13 Οκτωβρίου 2009

Κλέβουν 135 εκατ. ευρώ σε βενζίνη

Ο υπουργός Εσωτερικών   Γιάννης Ραγκούσης αναμένεται να επανεξετάσει και τον κατάλογο των δημοσίων λειτουργών  στους οποίους  χορηγούνται αυτοκίνητα
Μαχαίρι στον χορό των 320 εκατομμυρίων ευρώ, που σπαταλώνται για τα κρατικά αυτοκίνητα ετησίως, επιχειρεί να βάλει η κυβέρνηση. Εξορθολογισμός των δαπανών, περιορισμός των δικαιούχων και απόσυρση των παλαιών οχημάτων βρίσκονται στο πακέτο προτάσεων που θα συζητηθούν σήμερα στη συνάντηση του Πρωθυπουργού και του αρμόδιου υπουργού Εσωτερικών.

Σε πάνω από 225 εκατ. ευρώ ανέρχεται το κόστος για τα καύσιμα των κρατικών αυτοκινήτων, αλλά μόνον τα 90 εκατ. καλύπτουν πραγματικές ανάγκες με τα υπόλοιπα να καταναλώνονται είτε σε δρομολόγια εκτός υπηρεσίας ή για να γεμίζουν τα ιδιωτικά αυτοκίνητα των δημόσιων λειτουργών. Στο μεταξύ, καθημερινά δεκάδες κρατικά οχήματα χρησιμοποιούνται για... ψώνια και νυχτερινές εξόδους, ενώ συχνά παραχωρούνται παρατύπως μαζί με τον οδηγό σε συγγενικά πρόσωπα των δικαιούχων. Με την εικόνα αυτή για τα περίπου 44.000 κρατικά οχήματα ήρθε αντιμέτωπος ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος θα ενημερώσει σήμερα τον Πρωθυπουργό ώστε να ληφθούν σχετικές αποφάσεις. Σε μία πρώτη κίνηση εξετάζεται μάλιστα υπουργοί που έχουν και βουλευτικό αξίωμα να παραδώσουν τα οχήματα που τους παραχωρούνται με την ιδιότητά τους ως βουλευτών και να διατηρήσουν μόνον τα υπουργικά αυτοκίνητα.

Παράλληλα, αναμένεται να επανεξετασθεί ο κατάλογος των δημοσίων λειτουργών στους οποίους χορηγούνται αυτοκίνητα ενώ θα δρομολογηθεί και ένα νέο σύστημα ως προς την καταβολή των κρατικών προμηθειών για την αγορά καυσίμων. Για παράδειγμα σε αρκετές χώρες της Ε.Ε. έχουν τοποθετηθεί ειδικοί μηχανισμοί στα ρεζερβουάρ των κρατικών αυτοκινήτων, που καταγράφουν τις ποσότητες καυσίμων και μέσω αυτού έχει επιτευχθεί εξοικονόμηση στην κατανάλωση πάνω από 30%.

4.672 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία για τις δαπάνες που προκαλούνταν στον προϋπολογισμό, το κόστος για κάθε κρατικό αυτοκίνητο ήταν 2.600 ευρώ το 2004, έφθασε στα 3.379 ευρώ το 2006 και εκτινάχθηκε στα 4.672 ευρώ το 2007. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην παλαιότητα των κρατικών αυτοκινήτων. Όπως προκύπτει και από σχετική έρευνα που είχε γίνει στο παρελθόν από τη Γραμματεία Δημοσιονομικού Ελέγχου του υπουργείου Οικονομίας, το 60% ήταν ηλικίας 6 έως 15 ετών, ενώ κατά μέσον όρο η πλειονότητά τους ξεπερνούσε τα 12 έτη. Ενδεικτικό είναι πως- βάσει της ίδιας έρευνας- είχαν καταγραφεί πάνω από 7 περιπτώσεις μέσα σε διάστημα 3 μηνών κατά τις οποίες αυτοκίνητα υπουργών και υφυπουργών έμειναν στον δρόμο! Για τον λόγο αυτό, στόχος της κυβέρνησης φαίνεται να είναι η αντικατάσταση όλων των παλαιών οχημάτων με αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας.

ΑΣΕΠ και προσλήψεις
Στο στόχαστρο του υπουργού Εσωτερικών Γ. Ραγκούση βρέθηκαν χθες και οι διαδικασίες προσλήψεων στο Δημόσιο, στο πλαίσιο των συναντήσεων που είχε με τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ Γ. Βέη και το προεδρείο της ΑΔΕΔΥ. Σύμφωνα με την πρόταση του κ. Ραγκούση κατά τη διαδικασία επιλογής συμβούλων στο υπουργείο θα υπάρξει ανοικτή προκήρυξη, ενώ προβάδισμα θα έχουν οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης που μέχρι σήμερα παρέμεναν σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητοι.

Στη δαιδαλώδη νομοθεσία που έχει ως αποτέλεσμα τεράστιες καθυστερήσεις στις προσλήψεις αναφέρθηκε ο κ. Βέης, ζητώντας να υπάρξει απλούστευση των διαδικασιών. Κατά τη συνάντηση καταγράφηκε σύμπτωση απόψεων σε βασικά θέματα, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να εξεταστούν διεξοδικά ζητήματα όπως η επαναφορά των προσλήψεων για δήμους, νομαρχίες και ΔΕΚΟ στον έλεγχο της Αρχής, καθώς και η δυνατότητα διενέργειας ετήσιων διαγωνισμών για την κάλυψη των μόνιμων θέσεων.