Την απαλλαγή των κατηγορούμενων για τις πράξεις της απάτης σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, της απιστίας και της παράβασης καθήκοντος, κ.κ. Β. Βοτζούλια, Ευστα. Γεώργη, Ηρακλ. Κουντουρέλλη και Κ. Κουτρούλου, μελών της επιτροπής αξιολόγησης του Υπουργείου Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής που επιλήφθηκαν του διαγωνισμού και της ανάθεσης του έργου της επιδοτούμενης γραμμής Ρόδος-Σύμη-Τήλος, Νίσυρος-Κως στην εταιρεία ΑΝΕΣ εισηγήθηκε χθες στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ρόδου ο Αντεισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Αντ. Κασσάπης.
Προς επιβεβαίωση της "δ", μετά την έκδοση τυπικών κλήσεων σε βάρος των ανωτέρω από τον τακτικό Ανακριτή κ. Λ. Βαλσαμή για την υπόθεση που είχε προκαλέσει αναστάτωση στην πολιτική ζωή του τόπου ένεκα και των καταγγελιών που έφεραν ως "υπόλογο" για την ίδια υπόθεση και τον πρώην Υπουργό και Βουλευτή Δωδεκανήσου κ. Τ. Παυλίδη, η δικογραφία οδηγείται στο αρχείο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο Εισαγγελικός λειτουργός αποφαίνεται ότι οι ανωτέρω κατηγορούμενοι ενήργησαν τον εν λόγω διαγωνισμό με τη διαδικασία της απευθείας διαπραγμάτευσης και δεν φέρουν καμία ευθύνη για το γεγονός ότι υπήρξε καθυστέρηση στη διαγωνιστική διαδικασία επιλογής αναδόχου για την ως άνω επιδοτούμενη γραμμή.
Σημειώνει παραπέρα ότι ο κ. Παυλίδης και όχι τα μέλη της επιτροπής ήταν εκείνος που καταγγέλθηκε ως ο υπαίτιος της ανάθεσης της ως άνω ακτοπλοϊκής γραμμής, από τους κ.κ. Γ. Σπανό, ιδιοκτήτη της "Δωδεκάνησος Ναυτιλιακή" και Τ. Αλιφέρη, δήμαρχο Τήλου και πρόεδρο της "Τήλος 21ος Αιώνας" ενώ κάνει ειδική μνεία στο γεγονός ότι όταν η δικογραφία εξετάστηκε αρμοδίως από τη βουλή δεν προχώρησε καμία διαδικασία σε βάρος του πρώην Υπουργού.
Υπενθυμίζουμε ότι η δικογραφία είχε υποβληθεί από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου προκειμένου να υποβληθεί προς αξιολόγηση στη Βουλή. Ο Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Αθ. Κονταξής έκρινε ότι δεν στοιχειοθετείτο οποιαδήποτε αξιόποινη πράξη για τον κ. Παυλίδη.
Εν συνεχεία την 28η Απριλίου 2009 υποβλήθηκε πρόταση για τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης σε βάρος του κ. Παυλίδη αίτημα το οποίο δεν έγινε δεκτό από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Εν πάση περιπτώσει η εταιρεία ΑΝΕΣ ανέλαβε τη γραμμή με το ηλικίας 33 ετών τότε πλοίο "Πρωτέας", που αγοράστηκε από τον Δ. Τυρογαλά. Μέχρι τότε, ο "Πρωτέας" του Τυρογαλά εκτελούσε επιδοτούμενα δρομολόγια στο Ιόνιο. Το πλοίο τελικά δρομολογήθηκε τον Ιανουάριο του 2007.
Σε έγγραφο της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου που περιλαμβάνεται στη δικογραφία αναφέρεται ότι «η από 10 Ιανουαρίου 2006 απόφαση του ΥΕΝ εν σχέσει με την υπ' αρίθμ. ΔΜ/Φ231.09/11152/01-12-05 πρόσκληση για την υποβολή προτάσεως για εξυπηρέτηση επιδοτούμενων από το Ελληνικό Δημόσιο άγονων γραμμών ενέκρινε τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης επί τη βάσει της ως άνω πρόσκλησης με κόστος 15.000 ευρώ ανά δρομολόγιο αναθέτοντας τη δημόσια αυτή υπηρεσία στην ΑΝΕ Σύμης και ειδικότερα στο Ε/Γ-Ο/Γ Πρωτεύς (στην αρχική προκήρυξη προεβλέπετο ποσό 17.000 ευρώ ανά δρομολόγιο) κατά το χρόνο όμως εξέτασης των προσφορών, ήτοι στις 19 Δεκεμβρίου 2005 από την αρμόδια επιτροπή το ως άνω πλοίο δεν ήταν στην κυριότητα της ΑΝΕ Σύμης».
Στο ίδιο έγγραφο γίνεται λόγος και στο από 22 Δεκεμβρίου 2005 έγγραφο της Atlantides Travel & Shipping Co η οποία ενεργούσε ως μεσίτης για την πώληση του πλοίου από τους αρχικούς πλοιοκτήτες στην ΑΝΕ Σύμης ενώ στην από 2 Δεκεμβρίου 2005 πρόσκληση περί καταθέσεως των δικαιολογητικών προεβλέπετο καταληκτική προθεσμία έως την 15η Δεκεμβρίου 2005.
Ο τότε Εισαγγελέας θεώρησε τότε ότι δύναται να θεμελιωθεί παράβαση καθήκοντος από τα μέλη της επιτροπής που έκαναν δεκτή την προσφορά υπό αίρεση αλλά και του Υπουργού που απεδέχθη αυτή κατακυρώνοντάς τη, ενδεχομένως δε και ηθικής αυτουργίας σε αυτή από τους νόμιμους εκπροσώπους της ΑΝΕ Σύμης.
Στην πορεία ελέγχου της υπόθεσης όμως οι ως άνω διαπιστώσεις διαψεύστηκαν και από τον έλεγχο που διενήργησε στην υπόθεση και ο Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Φ. Μακρής.
Με την υπ' αρίθμ. 7/2009 διάταξη που εξέδωσε ο κ. Μακρής αποφαίνεται μεταξύ άλλων για το νόμιμο των διαδικασιών για τη συγκεκριμένη ανάθεση της επιδοτούμενης γραμμής επισημαίνοντας ότι «η καθυστέρηση της διαδικασίας προήλθε διότι οι προηγούμενοι διαγωνισμοί υπήρξαν άκαρποι, ο αποκλεισμός της προσφοράς της εταιρείας ΟΡΚΑ ΝΕ έγινε διότι η εταιρία δεν αποδέχτηκε την προσέγγισή της στη Σύμη που προέβλεπε ο διαγωνισμός ενώ η προκριθείσα μειοδότρια ΑΝΕ Σύμης πριν την κατακύρωση του διαγωνισμού προσκόμισε το προαπαιτούμενο αναγκαίο πιστοποιητικό κυριότητας του υπό δρομολόγηση πλοίου της». Ο κ. Αντεισαγγελέας επεσήμανε στην ποινική αξιολόγηση που κάνει επί των πραγματικών στοιχείων της υπόθεσης ότι «δεν συνέτρεχαν τα απαιτούμενα αληθοφανή στοιχεία για να θεμελιωθεί ενδεχόμενη ποινική ευθύνη κατά του Υπουργού Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Αρ. Παυλίδη
πηγή Δημοκρατική Ρόδου