Δημοπρατήθηκε από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά το έργο: «Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας - Γ΄ Φάση» προϋπολογισμού 110 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται με κοινοτικούς πόρους στο πλαίσιο της Δ΄ προγραμματικής περιόδου (ΕΣΠΑ), αφού έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ «Ενίσχυση προσπελασιμότητας». Η κατάθεση των προσφορών θα...
πραγματοποιηθεί στις 27/10/2009. Το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την Ελλάδα, γιατί το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί την κατάληξη της Εγνατίας Οδού και μία από τις δύο κύριες πύλες της χώρας μας προς τη Δυτική Ευρώπη, αλλά αποτελεί επίσης και τη φυσική διέξοδο από τη ΕΕ προς τις χώρες της Βαλκανικής και της Βορειοδυτικής Ασίας. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του έργου είναι: - Κατασκευή δύο προβλητών μήκους 198 μ. έκαστη για την πλαγιοπρυμνοδέτηση των Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων. - Κρηπιδότοιχος μελλοντικού σιδηροδρομικού πορθμείου μήκους 93 μ. - Νότια κρηπιδώματα μήκους 610 μ. - Διαμόρφωση χερσαίων χώρων εκτάσεως 90 στρεμμάτων. - Έργα οδοποιίας μεταξύ των οποίων και ανακατασκευή τμήματος της εθνικής οδού Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας μήκους 1,3 χλμ - Κτίριο Τερματικού Σταθμού Νο 4 έκτασης 2.013 m2, κτίριο Μηχανολογικού Εξοπλισμού έκτασης 1.410 m2 και συγκρότημα Νότιας Πύλης. - Η/Μ εγκαταστάσεις χερσαίας ζώνης λιμένα - Έργα διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου. Είναι από τα πρώτα έργα της Δ΄ προγραμματικής περιόδου που δημοπρατούνται και η μελέτη του εκπονήθηκε στο πλαίσιο της προετοιμασίας της νέας γενιάς δημοσίων έργων, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και προστίθεται: "Με την ολοκλήρωση και της Γ΄ Φάσης του Νέου Λιμένα, η Ηγουμενίτσα πλέον γίνεται ένα κομβικό λιμάνι στο σχεδιαζόμενο σύστημα των «Θαλάσσιων Λεωφόρων» και του διαδρόμου της Αδριατικής με πανευρωπαϊκή πλέον και όχι τοπική σημασία".
http://epirusgate.blogspot.com/