16 Μαρτίου 2010

Τουρκική κορβέτα πάλι στο Σούνιο! - "Επίδειξη σημαίας" και όχι αβλαβής διέλευση

(Ανανέωση 16:14) Νότια της Σκύρου στα διεθνή χωρικά ύδατα κινείται πλέον η τουρκική κορβέτα, παρακολουθούμενη από σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού. Είχε προηγηθεί πέρασμά της από το στενό του Καφηρέα μετά από πορεία στα δυτικά παράλια της Αττικής. (Ανανέωση 13:40) Από τον δίαυλο Σουνίου-Κέας, εντός των ελληνικών χωρικών περνάει αυτή την στιγμή η τουρκική κορβέτα σε μία κλασική επιχείρηση προβολής ισχύος ή "επίδειξη σημαίας", όπως λέγεται στη ναυτική ορολογία.

Είναι η πέμπτη φορά από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα που γίνεται αυτή η κίνηση από σκάφη του τουρκικού στόλου, δηλαδή να περάσουν ανάμεσα από το στενό Σουνίου-Κέας. Είναι η δεύτερη φορά που το συγκεκριμένο σκάφος στην πορεία του που ξεκίνησε χθες το απόγευμα, περνάει μέσα από τα ελληνικά χωρικά ύδατα. Η πρώτη ήταν χθες το απόγευμα μεταξύ Τύλου-Σύμης. Το τουρκικό σκάφος παρακολουθείται στενά από την πυραυλάκατο Ρ67 ΡΟΥΣΣΕΝ.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Τουρκική κορβέτα βρίσκεται αυτή την στιγμή στο δυτικό Αιγαίο, για την ακρίβεια δυτικά της Σερίφου, με βόρεια πορεία! Εκτιμάται ότι η κατεύθυνσή της είναι ο δίαυλος Σουνίου-Κέας και η ανατολική Αττική. Πρόκειται για την TCG Bozcaada (F-500), πρώην Commandant de Pimodan, κλάσης D'Estienne d'Orves A69, δηλαδή είναι μία από τις έξι μεταχειρισμένες κορβέτες που παρέλαβε από την Γαλλία το τουρκικό Ναυτικό. Δείχνει να ακολουθεί την πορεία της φρεγάτας η F490 Gaziantep (πρώην USS Clifton Sprague) που πριν δύο εβδομάδες είχε φτάσει μέχρι το Σούνιο

Η κορβέτα παρακολουθείται από την ΤΠΚ Ρ67 «ΡΟΥΣΣΕΝ αυτή την στιγμή. Αρχικά παρακολουθείτο από την κανονιοφόρο ΤΟΛΜΗ (εντάχθηκε στον Στόλο στις 6 Μαρτίου 1990. Παραχωρήθηκε από τις ΗΠΑ στο πλαίσιο στρατιωτικής βοήθειας. Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία USA – Peterson Builders Co, Sturgeon Bay, Wisc’. Ιδίας κλάσης πλοίο η ΟΡΜΗ) από χθες το απόγευμα. Η παρακολούθηση ξεκίνησε βορειοανατολικά της Ρόδου στις 15:30. Αυτή την φορά η παρακολούθηση δεν είναι «διακριτική»...

Πρόκειται για κλασική πρόκληση, αφού το σκάφος συμμετείχε σε διεθνή επιχείρηση (UNFIL) στην Α.Μεσόγειο και κατευθυνόταν προς τον ναύσταθμο της Σμύρνης, όπου είναι η βάση των σκαφών της κλάσης. Μπήκε στον ναύσταθμο του Aksaz και βγαίνοντας, αντί να κατευθυνθεί βόρεια κατευθύνθηκε δυτικά σε ελληνικά νερά.

Το θέμα είναι κατά πόσον ισχύει πλέον ο κανόνας της "αβλαβούς διέλευσης": Είναι δυνατόν να δεχόμαστε αβλαβή διέλευση όταν έχουμε πορεία από το Αksaz προς την Σμύρνη (δηλαδή δύο κόλπους βορειότερα) και να χαράζει πορεία μέσω Σερίφου και απ'ότι φαίνεται μέσω Σουνίου, Τζιάς, Κερατέας κλπ; Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό...

Πρόκειται για αδελφό σκάφος της TCG Bodrum (F-501) που τον Αύγουστο είχε αφήσει ενθύμιο το θόλο του σόναρ στην βυθό έξω από το Καστελλόριζο.

Eίναι οπλισμένη με τέσσερα βλήματα επιφανείας-επιφανείας MM40 Exoset. Θα σας ενημερώσουμε άμεσα για οποιαδήποτε εξέλιξη.

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr