22 Μαρτίου 2010

26 εκατ. € τον χρόνο για την τουρκική επιθετικότητα ,Νομάρχες Δήμαρχοι και λοιποί κοινωνικοί φορείς του Αιγαίου με αυτούς θέλετε επαφές και πανηγύρια;

26 εκατ. € τον χρόνο για την τουρκική επιθετικότητα


Στο Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ) έχει σημάνει συναγερμός. Τουρκικά αεροσκάφη παραβιάζουν τον εθνικό εναέριο χώρο μας. Το τηλέφωνο δεν προφταίνει να κουδουνίσει πάνω από δύο φορές. Ακούγεται μία και μόνο λέξη: «Scrable». Στον διάδρομο απογείωσης ένα ζευγάρι Mirage 2000 είναι έτοιμο να σηκωθεί για αναχαίτιση.


26 εκατ. € τον χρόνο για την τουρκική επιθετικότητα

«Τανάγρα, το Θησέας 100. Οδηγίες τροχοδρόμησης και ταχεία απογείωση», ακούγεται η φωνή του πιλότου του Mirage 2000. «Θησέας 100 τροχοδρομήστε για τον διάδρομο 28, βαρομετρική πίεση 1.012, κατάσταση πτηνών low».

26 εκατ. € τον χρόνο για την τουρκική επιθετικότητα

Ο πιλότος επιβεβαιώνει ότι έχει λάβει τις οδηγίες επαναλαμβάνοντας: «Διάδρομος εν χρήσει ο 28, βαρομετρική 1.012, low». «Θησέας 100 έτοιμοι για οδηγίες», ρωτά ο πύργος και αφού λάβει θετική απάντηση συνεχίζει: «Θησέας 100 ψηλά, οικονομικά προς Σκύρο και καλέστε στην πρώτη συχνότητα συνεργασίας».

Οι διάλογοι αυτοί επαναλαμβάνονται καθημερινά από όλα τα αεροδρόμια που απογειώνονται μαχητικά αεροσκάφη για να αναχαιτίσουν τα τουρκικά που παραβιάζουν με αυξητικές τάσεις τον ελληνικό εναέριο χώρο.

Προκλήσεις
Οσο και να προσπαθεί ο πύργος να δίνει οδηγίες για «οικονομική πτήση σε κατανάλωση καυσίμου», είναι γεγονός ότι εξαιτίας της προκλητικότητας των Τούρκων γειτόνων μας, θυσιάζονται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και από τις δύο χώρες στις πτήσεις μαχητικών αεροσκαφών που δεν αφορούν βεβαίως εκπαιδευτική δραστηριότητα.

Ενδεικτικά μόνο τον περασμένο χρόνο έγιναν 1.383 έξοδοι ελληνικών αεροσκαφών αναχαίτισης. Το κόστος γι’ αυτές τις πτήσεις πέρυσι ανερχόταν σε 25.620.000 ευρώ, αν υπολογιστεί ότι κατά μέσον όρο το κόστος κάθε ώρας πτήσης με τα μαχητικά αεροσκάφη όλων των τύπων που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία φθάνει τα 15.000 ευρώ.

Στον υπολογισμό του κόστους αυτού λαμβάνονται υπ’ όψιν οι δαπάνες για καύσιμα, ανταλλακτικά, συντήρηση, επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, τα αναλογούντα λειτουργικά έξοδα των μονάδων στις οποίες υπάγονται τα μαχητικά, καθώς και τα «εκτός έδρας» του προσωπικού που μετακινείται στις προκεχωρημένες βάσεις σε νησιά του Αιγαίου για επιφυλακή.

Και φυσικά δεν περιλαμβάνεται το τεράστιο κόστος αγοράς και αντικατάστασης των εκατοντάδων μαχητικών, της εκπαίδευσης του προσωπικού, της λειτουργίας των ραντάρ, των αντιπυραυλικών συστημάτων κ.λπ.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το ποσόν αυτό είναι πέραν του κόστους των πτήσεων κατά τις προγραμματισμένες ασκήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίες θα γίνονταν ακόμα και αν δεν υπήρχαν οι τουρκικές παραβάσεις και παραβιάσεις.

Επίσης στο κόστος αυτό δεν περιλαμβάνεται και το κόστος αεροσκαφών που έχουν πέσει κατά τη διάρκεια αναχαιτίσεων.

Στοιχεία του Γ.Ε.Α.
49.228 πτήσεις των Τούρκων στους ουρανούς μας τα τελευταία 10 χρόνια

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, από το 2000 μέχρι και το τέλος του 2009 η τουρκική αεροπορία έβγαλε για πτήσεις στο Αιγαίο, εντός του χώρου ευθύνης της Ελλάδας και σε πολλές περιπτώσεις και εντός του ελληνικού εναέριου χώρου, 49.228 αεροσκάφη.

Για να αναχαιτιστούν, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, απογειώθηκαν 19.888 ελληνικά μαχητικά. Ο μέσος χρόνος πτήσεων είναι μιάμιση ώρα, δηλαδή τα αεροσκάφη πέταξαν για αναχαιτίσεις περίπου 29.832 ώρες. Πολλαπλασιαζόμενο με τον μέσο όρο κόστους της ώρας πτήσης, που είναι 15.000 ευρώ, το συνολικό κόστος των πτήσεων αναχαίτισης της τελευταίας δεκαετίας είναι 447,5 εκατ. ευρώ. Κατά μέσον όρο το κάθε μαχητικό αεροσκάφος τρίτης γενιάς κοστίζει περίπου 45 εκατ. ευρώ.

ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Πυκνώνουν επικίνδυνα οι... βόλτες των γειτόνων

Επιδεικτικές προκλήσεις στο Αιγαίο, επικίνδυνες είσοδοι αεροσκαφών σε ενεργοποιημένα πεδία βολών, στοχευμένες παρενοχλήσεις ελληνικών μαχητικών και ελικοπτέρων από τα στρατιωτικά ραντάρ και φυσικά παραβιάσεις, είναι η καθημερινή συμπεριφορά της Τουρκίας.

Την περασμένη εβδομάδα ήταν μια τουρκική κορβέτα που, προκειμένου να πάει από το Ακσάζ (βόρεια της Ρόδου) στον Κόλπο της Σμύρνης, αποφάσισε να κάνει βόλτα στο Αιγαίο, περνώντας από Κρήτη, Σέριφο, Σούνιο, στενό Καφηρέα, Ψαρά και να κατευθυνθεί τελικά προς τη Σμύρνη.

Επίσης, την περασμένη Τρίτη ελικόπτερο της Αεροπορίας Στρατού κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης εκπαιδευτικής πτήσης και, ενώ πετούσε πάνω από το Φαρμακονήσι, κατά τη φάση προσγείωσης στο νησί δέχθηκε κλήση ασυρμάτου από ραντάρ της DATCA, το οποίο του έλεγε να εγκαταλείψει τον τουρκικό εναέριο χώρο!

Σε πεδία βολής
Το ίδιο μήνυμα δέχονται και τα αεροσκάφη της FRONTEX που πετούν εντός ελληνικού εναέριου χώρου για την καταπολέμηση της λαθρομετανάστευσης. Τέλος, τα τουρκικά αεροσκάφη, όπως για παράδειγμα τον περασμένο μήνα, μπαίνουν και μέσα σε ενεργοποιημένα πεδία βολής, με κίνδυνο να καταρριφθούν.

Είναι αναμφισβήτητο ότι η τουρκική δραστηριότητα αυξάνει καθημερινά τον κίνδυνο ενός θερμού επεισοδίου. Με δεδομένη τη γνωστοποίηση του σχεδίου «Βαριοπούλα», που είχαν συντάξει οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις και προέβλεπε την πρόκληση θερμού επεισοδίου με την κατάρριψη τουρκικού αεροσκάφους από ελληνικά μαχητικά, ώστε να παρουσιαστεί η ανικανότητα του Τούρκου πρωθυπουργού να διαχειριστεί την κρίση, οι κινήσεις της Ελλάδας έχουν γίνει πολύ πιο προσεκτικές.

«Δίνουμε εντολή σε αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και σε σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού να παρακολουθούν όπως πρέπει και βεβαίως είμαστε σε εγρήγορση, διότι ζούμε σε μια περίοδο μεγάλης θεσμικο-πολιτικής έντασης στη γειτονική μας χώρα και είναι απολύτως αναγκαίο να αποφύγουμε την ''εξαγωγή'' της έντασης που υπάρχει στο εσωτερικό της Τουρκίας, στις ελληνοτουρκικές σχέσεις», δήλωσε την Τετάρτη ο υπ. Εθνικής Αμυνας Ευ. Βενιζέλος. Για τον λόγο αυτό, η χώρα μας έχει περιορίσει ακόμα και τις αναχαιτίσεις.

ΙΩΑΝΝΑ ΗΛΙΑΔΗ