|
Την διαβεβαίωση ότι θα συνεχιστεί να λειτουργεί ως έχει, διατηρώντας τον επιτελικό ρόλο που είχε στο Αρχιπέλαγος, Γενικής Γραμματείας του πρώην Υπουργείου Αιγαίου έδωσε σε συνέντευξη τύπου που παρέθεσε το Σάββατο ο Υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Σηφουνάκης. Εξήγγειλε επίσης ότι θα δοθεί προτεραιότητα στην ολοκλήρωση των μελετών που αφορούν τους οδικούς άξονες της Λέσβου και εν συνεχεία θα γίνει προσπάθεια να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ.
Προανήγγειλε ακόμα τη λήψη πρωτοβουλιών για την ένταξη της γραμμής Λήμνου - Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των άγονων αεροπορικών γραμμών. Ο κ. Σηφουνάκης δήλωσε ότι δεν περίμενε να βρει τόσο μεγάλο εύρος προβλημάτων, αν και ήταν προϊδεασμένος, στο χαρτοφυλάκιο που ανέλαβε, υπογραμμίζοντας ότι η απερχόμενη κυβέρνηση είχε παραπέμψει “στις καλένδες” όλα τα προβλήματα καθιστώντας ανενεργή τη δημόσια διοίκηση.
Οι προτεραιότητες
Ο Υφυπουργός Μεταφορών χαρακτήρισε πολύ θετική την μέχρι τώρα εικόνα της κυβέρνησης επικαλούμενος την αξιολόγησή της αντικειμενικά από τον ελληνικό και ξένο Τύπο, αλλά και από την κρίση των πολιτών ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης.
Αναφερόμενος στις αρμοδιότητές του επεσήμανε ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας συγχωνεύτηκε σε άλλο χαρτοφυλάκιο στο νέο κυβερνητικό σχήμα, ενώ με προσωπικό ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου θα συνεχίσει το συντονιστικό και επιτελικό της ρόλο στο Αρχιπέλαγος σαν περιφερειακό Υπουργείο, με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος που αναμένεται εντός των ημερών.
Αναφερόμενος στην ένταξη της Λήμνου στις άγονες αεροπορικές γραμμές είπε ότι θα αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε να προκηρυχθεί η γραμμή Θεσσαλονίκη - Λήμνος στο επόμενο διάστημα. Πρόσθεσε επίσης ότι χρειάζεται να συνταχθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο προκειμένου η γραμμή να πάρει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία όπως ανέφερε δίνεται με συγκεκριμένα κριτήρια.
Προτεραιότητα θα δοθεί - όπως ανέφερε ο κ. Σηφουνάκης - στην ολοκλήρωση των μελετών για τη λειτουργία των οδικών αξόνων Καλλονής-Πέτρας-Μολύβου και Καλλονής-Ερεσού-Σιγρίου. Σε δεύτερο στάδιο θα προχωρήσει, όπως σημείωσε, η ένταξή τους σε προγράμματα του ΕΣΠΑ, τουλάχιστον για ένα μέρος των έργων αυτών. Ο κ. Σηφουνάκης ενημέρωσε ότι για την ολοκλήρωση των μελετών και απαλλοτριώσεων θα απαιτηθούν τουλάχιστον 3 χρόνια. Αναφέρθηκε επίσης στα λιμάνια του Σιγρίου και της Μύρινας, τονίζοντας ότι θα εντατικοποιηθούν οι ενέργειες για την ολοκλήρωση των έργων.
«Δουλεύουμε από το πρωί έως το βράδυ»
Ειδική αναφορά έκανε στην κατάσταση που βρήκε αναλαμβάνοντας τα νέα του καθήκοντα. «Αν και ήμουν προετοιμασμένος δεν περίμενα το εύρος των προβλημάτων που βρήκα. Η απελθούσα κυβέρνηση της ΝΔ είχε παραπέμψει στις καλένδες όλα τα προβλήματα και είχε καταστήσει ανενεργή τη δημόσια διοίκηση», σημείωσε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι «έστω και έτσι η κυβέρνηση θα εργαστεί σκληρά για να παταχθεί η διαφθορά και να ξαναλειτουργήσει προς όφελος των πολιτών το κράτος ανακτώντας ξανά την εμπιστοσύνη τους».
Σημείωσε επίσης χαρακτηριστικά ότι από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του το ωράριο εργασίας του, όπως και των συναδέλφων του είναι από τις 9 το πρωί έως και τη 1-2 μετά τα μεσάνυχτα.
Τέλος, ο Υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι θα ληφθούν πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα για θέματα οδικής ασφάλειας και βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη στον τομέα των μετακινήσεων με προώθηση των εναλλακτικών μορφών μετακίνησης, όπως είναι η πεζή μετακίνηση και το ποδήλατο.