26 Απριλίου 2010

Όχι Βεντούρη στις περικοπές

Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, δεν αποδέχεται την πρόταση του υπουργείου Υποδομών, Δικτύων και Μεταφορών για μείωση κατά 10% στις αποζημιώσεις της άγονης γραμμής στην ακτοπλοία. Επίσης ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Απόστολος Βεντούρης υπογραμμίζει πως η περικοπή ήδη εγκεκριμένων δρομολογίων συνιστά, αν μη τι άλλο, έμμεση απειλή, προειδοποιώντας ότι οι εταιρίες του κλάδου που θίγονται επιφυλάσσονται παντός νόμιμου δικαιώματος τους.


Ειδικότερα στην επιστολή του κ. Βεντούρη προς τον Υφυπουργό Υποδομών, Δικτύων και Μεταφορών κ. Νίκο Σηφουνάκη, υπογραμμίζονται τα ακόλουθα:

"Η οικονομική κατάσταση της ακτοπλοΐας συνολικά, τόσο των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας όσο και των ελευθέρως δρομολογημένων είναι εξαιρετικά κρίσιμη και είναι αβέβαιο το μέλλον της επιβίωσης του κλάδου.

Σας είναι εξάλλου γνωστό ότι η αθλία οικονομική κατάσταση των πλοιοκτητριών εταιρειών έφερε ως αποτέλεσμα την κατάσχεση 20 επιβατηγών πλοίων, την αποεπένδυση από την Ελλάδα δύο ακόμη πλοίων, ενώ 8 Ε/Γ-Ο/Γ πλοία αναζήτησαν μοντέλο επιβίωσης μέσω της ναυλώσεως τους στο εξωτερικό.

Επειδή:

α) Έχει υπολογισθεί ότι η διακίνηση επιβατών, οχημάτων και φορτίων για το πρώτο τρίμηνο του 2010 παρουσιάζει πτωτική πορεία της τάξεως του 28-32% έναντι του αντιστοίχου τριμήνου του έτους 2008.

β) Υπήρξε πρόσφατα αύξηση κατά μία και δύο ποσοστιαίες μονάδες στον ΦΠΑ των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων (επιβάτες – οχήματα).

γ) Η τιμή των καυσίμων κινείται σε λίαν υψηλά επίπεδα.

δ) Υφίσταται άρνηση των Τραπεζών να χορηγήσουν δάνεια κινήσεως στις πλοιοκτήτριες εταιρείες, ή να δεχτούν ενεχυριασμό συμβάσεων με το δημόσιο, αδυνατούμε να αποδεχτούμε το αίτημά σας για μείωση κατά 10% των μισθωμάτων εκτέλεσης δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας.

Όσον αφορά την προειδοποίηση (έμμεση απειλή) περί περικοπής των ήδη εγκεκριμένων δρομολογίων βάσει των αποτελεσμάτων διεθνών μειοδοτικών διαγωνισμών, σας γνωρίζουμε, επιφυλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματός μας, ότι αν μη τι άλλο η επαπειλούμενη περικοπή αφορά τον περαιτέρω περιορισμό του ελαχίστου αριθμού των εκτελουμένων δρομολογίων, γεγονός, το οποίο θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην ασφαλή και αδιαμφισβήτητη σύνδεση των αγόνων νησιών με τα μητροπολιτικά κέντρα τους αλλά και την περαιτέρω υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας των νησιών μας, ενώ θα αποτελέσει ευθεία βολή στην κατά τα άλλα προβαλλόμενη εδαφική συνοχή των Ελληνικών νησιών σε επίπεδο ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ τους, αλλά και με την ηπειρωτική Ελλάδα