4 Φεβρουαρίου 2010

Διπλός ναύλος επιβαρύνει το κόστος


Ερώτηση Θ.Δρίτσα προς τους Υπουργούς Προστασίας του Πολίτη - Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

Το αίτημα της μείωσης του μεταφορικού κόστους μέσω συνδυασμένων πολιτικών και με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες-μεταφορές αποτελούν πάγιο και δίκαιο αίτημα των επαγγελματικών ενώσεων των νησιωτικών περιοχών της χώρας μας και ειδικότερα των μικρών και απομακρυσμένων νησιών.

Αντ’ αυτού πρόσφατη αστυνομική εγκύκλιος (1/ 21.12.2009) της Δ/νσης Λιμενικής Αστυνομίας έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στον επιχειρηματικό κόσμο των νησιωτικών περιοχών της Χώρας, αυξάνοντας έμμεσα κατά πολύ το μεταφορικό κόστος.

Αυτό καταγγέλλει με την υπ’ αρ. πρωτ. 4912/19.01.2010 επιστολή του προς τα συναρμόδια Υπουργεία και λοιπούς φορείς ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (Ε.Ο.Α.Ε.Ν.),

Ειδικότερα στην επιστολή του αυτή ο ΕΟΑΕΝ περιγράφει την ισχύουσα επί πολλά χρόνια πρακτική, σύμφωνα με την οποία οι μεταφορικές εταιρείες έστελναν από τα νησιά στον Πειραιά ή σε άλλα ελληνικά λιμάνια την κενή καρότσα φορτωμένη σε άλλη καρότσα νταλίκας (ως «φορτίο» δηλαδή), καταβάλλοντας έτσι κόμιστρα για ένα αντί για δύο αυτοκίνητα. Η αναφερθείσα αστυνομική εγκύκλιος καταργεί τη δυνατότητα αυτή, με αποτέλεσμα - δεδομένης και της οικονομικής κρίσης - να πλήττονται σοβαρά οι νησιωτικές οικονομίες, αφού ο επιπλέον ναύλος επιβαρύνει ανάλογα τα μεταφερόμενα αγαθά και εμπορεύματα. Με τη σειρά της η επιβάρυνση του ναύλου ανεβάζει το κόστος διαβίωσης των νησιωτών, αλλά παράλληλα καταφέρνει σοβαρό πλήγμα και στην ανταγωνιστικότητα των προϊόντων που παράγονται στα νησιά. Τέλος – όπως αναφέρει και η επιστολή του ΕΟΑΕΝ – θα δημιουργήσει επιπλέον κυκλοφοριακά προβλήματα στους ήδη ανεπαρκείς χερσαίους χώρους που διαθέτουν τα λιμάνια των νησιών μας και ιδιαίτερα του θερινούς μήνες.

Κατόπιν των ανωτέρω

ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

Προτίθενται να προβούν άμεσα στην ακύρωση της αναφερθείσης σχετικής υπ’ αρ.1/21.12.2009 αστυνομικής εγκυκλίου της Λιμενικής Αστυνομίας προκειμένου – δεδομένης και της οικονομικής κρίσης - τα ρυμουλκούμενα οχήματα να θεωρούνται φορτία, υπό τον όρο βεβαίως τήρησης ή ακόμα και ενίσχυσης των κανόνων ασφαλείας κατά τη μεταφορά τους;

Ο ερωτών βουλευτής

Θοδωρής Δρίτσας