Δεν είναι δυο, δεν είναι τρεις, …
... είναι χίλιοι δεκατρείς οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στο Υπουργείο Παιδείας!
Την χαώδη κατάσταση που αντίκρισε όταν ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας, με χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία αλλά και χιλιάδες αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου αλλά και του κράτους, προσπαθεί να μαζέψει η υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου. Για να μπορέσει να επαναφέρει σε μια τάξη την δημόσια παιδεία και τους εκπαιδευτικούς στην… τάξη τους, έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να την ενημερώσουν για τον ακριβή αριθμό των εκπαιδευτικών που απασχολούνται ως αποσπασμένοι στο υπουργείο και –μετά χιλίων βασάνων, αφού καμία υπηρεσία δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει τον ακριβή αριθμό- η έρευνα που έγινε αποκάλυψε ότι 1013 (!) εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα βρίσκονται σε διοικητικές και υπηρεσιακές θέσεις του υπουργείου Παιδείας!
Τριακόσιες δε από αυτές έγιναν με μια μόνο απόφαση του προηγούμενου Υπουργού τον Ιούνιο του 2009 με ισχύ για τρία χρόνια (για πρώτη φορά!).
Έχει ενδιαφέρον η κατανομή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα που αποδεικνύει πως δεν υπάρχει απολύτως κανένα...
κριτήριο παραγωγικής χρησιμότητας, καθώς πρυτανεύουν τα κριτήρια πελατειακής εξυπηρέτησης.
Έτσι από τους 1013 αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου. ανά ειδικότητα, είναι:
15 Θεολόγοι
109 Φιλόλογοι
63 Μαθηματικοί
49 Φυσικοί
19 Χημικοί
7 Βιολόγοι
151 Γαλλικής Φιλολογίας
167 Αγγλικής Φιλολογίας
9 Γερμανικής Φιλολογίας
39 Καλλιτεχνικών
7 Κοινωνιολόγοι
36 Φυσικής Αγωγής
7 Μηχανικοί ΑΕΙ
24 Μηχανικοί ΑΣΠΑΙΤΕ
7 Μηχανικοί ΚΑΤΕΕ
16 Νομικής και Πολιτικών επιστημών
2 Γεωπόνοι
7 Οικιακής οικονομίας
18 Μουσικής
1 Γραφικών Τεχνών
2 Διοίκησης επιχειρήσεων
1 Λογιστικής
3 Νοσηλευτικής
2 Γραφιστικής
1 Διακοσμητικής
90 Πληροφορικής ΑΕΙ
18 Πληροφορικής ΤΕΙ
37 Οικονομολόγοι
40 Δάσκαλοι
52 Νηπιαγωγοί.
14 Άγνωστης Ειδικότητας
Η θέση της Υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου είναι απολύτως ξεκάθαρη. Οι αποσπάσεις τα τελευταία χρόνια προσέλαβαν εκρηκτικές διαστάσεις με διαλυτικές συνέπειες για τον εκπαιδευτικό ιστό του συστήματος. Το ζήτημα των αποσπάσεων όπου αυτές είναι αναγκαίες, θα αντιμετωπιστεί συνολικά στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης δέσμης μέτρων και ρυθμίσεων που επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ενώ αναμένονται οι προτάσεις των φορέων.
Βασική παράμετρος είναι η δημιουργία ενός νέου συστήματος ορθολογικής διαχείρισης και κατανομής του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας (προσλήψεις, μετατάξεις, αποσπάσεις, διαθέσεις, κλπ) που θα έχει τρεις βασικούς πυλώνες:
την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο των πραγματικών αναγκών του μαθητή
την διαφάνεια (με ανοιχτές διαδικασίες και όχι πίσω από κλειστές πόρτες γραφείων),
και την αξιοκρατία (αξιοποίηση προσόντων και όχι γνωριμιών).