Σύνταξη : Θεοδοσία Κοντζόγλου
ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: «ΜΕ ΞΕΓΕΛΑΣΕ Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ»
Πρωτοφανής μαζική φυγή από το Λιμενικό
Τις αιτήσεις αποστρατείας 23 πλοίαρχων του Λιμενικού Σώματος υπέγραψε τελικά χθες ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά στην 70χρονη ιστορία του Λιμενικού (συστήθηκε το 1919) που συμβαίνει τέτοιου μεγέθους «οικειοθελούς» εξόδου από το Σώμα.
Αιτία των αποστρατειών είναι κατά κύριο λόγο η αβεβαιότητα που επικρατεί μετά τη διάσπαση του Υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και οι αναμενόμενες αλλαγές στα όρια σύνταξης.
Μεταξύ άλλων αποστρατεύθηκαν οι πλοίαρχοι: Παναγιώτης Μητρόπουλος, Κλεομένης Μπουγάς, Νίκος Μοσχούτης, Γιάννης Καρόπουλος (Διοικητής Ασφάλειας που είχε υποβάλει την αίτησή του από το τέλος Δεκεμβρίου), Δημήτρης Τσικόγιας, Νίκος Αλεβίζος, Μιχάλης Παριάρος, Στυλιανός Ποπολάνος και Σταύρος Σταυριανίδης.
Στην ολιγόωρη παραμονή του στο κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη, ακούστηκαν φωνές από το γραφείο του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος ακούστηκε να λέει ότι είχε άγνοια, ενώ κάποιος από την ηγεσία του Λιμενικού τον είχε «παραμυθιάσει» αναφορικά με τις προθεσμίες, οι οποίες αναφέρθηκαν και στο χθεσινό μας ρεπορτάζ σύμφωνα με το οποίο: οι Αξιωματικοί, από την ημέρα που λαμβάνουν τον «τίτλο», τίθενται υπό την προστασία του νόμου «Περί Καταστάσεως Αξιωματικών» Ν.Δ. 1400/73 όπου με απόλυτη σαφήνεια, μη επιδεχόμενη παρερμηνείας, καθορίζεται τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται να κάνει ο έλληνας Αξιωματικός.
Στο δε άρθρο 34, μεταξύ άλλων, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι: «Οι μόνιμοι εν ενεργεία αξιωματικοί, εάν συνεπλήρωσαν τον προς απόληψιν συντάξεως νενομισμένον χρόνον και εξεπλήρωσαν τας, βάσει των κειμένων διατάξεων ανειλημμένας υποχρεώσεις παραμονής των εις το Στράτευμα, δύνανται να υποβάλουν αίτησιν αποστρατείας».
Επίσης αναφέρεται ότι: «Εν καιρώ ειρήνης η αποδοχή της μεν αιτήσεως αποστρατείας είναι υποχρεωτική διά τον Υπουργόν Εθνικής Αμύνης (Υπουργό του Λ.Σ – Υπ.Π.Π., εν προκειμένω) δυναμένη να αναβληθή επί τρίμηνον από της υποβολής της λόγω υπηρεσιακών αναγκών, της δε παραιτήσεως δυνητική».
Και φυσικά υπενθυμίζουμε ότι από την 24 Μαΐου 2002 έγινε άρση του καθεστώτος επιστράτευσης, που ίσχυε από το 1946.
Και τώρα; Έπονται αποκαλύψεις!
Το «δυστύχημα» για την ηγεσία του Λιμενικού είναι ότι τώρα πλέον κάποιοι από αυτούς που αποστρατεύονται θα μιλήσουν.
Ήδη λέγονται πολλά για επιχειρηματία της ακτοπλοΐας και για σκάνδαλο που αφορά στις άγονες γραμμές. Για αξιωματικό που ξέπλυνε χρήματα με συχνά ταξίδια του στο εξωτερικό. Για την έκδοση εκατοντάδων πλαστών πτυχίων πλοιάρχων, αλλά και για ένα περίεργο ναυάγιο, για το οποίο η ηγεσία του Λιμενικού και ο τότε Υπουργός απέκρυψαν την αιτία του περιστατικού. Και ακόμα, για την αμαρτωλή υπηρεσία Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων ή, όπως συχνά αποκαλείται, από τους ίδιους τους Λιμενικούς: «Κλάδος Εξαγνισμού Επικινδύνων Πλοίων» ή «Κλάδος Εκμαυλισμού Εντίμων Πολιτών» ή «Κλάδος Εξυπηρέτησης Ευπόρων Πολιτών»!Σύμφωνα με πληροφορίες, την ερχόμενη Παρασκευή εικάζεται, ότι θα γίνουν οι κρίσεις στο Λιμενικό Σώμα.
Στο μεταξύ, αν και ο κ. Χρυσοχοΐδης είχε πρόσφατα βεβαιώσει, ότι θα διατηρηθεί στη θέση του Αρχηγού Λ.Σ. ο υποναύαρχος Αθανάσιος Μπούσιος, ωστόσο, το κλίμα γύρω από τον Αρχηγό δεν θα μπορούσε ποτέ να ήταν δυσμενέστερο.
Σε καθημερινή βάση, υπάρχει μια έντονη αντιπαλότητα με τους επικεφαλής των διευθύνσεων, που υπάγονται στο Υπουργείο της κ. Κατσέλη και στις οποίες υπηρετούν λιμενικοί.
Κόκκινο πανί αποτελεί για τον Αρχηγό και ο Σύμβουλος της Υπουργού, Γιώργος Ροΐδης, ο οποίος προέρχεται από το Πολεμικό Ναυτικό.
Αντιπαραθέσεις
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένη πηγή, ο κ. Ροΐδης είχε ζητήσει να μεταβεί στις Ολλανδικές Αντίλλες, ειδικός επί θεμάτων πυρκαγιάς επιθεωρητής, προκειμένου να διερευνήσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες βρήκαν το θάνατο στο πλοίο AEGEAN WIND τρεις έλληνες και έξι φιλιππινέζοι ναυτικοί, στις 31 Δεκεμβρίου 2009.
Ο Αρχηγός του Λιμενικού, για άγνωστο λόγο, εμπόδισε την μετάβαση του εν λόγω αξιωματικού, ενώ έδωσε εντολή άμεσης επιστροφής στην Ελλάδα, στο λιμενικό που έλαβε εντολή από την κ. Κατσέλη να διερευνήσει τα αίτια της πυρκαγιάς σε επίπεδο ΙΜΟ.
Αποτέλεσμα, ενώ στις Αντίλλες μετέβησαν ο αξιωματικός Γιάννης Αδάμ και ένας ακόμα λιμενικός, ο δεύτερος ουδέποτε επισκέφθηκε το πλοίο, αλλά επέστρεψε πίσω με το ίδιο αεροπλάνο.
Χωρίς αναφορά ο ΙΜΟ
Το θέμα που τίθεται σχετικά είναι πως η Ελλάδα θα υποβάλει πλέον προτάσεις στον ΙΜΟ, προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον ανάλογα ατυχήματα καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ναυτικοί δεν κάηκαν αλλά πέθαναν από ασφυξία, από το διοξείδιο του άνθρακα που μεταφέρθηκε μέσω του συστήματος εξαερισμού πολύ πριν επεκταθεί η φωτιά.
Η υπόθεση αυτή έχει και άλλες παραμέτρους με λάθη και παραλείψεις που σημειώθηκαν όπως: Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά ενημερώθηκε η Αρμόδια Αρχή των Αντιλλών ότι οι σοροί, βάσει της ελληνικής νομοθεσίας, δεν μπορούσαν να παραδοθούν εάν δεν πληρούνταν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Αυτό και μόνον ήταν αρκετό για να δημιουργηθεί το θέμα, που έγινε αργότερα γνωστό ως «άρνηση των Αντιλλών να επιτρέψουν τον επαναπατρισμό των σορών».Τελικά χρειάστηκε η παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. κ. Ιερώνυμου, αλλά και του Προκαθήμενου της Ελληνικής Ορθοδοξίας Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, όπως και του Προέδρου του Ερυθρού Σταυρού και άλλων για να ξεπεραστεί το θέμα που η ίδια η Ελλάδα προκάλεσε.
Τις παρεμβάσεις προς τους προαναφερόμενους έκανε προσωπικά η ίδια η κ. Κατσέλη, αλλά και συνεργάτες της, οι οποίοι ήρθαν σε άμεση σύγκρουση με τον ίδιο τον Αρχηγό του Λιμενικού, ανταλλάσοντας έντονους χαρακτηρισμούς την παραμονή της πρωτοχρονιάς, μέσα στο κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη.
Και σαν να μην έφθανε αυτό: Όταν το ναυλωμένο με τις σορούς αεροπλάνο έφθασε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», κάποιος άλλος «ευφυής» από το Κ.Λ.Π. απαίτησε να οδηγηθούν και οι σοροί των φιλιππινέζων στο νεκροτομείο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί νέα εμπλοκή, αφού θα ήταν αδύνατον να συνεχιστεί το δρομολόγιο προκειμένου οι άτυχοι ναυτικοί να ταφούν στην ιδιαίτερή τους πατρίδα.
Έρευνες με έξοδα των εταιριών
Εξ αιτίας της υπόθεσης αυτής αποκαλύφθηκε και μία τραγελαφική συνήθεια του ΥΕΝ: Κάθε που συνέβαινε ένα ανάλογο περιστατικό (ναυάγιο, σύγκρουση πλοίων, πυρκαγιά κ.λπ.) το Υπουργείο απευθυνόταν στην εμπλεκόμενη πλοιοκτήτρια εταιρία προκειμένου να αναλάβει τα έξοδα μετάβασης του αξιωματικού που θα διερευνούσε το περιστατικό. Έτσι φυσικά δεν διασφαλιζόταν με κανέναν τρόπο το αδιάβλητο της έρευνας.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ηγεσία του Λιμενικού είχε ως αιτιολογία την «έλλειψη κωδικού» πράγμα που η κ. Κατσέλη θεώρησε ως αδιανόητο.
Για την αποστολή των δύο αξιωματικών στις Αντίλλες, τελικά βρέθηκαν χρήματα από κωδικό του Υπουργείου, για πρώτη φορά.
Όλα αυτά και πολλά άλλα ,που αποκαλύπτονται σε βάρος της παρούσας αλλά και των προηγούμενων ηγεσιών του Λ.Σ., αλλά και των διατελεσάντων υπουργών Υ.Ε.Ν. οδηγούν το Λιμενικό σε ευτελισμό με αποτέλεσμα να απαξιώνεται καθημερινά ακόμα και από τους πλέον «ρομαντικούς» υπηρέτες του όπως πολλοί μας δηλώνουν.
της ΘΕΟΔΟΣΊΑΣ ΚΟΝΤΖΟΓΛΟΥ.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΤΙCA PRESS.