: "Σκύρος και Καστέλλι, εκτός μάχης" | | | | |
| |
Σε μαζικές παραβιάσεις προχώρησε η τουρκική Αεροπορία σήμερα στο Αιγαίο (14 συνολικά) από σχηματισμό 16 αεροσκαφών, από τα οποία τα μισά ήταν οπλισμένα. Η τουρκική αεροπορική δραστηριότητα απλώθηκε και στους τρεις τομείς του Αιγαίου (βόρειο, κεντρικό και νότιο). Αύριο ξεκινάει η ελληνική αεροναυτική άσκηση που περιλαμβάνει τμήμα των περιοχών Μυκόνου-Ικαρίας-Φούρνων που έχει δεσμεύσει η Άγκυρα για δικές της αεροναυτικές ασκήσεις και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Την ίδια στιγμή η ΥΠΑ εξέδωσε την ακόλουθη ΝΟΤΑΜ που «μπλοκάρει» τουλάχιστον νομικά την Άγκυρα: A0084/10 - REF (A) GREEK NOTAM A0061/10 LGGGYNYX Άμεση η Άγκυρα ανταπέδωσε με δική της ΝΟΤΑΜ: A0216/10 (Issued for LTBB LGGG) - REFERENCE (A)TURKISH WARNING NOTAM A3914/09 NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED:
Πέρα από αυτά, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι πληροφορίες από το ΓΕΑ που θέλουν για «λόγους οικονομίας» να προτείνεται η κατάργηση των δύο εκ των τριών προωθημένων αεροδρομίων επιφυλακής: Καστέλλι και Σκύρος, είναι τα «προτεινόμενα», με την Λήμνο να επιβιώνει, απλώς γιατί είναι αναντικατάστατη λόγω θέσεως. Η Σκύρος, αν καταργηθεί ως προωθημένη βάση, θα αντικατασταθεί από αυξημένη επιφυλακή της Τανάγρας και της Αγχιάλου και το Καστέλλι από την 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας. Βέβαια στην εξίσωση αυτή δεν λαμβάνονται υπ’όψιν κάποιοι παράμετροι: Η Τανάγρα για τα Mirage 2000 και τα Mirage 2000-5, είναι μία βάση με πολλά πλεονεκτήματα και ένα βασικό μειονέκτημα: Είναι μακριά από το κεντρικό Αιγαίο και οι χρόνοι παραμονής των Mirage στις εμπλοκές θα είναι αρκετά μειωμένοι. Όλα αυτά αν δεχθούμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα χρόνου άφιξης, αφού η προειδοποίηση επερχόμενων αεροσκαφών από τα ανατολικά είναι 30’ περίπου. Αλλά και στο Καστέλλι, η προωθημένη βάση βοηθάει πολύ στην αποσυμφόρηση της Σούδας… Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr |