30 Μαρτίου 2010

Δημ. Κρεμαστινός: Προτεραιότητα στις λιμενικές υποδομές της Ρόδου

Με την επισήμανση ότι σε μία εποχή κρίσης όπως αυτή που διέρχεται η χώρα, είναι απαραίτητο να δοθεί προτεραιότητα σε θέματα υποδομών που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού και οδηγούν στην οικονομική ανάκαμψη του τόπου, ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Δωδεκανήσου, καθηγητής κ. Δημήτρης Κρεμαστινός κατέθεσε ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτρη Ρέππα και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Λούκα Κατσέλη, ζητώντας την επίσπευση των διαδικασιών που θα επιτρέψουν την συμπλήρωση και την αναβάθμιση των υποδομών στο λιμάνι της Ρόδου (τόσο στο εμπορικό λιμάνι, όσο και στο λιμάνι της Ακαντιάς).
Ο κ. Κρεμαστινός ζητά:

Την άμεση έγκριση master plan του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου για το λιμάνι της Ρόδου, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής κτιριακών και χερσαίων εγκαταστάσεων για τη διακίνηση και εξυπηρέτηση των επιβατών.

Την άμεση ένταξη των έργων για το λιμάνι της Ρόδου στο ΕΣΠΑ.
Την πιστοποίηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου ως φορέα διαχείρισης του έργου στο ΕΣΠΑ.

Επισυνάπτεται το ακριβές κείμενο της ερώτησης



Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η


ΠΡΟΣ τους Υπουργούς:
1. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτρη Ρέππα
2. Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Λούκα Κατσέλη


ΘΕΜΑ: Λιμάνι της Ρόδου


Κύριοι Υπουργοί,

Το λιμάνι της Ρόδου, βασική πύλη εισόδου σε έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης, παρά τα σημαντικά έργα που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζει ακόμα κρίσιμες ελλείψεις που δημιουργούν σοβαρότατα προβλήματα στον τουρισμό και κατ’ επέκταση στην οικονομία του νησιού.

Η έλλειψη προσήνεμων μόλων πού - όταν πνέει ισχυρός νότιος άνεμος - δεν επιτρέπει στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια να προσεγγίσουν το λιμάνι αποτελεί κρίσιμο θέμα, αφού έχει ως αποτέλεσμα να κατευθύνονται τα σκάφη αυτά σε τουριστικούς προορισμούς στα παράλια της Τουρκίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία του νησιού και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Αλλά ακόμα και όταν οι καιρικές συνθήκες επιτρέπουν στα κρουαζιερόπλοια να ελλιμενισθούν, δεν υπάρχουν οι στοιχειώδεις χερσαίες εγκαταστάσεις διακίνησης και εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού (κτίριο επιβατών, στέγαστρα κλπ.).

Εκείνο που επείγει είναι η έγκριση του master plan για την κατασκευή των κτιριακών και χερσαίων εγκαταστάσεων που έχει υποβάλει για το λιμάνι της Ρόδου, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου στο Υπουργείο στο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ώστε να προχωρήσουν τα απαραίτητα έργα για την ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού.

Παράλληλα, προτείνεται η ένταξη των έργων αυτών στο ΕΣΠΑ, για την εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων. Για τον λόγο αυτό, βασική προϋπόθεση είναι η πιστοποίηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου για τη διαχειριστική του επάρκεια, με επίσπευση της ισχύουσας σήμερα χρονοβόρας διαδικασίας.

Το master plan περιλαμβάνει:

Λιμάνι Ακαντιάς (νέο)

• Κατασκευή εξωτερικών κρηπιδωμάτων μόλου Ακαντιάς για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων και την προστασία από την υπερπήδηση των κυματισμών του χώρου κατασκευής των κτιριακών εγκαταστάσεων.
• Κατασκευή κτιρίου επιβατών.

Εμπορικό λιμάνι (παλιό)

• Κατασκευή μόλου αμφίπλευρης πρόσδεσης, που αφενός θα εξυπηρετήσει τα ημερόπλοια και τα ταχύπλοα αλλά και θα εξασφαλίσει ασφαλή διαχείμαση τα σκάφη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου (σε φάση σύνταξης μελέτης).
• Χρηματοδότηση τοποθέτησης παραβλημάτων για την προστασία των πλοίων (η μελέτη έχει ολοκληρωθεί).
• Ανακατασκευή του παραλιακού πεζοδρομίου από την Κολώνα έως το λιμάνι, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των τουριστών που φθάνουν με κρουαζιερόπλοια (σε φάση σύνταξης μελέτης).

Επειδή σε μία εποχή κρίσης όπως αυτή που διέρχεται η χώρα, είναι απαραίτητο να δοθεί προτεραιότητα σε θέματα υποδομών που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού και οδηγούν στην οικονομική ανάκαμψη του τόπου,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Για την άμεση έγκριση master plan του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου για το λιμάνι της Ρόδου, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής κτιριακών και χερσαίων εγκαταστάσεων για τη διακίνηση και εξυπηρέτηση των επιβατών και αν ναι με ποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
2. Για την άμεση ένταξη των έργων για το λιμάνι της Ρόδου στο ΕΣΠΑ. Σε κάθε περίπτωση, πώς προτίθενται να χρηματοδοτήσουν τα απαραίτητα έργα; Με ποια ποσά και ποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα;
3. Εάν αντιμετωπίζουν θετικά την πιστοποίηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου ως φορέα διαχείρισης του έργου στο ΕΣΠΑ και αν ναι σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να επισπευσθούν οι διαδικασίες αξιολόγησης του φορέα;


30.3.2010
Ο ερωτών βουλευτής



Δημήτρης Κρεμαστινός