29 Ιανουαρίου 2010

Συσκέψεις με τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Λέσβου και Σάμου και με Δήμους των δύο νομών,είχεη Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου


Συσκέψεις με τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Λέσβου και Σάμου και με Δήμους των δύο νομών, είχε χθες Πέμπτη 28 Ιανουαρίου, η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου Σοφία Θεολογίτου, στις οποίες εξετάστηκαν έργα που αφορούν το ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου 2000-2006 και, κυρίως, το ΕΣΠΑ.

Στις συσκέψεις συμμετείχαν οι Νομάρχες, Λέσβου Παύλος Βογιατζής και Σάμου Μανώλης Κάρλας, οι Δήμαρχοι, Βαθέως Φίλιππος Πετρούσκας, Πυθαγορείου Σάμου Γιώργος Γεωργιάδης και Ατσικής Λήμνου Αντρέας Καλαϊτζής, και οι Αντινομάρχες Λέσβου Θόδωρος Βαλσαμίδης και Σάμου Στυλιανός Θάνος, καθώς, επίσης, και υπηρεσιακοί παράγοντες της Διαχειριστικής Αρχής. Στις συσκέψεις συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, για την αποποίηση του πλαισίου υλοποίησης του ΕΣΠΑ, την ανάγκη άμεσης αναθεώρησής του, αλλά και την περιφερειοποίηση της διαχείρισης του προγράμματος.

Σε κλίμα συνεννόησης, συμφωνήθηκε κύριος στόχος να είναι η αξιοποίηση των πόρων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Περιφέρειας, για την προαγωγή της πράσινης ανάπτυξης, με τρόπο που τα έργα που θα ενταχθούν να δημιουργήσουν πολλαπλασιαστικά οφέλη.

Για την υλοποίηση του στόχου αυτού, η Περιφέρεια θα υποστηρίξει τους φορείς της αυτοδιοίκησης, με συχνές επισκέψεις της Γενικής Γραμματέως και των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων σε όλα τα νησιά της Περιφέρειας, θα επιλεγούν ανοιχτές διαδικασίες και θα εμπλακούν όλοι οι φορείς της Περιφέρειας (Πανεπιστήμιο, Επιμελητήρια, Συνεταιρισμοί κ.λπ.). Έτσι το Πρόγραμμα θα αναμορφωθεί και θα μετασχηματιστεί σε πραγματικό, αποτελεσματικό εργαλείο ανάπτυξης.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σε ένα άριστο κλίμα, αποφασίστηκε να είναι συχνότερες αυτές οι συναντήσεις, έτσι ώστε όλοι μαζί οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, χωρίς διαχωρισμούς και διακρίσεις, εργαζόμενοι συλλογικά, να επιλύουν τα προβλήματα απευθυνόμενοι στα αρμόδια Υπουργεία.