17 Νοεμβρίου 2009

Την έντονη ανησυχία της για τις επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές συνδέσεις σε Δωδεκάνησα και Αιγαίο γενικότερα εξέφρασε η Βουλευτής Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη

Την έντονη ανησυχία της για τις επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές συνδέσεις σε Δωδεκάνησα και Αιγαίο γενικότερα, που κινδυνεύουν να διακοπούν, καθώς και την μείωση των προβλεπόμενων από το προσχέδιο του Προϋπολογισμού πιστώσεων για τις άγονες γραμμές, εξέφρασε η Βουλευτής Δωδεκανήσου κα. Μίκα Ιατρίδη με ερώτησή της που συνυπογράφει με το Βουλευτή Κυκλάδων κ. Γιάννη Βρούτση.

Στην ερώτηση τους οι δυο Βουλευτές, που απευθύνεται προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, εκδηλώνουν τον προβληματισμό τους για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις διαδικασίες σύστασης του αρμόδιου φορέα που ασχολείται με τη διαχείριση των ακτοπλοϊκών θεμάτων (Επανασύσταση Ρυθμιστικής Αρχής Θαλάσσιων Ενδομεταφορών και κατανομή αρμοδιοτήτων) και υπογραμμίζουν ότι οι πρόχειρες λύσεις, όπως η παράταση των επιδοτούμενων δρομολογίων κατά ένα μήνα, δεν αρκούν για να επιλύσουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στο Αιγαίο.

Δημιουργείται, λοιπόν, εύλογος προβληματισμός, αφού από τη μια πλευρά οι κάτοικοι των νησιών αγωνιούν για το μέλλον των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και γενικότερα των μετακινήσεων τους, ενώ από την άλλη οι ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν γνωρίζουν σε ποιο κρατικό φορέα να αποταθούν. Και μάλιστα τη στιγμή που τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και τα νησιά κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκά δρομολόγια.

Δυστυχώς, η δήλωση του Υπουργού Μεταφορών & Υποδομών κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης περί επανασύστασης Ρυθμιστικής Αρχής Θαλάσσιων Ενδομεταφορών (ΡΑΘΕ) δεν αρκεί για να λύσει το πρόβλημα. Αντίθετα, εντείνει την αναστάτωση και την αγωνία των νησιωτών και των ακτοπλόων, αφού δεν προβλέπεται ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ή κάποια επίσημη κυβερνητική δέσμευση για την εκτέλεση των ανωτέρω επιδοτούμενων δρομολόγιων. Εκτός, από την πρόσφατη δήλωση για παράταση των επιδοτούμενων δρομολογίων κατά ένα μήνα και τη μεταφορά των ζητημάτων των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών στις αρμοδιότητες του Υφυπουργού Μεταφορών και Δικτύων.

Επειδή, ο κατακερματισμός των αρμοδιοτήτων του πρώην ΥΕΝΑΝΠ και η προχειρότητα με την οποία μεταφέρθηκαν αυτές στα νεοσύστατα υπουργεία, επιδεικνύει την αδιαφορία της κυβέρνησης για τον ευαίσθητο και συνάμα κρίσιμο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Επειδή, τα πλοία της γραμμής αποτελούν τις μοναδικές γέφυρες σύνδεσης και επικοινωνίας των νησιών του Αιγαίου με την ηπειρωτική Ελλάδα. Επειδή, η τακτική σύνδεση των μικρών νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα αποτελεί θέμα ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και επιβίωση αυτών.

Γι’ αυτό οι δυο Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας καλούν την κυβέρνηση να δώσει απαντήσεις γύρω από τα θέματα αυτά, μεταφέροντας συνάμα την αγωνία των νησιωτών για το μέλλον των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών μεταφορών επισημαίνοντας ότι η κατάργηση και ο κατακερματισμός των αρμοδιοτήτων του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και η προχειρότητα με την οποία μεταφέρθηκαν αυτές στα νεοσύστατα υπουργεία, επιδεικνύει την αδιαφορία της κυβέρνησης για τον ευαίσθητο τομέα της νησιωτικής Ελλάδος. Επειδή, τα πλοία της γραμμής αποτελούν τις μόνες γέφυρες σύνδεσης και επικοινωνίας των μικρών νησιών του Αιγαίου με την ηπειρωτική Ελλάδα. Επειδή, η τακτική σύνδεση των μικρών νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα αποτελεί θέμα ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και επιβίωση αυτών.

Γι’ αυτό η κυβέρνηση οφείλει να δώσει διευκρινήσεις και να αποσαφηνίσει τις προθέσεις της σχετικά με τις ενέργειες που προτίθενται να λάβει η κυβέρνηση, προκειμένου να αποτραπεί η ενδεχόμενη μείωση των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών συνδέσεων σε Κυκλάδες και στο Αιγαίο γενικότερα. Όπως επίσης και για την πιθανότητα να μειωθούν οι πιστώσεις για τις άγονες γραμμές στο τελικό σχέδιο του Προϋπολογισμό του 2010 με αποτέλεσμα να διακοπούν τα δρομολόγια που συνδέουν πολλά μικρά νησιά της Δωδεκανήσου και του Αιγαίου γενικότερα.