο άρθρο 97 του Π/Ν : διοικητική υπηρεσία, οικονομική υπηρεσία, τεχνική υπηρεσία και υπηρεσία γεωργίας, κτηνοτροφίας, αλιείας. Η διασφάλιση αυτή θα πρέπει να αφορά τους νέους Δήμους που δεν θα καλύψουν το ελάχιστο αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό από τις μετατάξεις που προβλέπει το Π/Ν.
· Το Επιχειρησιακό Σχέδιο ΕΛΛΑΔΑ χρειάζεται εξειδίκευση όσον αφορά τους πόρους του (ποσά και ποσοστά), το περιεχόμενο και τη διαδικασία εκπόνησης και εφαρμογής του. Συμμετοχή της ΚΕΔΚΕ και της ΕΕΤΑΑ στην Επιτροπή του Υπουργείου Εσωτερικών που θα αναλάβει τη διοίκηση της εφαρμογής του Επιχειρησιακού Σχεδίου.
· Η χωροθέτηση των ορίων των νέων ΟΤΑ πρέπει να είναι σύμφωνη με τα κριτήρια που πρότεινε η ΚΕΔΚΕ με τις αποφάσεις των Συνεδρίων της και με τα οποία συμφώνησε ο Υπουργός Εσωτερικών.
· Προτείνουμε να είναι απολύτως διακριτές οι αρμοδιότητες των δύο βαθμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να κατοχυρωθούν στον αναπτυξιακό προγραμματισμό οι σχέσεις συνεργασίας συναλληλίας των δυο βαθμών τοπικής αυτοδιοίκησης του άρθρου 4 του Π/Ν. π.χ. αυτό δεν συμβαίνει με τις διατάξεις της παρ. ΙΙ Α (και ιδίως των εδαφίων 5 και 11) του άρθρου 186 και της παρ. 2 του άρθρου 282 του Π/Ν.
· Προτείνουμε να μην είναι εκλογικές περιφέρειες τα δημοτικά διαμερίσματα των Δήμων με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων (άρθρο 25, παρ. 2 Π/Ν).
· Προτείνουμε να μην αναστέλλεται η επαγγελματική δραστηριότητας του δημάρχου (άρθρο 16 Π/Ν).
· Προτείνουμε να διατηρηθεί ο Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. ως διαδημοτικό όργανο των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. . Διατήρηση των Φ.Ο.Σ.ΔΑ. με τη σημερινή γεωγραφική εμβέλεια και νομική μορφή.
· Η μεταβίβαση της αρμοδιότητας απαλλοτρίωσης οικοπέδων για τις ανάγκες σχολικής στέγης και ανέγερσης σχολικών κτιρίων (άρθρο 95, παρ. 4, εδαφ. 15 του Π/Ν) να αφορά και τους Δήμους της Αττικής και να προβλεφθεί ότι μεταφέρονται και οι πόροι για τις απαλλοτριώσεις.
· Σε Δήμο που θα έχει πολλές δημοτικές ή και τοπικές κοινότητες θα είναι πολλά τα αιρετά συλλογικά όργανα, γεγονός που καθιστά πολύ βαρύ το εκλογικό σύστημα και πολύπλοκο το σύστημα διοίκησης (επικαλύψεις αρμοδιοτήτων, ανταγωνισμοί, αναποτελεσματικότητα). Προτείνουμε τα ακόλουθα : α) αλλαγή της ορολογίας και αντί «δημοτικές κοινότητες» και «τοπικές κοινότητες» να ονομασθούν «δημοτικά διαμερίσματα», β) στα δημοτικά διαμερίσματα με πληθυσμό έως 2.000 κατοίκους μονοπρόσωπη εκπροσώπηση με πρόεδρο του δημοτικού διαμερίσματος εκ του πλειοψηφούντος στο δήμο συνδυασμού, στα δημοτικά διαμερίσματα με πληθυσμό από 2.000 έως 5.000 κατοίκους πενταμελή συμβούλια, με εκλογικό σύστημα ανάλογο με αυτό του δημοτικού συμβουλίου, και στα μεγαλύτερα δημοτικά διαμερίσματα κανένα συλλογικό όργανο (δεδομένου ότι κατά την εκτίμηση μας θα αντιστοιχούν σε Δήμους πολεοδομικών συγκροτημάτων).
· Να μην εφαρμοστεί η αρχή «κάθε νησί και δήμος» στα μεγάλα νησιά.
· Προτείνουμε μονοετή θητεία των αντιδημάρχων (όπως ισχύει σήμερα).
· Στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής προτείνουμε να προεδρεύει ο δήμαρχος ή ο οριζόμενος από αυτόν αρμόδιος αντιδήμαρχος (άρθρο 74 του Π/Ν).
· Η Επιτροπή Διαβούλευσης και το Συμβούλιο Μεταναστών προτείνουμε να συστήνονται εάν το αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο.
· Θεωρούμε αναγκαία τη διατήρηση περισσότερων βαθμών ελευθερίας στους Δήμους για την οργάνωση των υπηρεσιών τους και τη συγκρότηση των νομικών προσώπων τους (βλέπε Ευρωπαϊκό Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας).
· Προτείνουμε επανεξέταση του συστήματος αμοιβών των αιρετών. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου στο 50% (και όχι στο 40%).
· Διάκριση των αρμοδιοτήτων Δήμων και Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων με δυνατότητα κανονιστικής απόφασης κατά Υπουργείο για τον προσδιορισμό των έργων και των δράσεων δημοτικού ή περιφερειακού χαρακτήρα (π.χ. του οδικού δικτύου).
· Δεν συμφωνούμε με τη μεταβίβαση στους Δήμους των αρμοδιοτήτων του άρθρου 94, παρ. 3, εδάφ. 7 και 8 του Π/Ν που αφορούν τις μονάδες πρωτοβάθμιας υγείας, το Ε.ΚΑ.Β και τις αερομεταφορές ασθενών.
· Να αποσαφηνιστούν οι αρμοδιότητες των Δήμων όσον αφορά τον ΟΓΑ, τον ΕΛΓΑ και τις εξισωτικές αποζημιώσεις.
· Δημιουργείται σύγχυση στην χρησιμοποιούμενη ορολογία (σχέδιο ανάπτυξης, επιχειρησιακό σχέδιο, επιχειρησιακό πρόγραμμα, πρόγραμμα δράσης, τεχνικό πρόγραμμα, προϋπολογισμός) και στο αρμόδιο όργανο (στις ακόλουθες διατάξεις του Π/Ν: άρθρο 47, παρ. 1, άρθρο 62, παρ. 1, άρθρο 63 β, γ, δ, άρθρο 72, παρ.2. άρθρο 76, παρ.2, άρθρο 86. Προτείνεται ως βάση η διατύπωση του άρθρου 266, παρ. 1 του Π/Ν.
· Συμφωνούμε με τον προτεινόμενο έλεγχο νομιμότητας. Προτείνουμε όμως να καταργηθούν ρητά οι λοιποί έλεγχοι νομιμότητας (π.χ. του Γ.Λ.Κ.), να συντμηθούν οι προβλεπόμενες προθεσμίες και τα ελεγκτικά όργανα να ασκούν και ρόλο συμβουλευτικής υποστήριξης των Δήμων (όπως παλαιότερα οι Επιθεωρητές του Υπουργείου Εσωτερικών).
· Να μη γίνεται έλεγχος των ενταλμάτων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όταν αφορούν συμβάσεις που έχουν υποστεί προσυμβατικό έλεγχο. Να παραμείνει το σημερινό χρηματικό όριο ως προς το ύφος των συμβάσεων που ελέγχονται.
· Στις μετατάξεις προσωπικού προτείνουμε να προβλεφθούν κριτήρια (π.χ. έτη προϋττηρεσίας, εντοπιότητα).
· Να διασφαλιστεί η διατήρηση των εργαζομένων κάθε μορφές εργασιακών σχέσεων, γιατί δεν θα είναι εύκολη η αναπλήρωση των κενών που θα δημιουργηθούν από τυχόν μη ανανέωση συμβάσεων.
· Προτείνεται να ακολουθηθεί ορθολογική διαδικασία κατά μετάταξη του προσωπικού (εκπόνηση Ο.Ε.Υ., καταγραφή προσωπικού και απαιτούμενων ειδικοτήτων κλπ.).
· Στους αριθμητικούς υπολογισμούς προτείνουμε να χρησιμοποιείται ο νόμιμος πληθυσμός (της απογραφής).
· Προτείνουμε αύξηση του αριθμού των δημοτικών συμβούλων κατά 2 (π.χ. από 25 σε 27) και αύξηση τον αριθμού των αντιδημάρχων κατά έναν από έναν αριθμό συνενούμενων Ο.Τ.Α. και άνω. Πρόβλεψη μεγαλύτερου αριθμού αντιδημάρχων στους νησιωτικούς δήμους που αναλαμβάνουν πρόσθετες αρμοδιότητες.
· Συμφωνούμε με τη διάταξη του άρθρου 32. παρ. 2 του Π/Ν για το 60%, εκτός εάν η αναλογική κατανομή δίνει επιπλέον των 3/5.
· Το 1/3 για την εκπροσώπηση των φύλων να υπολογίζεται στο σύνολο του ψηφοδελτίου.
· Να μην υπάρχει ασυμβίβαστο με την ιδιότητα του προέδρου ιδρύματος (δήμαρχοι είναι πρόεδροι κληροδοτημάτων εκ του καταστατικού τους).
· Να ισχύουν τα κωλύματα του σημερινού Δ.Κ.Κ.
· Να μη προβλέπεται μυστική διαδικασία στην ενδοπαραταξιακή εκλογή του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου. να επανέλθει η διάταξη του προηγούμενου Δ.Κ.Κ.
· Στους μη συνενούμενους Ο.Τ.Α. να επανέλθει ο αριθμός των αντιδημάρχων που προβλέπει ο Δ.Κ.Κ.
· Να μην είναι υποχρεωτική η εκλογή αντιπροέδρων των Επιτροπών από τη μειοψηφία.
· Οι αμοιβές των προέδρων των συμβουλίων κοινοτήτων να ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών μετά από σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΚΕ.
· Η αρμοδιότητα του επαρχιακού οδικού δικτύου στους Δήμους, μαζί με τους αντίστοιχούς πόρους.
· Οι επιχορηγήσεις των πολιτιστικών, αθλητικών και λοιπών συλλόγων μόνο στους Δήμους.
· Στους Δήμους η αρμοδιότητα του Κτηματολογίου και της διαχείρισης της δημόσιας πληροφορίας (π.χ. όλων των μητρώων). Στους Δήμους η αξιοποίηση των αναξιοποίητων δημοσίων κτημάτων.
· Να ορίζονται εκπρόσωποι των οικείων Δήμων στα διοικητικά συμβούλια των νοσοκομείων, των ιδρυμάτων και των κληροδοτημάτων.
· Στους Δήμους η αρμοδιότητα τοπικών τροποποιήσεων του σχεδίου πόλης.
· Στις αρμοδιότητες των Δήμων σε θέματα παιδείας, συνεργασία με τη σχολική επιτροπή και όχι το σχολικό συμβούλιο.
· Στα πλαίσια των αναπτυξιακών προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους να προβλέπεται ότι οι Δήμοι αναλαμβάνουν την εφαρμογή προγραμμάτων απασχόλησης και κοινωνικής ενσωμάτωσης.
· Χρειάζεται αποσαφήνιση του ρόλου των Επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. στις προγραμματικές συμβάσεις (κυρίως συμβαλλόμενοι ή εκ τρίτου συμβαλλόμενοι).
· Υπενθυμίζουμε ότι στην απόφαση του Ετήσιου Τακτικού Συνεδρίου της ΚΕΔΚΕ υπάρχει πρόταση για τη «βελτίωση των σχέσεων των Ο.Τ.Α. με το υπόλοιπο διοικητικό σύστημα» (όρος 8).
· Να παραμείνει η δυνατότητα που έχουν οι εκπαιδευτικοί ώστε οι εκλεγόμενοι να αποσπώνται σε υπηρεσίες της περιφέρειας του Δήμου που έχουν εκλεγεί, σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ν.3463/2006 (Δ.Κ.Κ.), το ίδιο να ισχύει και για του εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν μεταταγεί σε παραμεθόρια περιοχή.
· Διατήρηση της δυνατότητας δημιουργίας ξεχωριστού νομικού προσώπου για τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. καθώς και διατήρηση της επιχορήγησής του από τους Δήμους.
· Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 27 του Ν.Σ. να αφορά τους συνενούμενους δήμους.
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ
Στο θέμα του χωροταξικού το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα με απαράδεκτη καθυστέρηση, ώστε να μην υπάρχει χρόνος για εξέταση και διαβούλευσή του, αποστέλλουμε τις παρατηρήσεις των Συνέδρων στην ΚΕΔΚΕ, να υιοθετηθούν από το Συνέδριό της.