«Ναι μεν αλλά» είναι η πρόταση του συμβούλου Επικρατείας κ. Ι. Γράβαρη για τα δυσανάλογα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, η οποία θα διατυπωθεί μεθαύριο Παρασκευή στην Ολομέλεια του ΣτΕ. Αρχικά ο σύμβουλος Επικρατείας θα προτείνει να απορριφθεί ελλείψει εννόμου συμφέροντος η αίτηση της καταναλωτικής οργάνωσης ΙΝΚΑ- Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος και τριών ιδιοκτητών αυτοκινήτων, οι οποίοι στρέφονται κατά της υπουργικής απόφασης που καθορίζει τον τρόπο είσπραξης και το ύψος των τελών.
Ως προς την καταναλωτική οργάνωση ο κ. Γράβαρης θα υποστηρίξει ότι δεν έχει έννομο συμφέρον σύμφωνα με το καταστατικό της, καθώς τα τέλη κυκλοφορίας δεν ρυθμίζουν «σχέσεις παραγωγήςεμπορίας- κατανάλωσης», για τις οποίες έχει λόγο η οργάνωση. Από την άλλη οι δύο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων επίσης δεν έχουν έννομο συμφέρον, αφού λόγω της ιπποδύναμης των οχημάτων τους δεν καταλαμβάνονται από τον ειδικό φόρο μεγάλου κυλινδρισμού. Ο τρίτος είναι και ο μόνος που μπορεί να καταθέσει, αλλά αυτοτελώς, αίτηση ακύρωσης.
Στην ουσία της υπόθεσης ωστόσο ο κ. Γράβαρης θα επισημαίνει ότι η βλάβη που επικαλούνται η καταναλωτική οργάνωση κ.λπ. δεν προέρχεται από την προσβαλλόμενη απόφαση του υπουργού Οικονομικών που καθορίζει τον τρόπο είσπραξης των τελών κυκλοφορίας, αλλά από την ίδια την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που προβλέπει τα τέλη κυκλοφορίας, η οποία ωστόσο δεν μπορεί να προσβληθεί στα δικαστήρια, δηλαδή « δεν είναι δεκτική ευθείας προσβολής».
Ο σύμβουλος Επικρατείας στην πρότασή του ξεκαθαρίζει πάντως ότι τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν φόρο και «σύμφωνα με το άρθρο 78 του Συντάγματος κανένας φόρος δεν επιβάλλεται ούτε εισπράττεται χωρίς τυπικό νόμο». Ετσι, εάν η Ολομέλεια ξεπεράσει το «σκόπελο» του εννόμου συμφέροντος της καταναλωτικής οργάνωσης και των υπολοίπων προσφευγόντων, η προσφυγή πρέπει να γίνει δεκτή, θα τονίσει ο κ. Γράβαρης.