10 Μαρτίου 2010

Αντιδράσεις προκαλεί σχέδιο για “εγκατάλειψη” του Ανατ. Αιγαίου



Την ίδια ώρα που στην Πολεμική Αεροπορία παρατηρούνται σοβαρές κινήσεις που οδηγούν σε παραίτηση μάχιμους αξιωματικούς και αρκετούς που καλύπτουν σοβαρές επιτελικές θέσεις προκειμένου να κερδίσουν από την έγκαιρη συνταξιοδότησή τους, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία αντιμετωπίζει με δέος, σενάρια και φήμες που διαχέονται σε ανώτερα επιτελικά κλιμάκια, ότι στο μέλλον δεν θα μπορεί να πετά ελεύθερα πάνω από το σύνολο της θάλασσας του Αιγαίου!

Σενάρια που είδαν χθες το φως της δημοσιότητας και που δείχνουν ότι η επεξεργασία τους γίνεται από μικτή Επιτροπή των υπουργείων Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, με την πλήρη συγκατάνευση των μελών της κυβέρνησης, προετοιμάζουν την «απώλεια» του ανατολικού Αιγαίου από το χώρο πτήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας. Σαν κύριοι λόγοι αναφέρονται τόσο το οικονομικό κέρδος (περίπου 2 δις ευρώ) όσο και το γεγονός πως έτσι θα επέλθει «ειρήνευση» με την Τουρκία.

Τα σχέδια αυτά παρακολουθούν, εκ του σύνεγγυς ο Αναπληρωτής υπεξ Δημήτρης Δρούτσας και ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΞ, κ. Παπαδόπουλος ενώ από την πλευρά του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ο ανυπεθα Π. Μπεγλίτης.

Στόχος είναι να ετοιμαστεί πριν τα τέλη Μαρτίου πλήρης πρόταση που θα υποβληθεί στο Μαξίμου προκειμένου να λάβει την οριστική απόφαση ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου. Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές στην Αθήνα, δεν αποκλείεται τις «βασικές αρχές» της πρότασης αυτής να συζήτησε χθες ο πρωθυπουργός με την Χίλαρι Κλίντον, επιδιώκοντας να παρουσιάσει «κινητικότητα» στα Έλληνο – Τουρκικά.
Η χθεσινή αποκάλυψη του ζητήματος, από αθηναϊκή εφημερίδα, δημιούργησε όμως νέα δεδομένα (παρά τη χλιαρή διάψευση του υπεξ) καθώς η αντιπολίτευση συζητά ήδη, την κατάθεση σχετικών ερωτήσεων προκειμένου να λάβει κυβερνητικές διαβεβαιώσεις ότι «δεν πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο» καθώς σε αντίθετη περίπτωση δεν αποκλείεται να καταγγείλει την κυβέρνηση πως επιχειρεί εν μέσω της κρίσης να διευρύνει το μέτωπο της εσωτερικής σύγκρουσης εμπλέκοντας και «εθνικά ζητήματα»!

Αν και τελικός στόχος του κυβερνητικού επιτελείου φέρεται να είναι η παρουσίαση της συγκεκριμένης πρότασης προς την Τουρκική πλευρά επισήμως στη διάρκεια της επίσκεψης του τούρκου πρωθυπουργού Ερντογάν στην Αθήνα τέλη Μαΐου ή αρχές Ιουνίου, ήδη ένα προσχέδιο έχει προωθηθεί στην Άγκυρα προκειμένου να υποδείξει αντίστοιχες δικές της θέσεις προκειμένου να υπάρξει τελικός συμβιβασμός.
Περί πραγματικότητας
Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Γρ. Δελαβέκουρας περιορίστηκε να αναφέρει ότι το δημοσίευμα της «Ε» για την ενδεχόμενη συμφωνία Ελλάδας - Τουρκίας στο Αιγαίο «δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα». Απέφυγε όμως να καθορίσει ποια ακριβώς είναι αυτή «η πραγματικότητα» και να δώσει στοιχεία για την ήδη πολυδιαφημισμένη δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης ότι εργάζεται συστηματικά για τη μείωση της έντασης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, εν όψει της επίσκεψης του Τούρκου πρωθυπουργού Ερντογάν στην Αθήνα τον Μάιο.
Για την ώρα, η «Ε» θα επιμείνει στο κείμενο της κυβερνητικής οδηγίας-εντολής, σύμφωνα με την οποία: «Να εξεταστεί μια συμφέρουσα συμφωνία, κατά την οποία από τον 25ο μεσημβρινό περίπου και ανατολικά, θα χαρακτηριστεί μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, περιοχή αποφυγής έντασης, στην οποία εκτός των ασκήσεων και για σκοπούς αεράμυνας, δεν θα εκτελούνται άλλες πτήσεις μαχητικών της Ελλάδας και της Τουρκίας. Η συμφωνία αυτή δεν επηρεάζει τα μαχητικά αεροσκάφη των χωρών του ΝΑΤΟ και άλλων χωρών. Ετσι δεν θα υπάρχουν εντάσεις στο FIR Αθηνών, θα υπάρξει μείωση δαπάνης αναχαιτίσεων και θα αυξηθεί η εναέρια κυκλοφορία στο FIR Αθηνών κατά 30% περίπου με όφελος 2 δισ. ετησίως».
Ο υπουργός Αμυνας Ευάγγ. Βενιζέλος, στην αντίδρασή του επιμένει και αυτός ότι η πραγματικότητα είναι άλλη από αυτή του δημοσιεύματος. Και όντως, η πραγματικότητα είναι άλλη και πολύ χειρότερη. Και τούτο, γιατί η κυβέρνηση της Ν.Δ. μπλοκάρισε πρόταση, η οποία επέτρεπε στα τουρκικά μαχητικά να πετούν ανεξέλεγκτα στο Αιγαίο.
Ομως, η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θεώρησε «συμφέρουσα πρόταση» να πετούν ανεξέλεγκτα τα τουρκικά μαχητικά στο Αιγαίο σε βάρος ελληνικής κυριαρχίας και ασφάλειας της χώρας, χωρίς δυνατότητα αναχαίτισης από τα ελληνικά μαχητικά. Λεπτομέρειες επί του θέματος μετά τον... επαναπατρισμό από την Ουάσιγκτον.



Ανώνυμος είπε...

Είναι αλήθεια ότι από το 2000 εχουμε
1)άφιξη των 12 τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών «F-16» στη Ν. Αγχίαλο Βόλου, τον κατάπλου ελληνικών πολεμικών πλοίων στη Σμύρνη και τουρκικών στη Σούδα;
2)περνάνε υπό άμεση ΝΑΤΟική διοίκηση οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις και ιδιαίτερα η Πολεμική Αεροπορία. Αυτό συμβαίνει γιατί το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας στη Λάρισα, που ουσιαστικά είναι η καρδιά της ελληνικής αεράμυνας και μετατρέπεται στο σύνολό του σε ΝΑΤΟικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων;
3)εγκαινιάζεται το νέο καθεστώς κυριαρχίας στο Αιγαίο. Τα ΝΑΤΟικά αεροσκάφη που θα πέρνουν μέρος σε ασκήσεις δε θα υποβάλουν σχέδια πτήσης. Τη σχετική οδηγία εξέδωσε το Στρατηγείο Νοτίου Ευρώπης στη Νάπολη προς τα στρατηγεία Λάρισας και Σμύρνης, σύμφωνα με την οποία τούς δίνεται η διαταγή να μην αναχαιτίζουν τα αεροσκάφη του ΝΑΤΟ που με οποιονδήποτε τρόπο μετέχουν στην άσκηση. Μάλιστα η διαταγή αυτή δεν απευθύνεται μόνο στα ΝΑΤΟικά στρατηγεία αλλά και στους διοικητές Τακτικής Αεροπορίας των δύο χωρών, δηλαδή ΝΑΤΟποιεί τον εθνικό εναέριο χώρο και επιβάλλει ενιαίο αμυντικό χώρο Ελλάδας-Τουρκίας;

Με την απενεργοποίηση του FIR Αθηνών και την παραχώρηση του ελέγχου του στο ΝΑΤΟ, αφαιρείται από την Ελλάδα η αρμοδιότητα ελέγχου των πτήσεων στο Ανατολικό Αιγαίο και ανοίγει διάπλατα η πόρτα για την αποστρατιωτικοποίηση των ελληνικών νησιών. Δεν είναι τυχαίο που τις ίδιες μέρες άρχισε πάλι να εμφανίζεται από την Τουρκία η πρόταση για διάλυση της τουρκικής στρατιάς του Αιγαίου, με αντάλλαγμα την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών.
Όλα αυτά και άλλα πολλά έγιναν και υπογράφηκαν πριν από μια δεκαετία και εμείς «φωνάζουμε» σήμερα. Ας βγούν να μας πούν ότι εδώ και μια δεκαετία παραχώρησαν το Αν. Αιγαίο για να μην καταναλώνουμε και τσάμπα μελάνι για κάτι που έχουν υπογράψει εδώ και μια δεκαετία. Όλα αυτά τα προεόρτια βέβαια είχαν ειπωθεί από το 1997 με τον Τσοχατζόπουλο και τον Αποστολάκη, το FIR Αθηνών δεν αποτελεί εθνικό εναέριο χώρο , αλλά διεθνή.
Τώρα που αρχίζουμε να ξυπνάμε είναι ΑΡΓΑ. Το Αιγαίο το έχουν παραδώσει πριν από 10 χρόνια αδέλφια.

Και τελικά άρχισα να αναρωτιέμαι αν είναι όμορφα σου λέω όταν χαράζει στο Αιγαίο


Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/03/blog-post_3744.html#ixzz0hmE03rRw