Αύριο συνέρχεται, έπειτα από πέντε μήνες καθυστέρησης, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών προκειμένου να εγκρίνει σειρά αιτημάτων, η ικανοποίηση των οποίων θα σημάνει και επίσημα την έναρξη της νέας θερινής περιόδου στην ελληνική ακτοπλοΐα, η οποία ξεκινά με τις διακοπές του Πάσχα. Οι εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε αυξήσεις ώστε να καλύψουν το αυξημένο κόστος λειτουργίας των πλοίων τους, την ίδια ώρα που οι καταναλωτές θα υποστούν ιδιαίτερα έντονες πιέσεις εξαιτίας των νέων μέτρων. Οπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κ. Ι. Θεολογίτης έφτασε πλέον η ώρα να εφαρμοστεί και στην ακτοπλοΐα το μεταφορικό ισοδύναμο, όπως ισχύει και στις μεταφορές της ξηράς, ώστε μέσω αυτού του τρόπου να υπάρξει εξισορρόπηση του κόστους του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου, το οποίο ούτως ή άλλως είναι πολύ υψηλό.
- Δεδομένων των συνθηκών, πώς βλέπετε να εξελίσσονται εφέτος τα πράγματα όσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων στην ακτοπλοΐα;
«Οσο περισσότερη ζήτηση υπάρξει τόσο υψηλότερες τιμές θα καταγραφούν. Ετσι γίνεται με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στην Ελλάδα. Το εισιτήριο από Δευτέρα ως Πέμπτη είναι φθηνό και από Παρασκευή ως Κυριακή από ακριβό μέχρι και πανάκριβο.
Εμείς, ως καταναλωτική ένωση πιστοποιημένη από το υπουργείο Ανάπτυξης και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς, επιθυμούμε να τονίσουμε για μία ακόμη φορά ότι το ακτοπλοϊκό εισιτήριο στη χώρα μας είναι πολύ ακριβό διότι δεν ισχύει, όπως στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, το μεταφορικό ισοδύναμο. Δηλαδή, με ένα ευρώ στη στεριά ταξιδεύεις για μιάμιση ώρα με μετρό, λεωφορείο κτλ., ενώ για να πας από τον Πειραιά στην Υδρα, που είναι μία ώρα και δέκα λεπτά, θέλεις πάνω από 25 ευρώ». - Θα αντέξει ο κόσμος πιθανές νέες αυξήσεις;
«Αυτή τη στιγμή στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, εκτός από την Αίγινα και τον Πόρο, και συγκεκριμένα στη γραμμή Πειραιά - Υδρα- Σπέτσες- Πόρτο Χέλι, δραστηριοποιείται μόνο μία εταιρεία της ακτοπλοΐας. Δεν νομίζω ότι θα έχει πρόβλημα να κάνει αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, δεδομένου ότι δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική λύση.
Στις μεγάλες κύριες γραμμές είναι έτσι δομημένες οι αγορές που ελάχιστα πράγματα μπορεί να κάνει ο επιβάτης μόνος του. Σκεφτείτε ότι οι Επιτροπές Ανταγωνισμού το 2010 συζητούν αιτήσεις θιγόμενων καταναλωτών και επιχειρηματιών οι οποίες κατατέθηκαν δέκα χρόνια πριν. Συνεπώς, και να καταφύγει κάποιος εφέτος σε κάποια επιτροπή, το πιθανότερο είναι ότι η προσφυγή του θα εξεταστεί το... 2020».
- Εν τέλει ο επιβάτης είναι ανυπεράσπιστος;
«Αυτό το οποίο πρέπει να κάνει καθένας από εμάς είναι να οργανωθεί στις καταναλωτικές ενώσεις και να διεκδικεί μέχρι τέλους τα δικαιώματά του και τα συμφέροντά του».