ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας,
και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Αγίου Κηρύκου Ικαρίας
με τον Πειραιά και στις αεροπορικές συγκοινωνίες της Ικαρίας
Με επιστολή του (αρ.πρ.85/26.01.2010) προς τους αρμόδιους Υπουργούς, τις Κοινοβουλευτικές Ομάδες των Κομμάτων και τον βουλευτή Σάμου ο Δήμαρχος Αγίου Κηρύκου Ικαρίας κ.Σπύρος Τέσκος και με αντίστοιχου περιεχομένου κοινή επιστολή τους (95/5.02.2010) όλοι οι Δήμαρχοι της Ικαρίας μαζί (Αγ.Κηρύκου, Ευδήλου και Ραχών) εκθέτουν αναλυτικά τα προβλήματα στον τομέα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Αγίου Κηρύκου με τον Πειραιά, αλλά και στον τομέα των αερομεταφορών προς και την Ικαρία..
Παράλληλα κείμενο διαμαρτυρίας, που κοινοποιείται εκτός των παραπάνω και στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, φέρει τις υπογραφές 1504 κατοίκων του Αγίου Κηρύκου που διαμαρτύρονται έντονα για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της πρωτεύουσας της Ικαρίας, λιμάνι όπως αναφέρουν «με 10 τουλάχιστον προσεγγίσεις την εβδομάδα στο παρελθόν».
Ένα ακόμα κείμενο διαμαρτυρίας με 928 υπογραφές κατοίκων όλης της Ικαρίας, αλλά και Συλλόγων, αναφέρεται στα προβλήματα των αεροπορικών μεταφορών.
Ειδικότερα για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του νησιού οι Δήμαρχοι, οι κάτοικοι και οι Σύλλογοι επισημαίνουν ότι οι θαλάσσιες μεταφορές και μετακινήσεις διενεργούνται κυρίως μέσω του λιμένα του Ευδήλου.
Έτσι η μη προσέγγιση πλοίου με τακτικά δρομολόγια στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου που να το συνδέει με τον Πειραιά δημιουργεί σοβαρά προβλήματα τόσο στη μετακίνηση των κατοίκων της Ικαρίας στη Νότια πλευρά του νησιού (καθώς το νησί χωρίζεται περίπου στα δύο από το βουνό Αθέρας, ύψους 1000μ) όσο και στην μεταφορά των προϊόντων που εφοδιάζουν την αγορά. Αυξάνεται σημαντικά τόσο το κόστος μετακίνησης των επιβατών όσο και των εμπορευμάτων.
Αναφερόμενοι περαιτέρω στο θέμα των αερομεταφορών οι Δήμαρχοι της Ικαρίας θεωρούν «γεγονός την υποβάθμισή τους», τόσο γιατί εκτελούνται από ένα «αναξιόπιστο εταιρικό σχήμα», όπως το αποκαλούν, όσο και λόγω αύξησης του ναύλου, παρότι η γραμμή Ικαρία - Αθήνα συγκαταλέγεται στις επιδοτούμενες γραμμές για τις οποίες ισχύει υποχρέωση παροχής υπηρεσιών δημόσιου χαρακτήρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν, εκτελούνται πτήσεις σε 21 προορισμούς με 4 ιδιόκτητα αεροπλάνα και κάποια ναυλωμένα, με αποτέλεσμα συχνές καθυστερήσεις, βλάβες, λίγες διαθέσιμες θέσεις κλπ. Οι κάτοικοι στο κείμενό τους επικεντρώνουν τη διαμαρτυρία τους κυρίως στην ασφάλεια των πτήσεων με αποτέλεσμα «η πληρότητα των συγκεκριμένων αεροπλάνων σχετικά με πέρσι τέτοια εποχή να έχει μειωθεί κατά 70%».
Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι πέραν των αναγκών μετακίνησης του ντόπιου πληθυσμού, το νησί της Ικαρίας δέχεται μεγάλο αριθμό τουριστών ετησίως μεταξύ των οποίων και χιλιάδες (κατά κανόνα ηλικιωμένων) λουομένων με προορισμό τη γνωστή Λουτρόπολη των Θέρμων.
ερωτώνται οι κ.κ.Υπουργοί
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγίου Κηρύκου Ικαρίας με τον Πειραιά να γίνεται με σταθερά δρομολόγια, σε τακτικές ώρες, και με προσιτές τιμές και γενικά να αναβαθμιστούν οι ακτοπλοϊκές μεταφορές για όλη την Ικαρία.
2. Επίσης, σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν προκειμένου να εξασφαλιστεί η σταθερότητα και η τακτικότητα των αεροπορικών δρομολογίων προς και από την Ικαρία, σε συνδυασμό με μείωση του ναύλου των πτήσεων, με στόχο την εξυπηρέτηση των κατοίκων, αλλά και των τουριστών που την επισκέπτονται;
3.Ασκείται έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες και παρέχονται οι αναγκαίες εγγυήσεις σχετικά με την ασφάλεια των αεροσκαφών που εκτελούν τα δρομολόγια;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Θοδωρής Δρίτσας
Γρηγόρης Ψαριανός