23 Δεκεμβρίου 2009

Στα πλαίσια της απόφασης του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, για τα γραφεία εξωτερικού του ΕΟΤ

Στα πλαίσια της απόφασης του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, για τα γραφεία εξωτερικού του ΕΟΤ – και σε συνέχεια των διευκρινιστικών δηλώσεων της Υφυπουργού κας Γκερέκου, ο HATTA θα ήθελε κατ’ αρχάς να δηλώσει την ικανοποίησή του για την πρόθεση δημιουργίας γραφείου στην Ινδία και την Κίνα – ιδιαιτέρως αφού λίγες ώρες πριν τις επίσημες δηλώσεις είχαμε επισημάνει την ανάγκη κάλυψης της νέας και υποσχόμενης αγοράς της Ινδίας.
Σε συνέχεια όμως των παραπάνω, ο ΗΑΤΤΑ θα ήθελε επίσης να παρατηρήσει ότι όλες οι βασικές μας τουριστικές αγορές πρέπει να καλυφθούν από τον ΕΟΤ - και υπάρχουν πολλοί τρόποι να επιτευχθούν ικανοποιητικά αποτελέσματα με ορθολογικό κόστος.
Το κύριο όμως πρόβλημα των Γραφείων ΕΟΤ Εξωτερικού είναι ποιοτικό.
Η έλλειψη εξειδικευμένης, ανά αγορά, στρατηγικής marketing, η έλλειψη σύγχρονου ψηφιακού εντύπου και οπτικοακουστικού υλικού, το ακατάλληλο τις περισσότερες φορές, προσωπικό και η λειτουργία των γραφείων με τον «αυτόματο» μία και δεν υπάρχει σύνδεση με την Κεντρική Υπηρεσία αποτελούν μερικούς από τους λόγους της περιορισμένης παρουσίας της τουριστικής Ελλάδας στο εξωτερικό.
Ας μη γίνουν άλλη μια φορά πειραματισμοί με τα Γραφεία ΕΟΤ Εξωτερικού.

Η μελέτη, στην οποία αναφέρεται η Υφυπουργός, πρέπει να είναι ουσιαστική, να εστιαστεί στο ρόλο των γραφείων και τα μέσα που οφείλουν να διαθέτουν.
Τα Γραφεία Εξωτερικού του ΕΟΤ πρέπει να κάνουν «πωλήσεις», δεν είναι διπλωματικοί υπάλληλοι και να προωθούν στοχευμένα προγράμματα δημοσίων σχέσεων σε συνεργασία με την τουριστική αγορά.
Η εμπειρία άλλων τουριστικών κρατών μπορεί να αξιοποιηθεί.
Τα τελευταία χρόνια δεν έχει μετρηθεί και αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα του έργου που προσφέρουν.
Η τουριστική αγορά γνωρίζει τα προβλήματα και είναι πρόθυμη να συμβάλει για την εξορθολογικοποίηση της λειτουργίας των Γραφείων ΕΟΤ Εξωτερικού.