«Στόχος μας είναι ο εκπαιδευτικός να βρίσκεται στο σχολείο».
Αυτοί είναι οι δύο βασικοί άξονες, οι οποίοι υπαγορεύουν την πολιτική του υπουργείου Παιδείας, που αλλάζει το σύστημα των προσλήψεων εκπαιδευτικών με ορθολογικότερο τρόπο αλλά και με αξιοκρατία.
Πρόκειται για σημαντικές τομές στο σύστημα Παιδείας, το οποίο νοσεί για χρόνια στη χώρα μας.
Η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, ανέφερε σήμερα ότι «η πολιτική που βάζουμε μπροστά έχει πάθος για δικαιοσύνη και επιδιώκει να εγγυηθεί τη λογική στην κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας».
«Τι μήνυμα δίνουμε στα σημερινά παιδιά και αυριανούς πολίτες, όταν στο χώρο της εκπαίδευσης, που είναι ο κατεξοχήν χώρος της μάθησης δια του παραδείγματος, βλέπουν να πρυτανεύουν τα “κονέ”, τα “βίσματα” και οι “άκρες”;»
Βάζουμε, λοιπόν, «τελεία» και δεν αλλάζουμε απλώς σελίδα.
Ξαναγράφουμε από την αρχή το κεφάλαιο που αφορά στον εργασιακό βίο και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
Το ξαναγράφουμε πάνω σε βασικές, κατευθυντήριες αρχές:
1. Κωδικοποιούμε όλη τη νομοθεσία που αφορά στους εκπαιδευτικούς και τα όργανα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να μη βρισκόμαστε «χαμένοι στη μετάφραση» μιας τεράστιας νομικής πολυπλοκότητας, που κλείνει «πόρτες», για να αφήσει ορθάνοιχτα «παράθυρα».
2. Οι προσλήψεις στο εξής θα γίνονται μόνο με τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ.
Οι πίνακες σταματούν να τροφοδοτούνται.
Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος για τους υφιστάμενους.
Στόχος μας οι προσλήψεις με σαφή προσδιορισμό του τόπου και του χρόνου του διορισμού.
Η πρόσληψη, δηλαδή, μπορεί να γίνεται είτε σε επίπεδο σχολείου, είτε σε επίπεδο αρμόδιας Διεύθυνσης και ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα πρέπει να είναι εξαρχής προσδιορισμένος και ο ίδιος για όλους.
3. Επανεξετάζεται συνολικά το σύστημα της μοριοδότησης και κινήτρων.
Τα μόρια αφορούν στον τόπο και το αντικείμενο της διδασκαλίας.
Άπαξ και ο εκπαιδευτικός μετακινηθεί, τα μόρια δεν τον ακολουθούν.
Δεν τα μεταφέρει μαζί του, παραμένουν στη θέση από την οποία ο ίδιος μετακινείται.
4. Κανείς εκπαιδευτικός δεν αποσπάται, εάν δεν έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης του για τη θέση στην οποία υπηρετεί.
5. Σε ό,τι αφορά τις μεταθέσεις, βασική αρχή πλέον θα είναι πως κάθε μετάθεση αποφασίζεται για να εξυπηρετηθεί πρώτα και κύρια το σχολείο.
Δεν είναι αποδεκτό για το δημόσιο συμφέρον να υπάρχουν σχολεία με πλεονάζον προσωπικό και σχολεία με κενά.
6. Ξεκινά διάλογος με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα λειτουργίας ειδικού τμήματος για την εκπαίδευση στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης.
7. Προσδιορίζεται ένα διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης και σε αυτή την κατεύθυνση έχουμε τη βεβαιότητα της θετικής συνεισφοράς της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ στη διαμόρφωση των σχετικών κριτηρίων, ώστε να αφήσουμε οριστικά και αμετάκλητα πίσω μας τις γνωστές παθογένειες, που ταλανίζουν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς».
Τέλος, η υπουργός ανακοίνωσε ότι ως φόρος τιμής στην αγωνίστρια Έλλη Παππά, σύντροφο του Ν. Μπελογιάννη, η οποία έφυγε πρόσφατα από τη ζωή και για σειρά ετών υπήρξε εκπαιδευτική συντάκτρια, θα διαμορφωθεί κατάλληλα μία αίθουσα του υπουργείου και θα ονομαστεί αίθουσα «Έλλη Παππά».