15 Ιανουαρίου 2010

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ “ΟΧΙ οι ρυμούλκες πάνω στα φορτηγά”





Ανάστατες είναι τις τελευταίες μέρες οι μεταφορικές εταιρείες της Λέσβου καθώς από την Πρωτοχρονιά ενεργοποιήθηκε από το Υπουργείο Οικονομίας μια παλιά διάταξη του 1970, σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται να φορτώνονται οι άδειες καρότσες πάνω στις ανοιχτές καρότσες των φορτηγών αυτοκινήτων των μεταφορικών εταιρειών. Η πρακτική αυτή είχε γίνει καθεστώς μέχρι πρότινος και στα νησιά μας, καθώς οι ρυμουλκούμενες καρότσες, μετά την ολοκλήρωση του μεταφορικού έργου φορτώνονταν άδειες, η μια πάνω στην άλλη, στις καρότσες των ξεσκέπαστων φορτηγών κατά την επιστροφή, π.χ. από την Αθήνα προς τη Μυτιλήνη ή και αντίστροφα.
Με αυτόν τον τρόπο, οι μεταφορικές εταιρείες εξοικονομούσαν λειτουργικό κόστος, καθώς όπως γίνεται αντιληπτό, δεν πλήρωναν εισιτήριο εξτρά στα πλοία για τις ρυμουλκούμενες άδειες καρότσες εφόσον αυτές φορτώνονταν πάνω σε ένα φορτηγό αυτοκίνητο.
Ωστόσο το Υπουργείο Οικονομίας άλλαξε τα δεδομένα ενεργοποιώντας την παλιά αυτή διάταξη, για λόγους ασφαλείας, καθώς όταν σε μια καρότσα φορτώνονται άλλες άδειες, δημιουργείται κίνδυνος ατυχήματος. Η παραπάνω εξέλιξη έχει θορυβήσει τις μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες πλέον ελέγχονται από τις λιμενικές αρχές και είναι υποχρεωμένες να πληρώνουν για την κάθε ρυμούλκα που βάζουν μέσα στα καράβια έστω και αν είναι άδεια.
Μιλώντας στα “AI.N.” ο διευθυντής της ΕΦΑΜ από την Αθήνα, Βασίλης Μακαρώνης σημείωσε ότι «οι μεταφορικές εταιρείες εγγυώνται ότι τηρείται απόλυτα η ασφάλεια της μεταφοράς, ενώ από την άλλη πλευρά εξοικονομούνται χρήματα τα οποία αλλιώς μετακυλίονται, ιδιαίτερα τώρα σε περίοδο κρίσεως, στους επιχειρηματίες μέσω των μεταφορικών που μας καταβάλλουν». Και ο κ. Μακαρώνης συμπλήρωσε ότι: «Τον τελευταίο χρόνο λόγω της οικονομικής κρίσης έχουμε συμπιέσει το κόστος της μεταφοράς αγαθών και εμπορευμάτων, γεγονός το οποίο οφείλεται και στη συγκεκριμένη διευκόλυνση, δηλαδή στη δυνατότητα να μην κόβουμε εισιτήριο προκειμένου να μεταφερθούν οι ρυμούλκες με τα πλοία της γραμμής εφόσον μπορούν να τις φέρουν πίσω στη Μυτιλήνη - και αντίστροφα προς τον Πειραιά - τα φορτηγά αυτοκίνητα πάνω στις άδειες καρότσες τους. Αυτό που υποψιαζόμαστε είναι ότι το Υπουργείο Οικονομίας ενέδωσε στις πιέσεις των εφοπλιστών, καθώς όπως αντιλαμβάνεστε πολλαπλασιάζονται σε τούτη την περίπτωση τα έσοδά τους από τις μεταφορικές εταιρείες. Από την άλλη πλευρά όμως, αυξάνεται το δικό μας λειτουργικό κόστος το οποίο είναι δεδομένο ότι θα αναγκαστούμε να μετακυλήσουμε στους επιχειρηματίες, οι οποίοι δοκιμάζονται οικονομικά και τώρα θα επιβαρυνθούν με επιπρόσθετα βάρη στα μεταφορικά κόστη που πληρώνουν. Πέραν του γεγονότος ότι έχουμε ήδη κάνει τις συμφωνίες μας για τη μεταφορά αγαθών και εμπορευμάτων με τις εταιρείες και αντιλαμβάνεσθε ότι έχουμε πρόβλημα εφόσον έχουμε υπογράψει συμφωνίες για όλο το 2010», είπε ο κ. Μακαρώνης.

Το Επιμελητήριο
Το θέμα φαίνεται να απασχολεί και το Επιμελητήριο Λέσβου, καθώς ο Πρόεδρός του Γιώργος Ορφανός είχε συνάντηση χθες το μεσημέρι με το Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, προκειμένου να ζητήσει την παρέμβασή του για το θέμα προς όφελος των μεταφορικών εταιρειών.
Εξάλλου, από την Δευτέρα ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο Επιμελητήριο Θράσος Καλογρίδης ζήτησε συνάντηση με τον Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Σηφουνάκη, προκειμένου να τον ενημερώσει ώστε να παρέμβει στην Υπουργό Λούκα Κατσέλη για να δοθεί λύση στο θέμα.
Όπως είναι αυτονόητο, το παραπάνω πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη Λέσβο, αλλά το σύνολο των μεταφορικών εταιρειών που χρησιμοποιούν την ακτοπλοΐα για διακίνηση αγαθών και εμπορευμάτων. Μάλιστα οι συνδικαλιστές του κλάδου έχουν προειδοποιήσει, σε κεντρικό επίπεδο, ότι είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν το επόμενο διάστημα μέχρι και σε αποκλεισμό του λιμανιού του Πειραιά για να πιέσουν την κυβέρνηση να πάρει πίσω την επίμαχη ρύθμιση.