3 Σεπτεμβρίου 2009

Η πόλη που δεν αγαπάμε ,αν συνεχιστούν έτσι οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ζήτω που καήκαμε

Έχουν στυλώσει τα πόδια τους και δεν θέλουν να μεταφερθεί το Λιμάνι απέναντι στο Μαλαγάρι.Το τι δικαιολογίες εφευρίσκουν για να κρύψουν τα κίνητρα τους δεν λέγεται.Πως εξηγείται το γεγονός σύσσωμη η αντιπολίτευση του Δήμου Βαθέος να ψηφίζει να μην μεταφερθεί το λιμάνι;

Από δίπλα και ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.Πήγε στη σύσκεψη του δημοτικού συμβουλίου χωρίς να έχει ενημερώσει τα μέλη του σε αυτή τη σύσκεψη και όπως δήλωσε εκφράζει την προσωπική του άποψη.

Είναι δυνατόν να γνωρίζει εδώ και καιρό ότι θα γίνει σύσκεψη στο δήμο και να μην έχει ενημερώσει τα μέλη της λιμενικής επιτροπής;Και να σκεφτεί κανείς ότι αυτός ο φορέας διοίκησης , το λιμενικό ταμείο, το ποιο αρμόδιο όργανο θα έπρεπε πρώτο από όλους να έχει πάρει απόφαση .

Σίγουρα χθες βράδυ έδειξαν με τη στάση τους ορισμένοι ότι εκτελούν τις εντολές του μαέστρου.
Τώρα φαίνεται ξεκάθαρα γιατί δεν πάτησαν και το πόδι τους στη Νομαρχία όταν ήρθε στη Σάμο ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.Η Νέα Δημοκρατία στη Σάμο με τη στάση ορισμένων φανατικών μελών της δείχνει να μην έχει καταλάβει ακόμα γιατί έχασε τον Δήμο .Κατά τα άλλα τους φταίει το Καρλόβασι και οι άλλοι Δήμοι που προοδεύουν με λιμάνια κολυμβητήρια και πανεπιστήμια.Τα ίδια έχουν κάνει και με το ΞΕΝΙΑ και να το αποτέλεσμα.

Δυστυχώς η εικόνα που παρουσίασε χθες βράδυ το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βαθέος στην συζήτηση που αφορούσε τη μεταφορά του Λιμένος Σάμου απέναντι στο Μαλαγάρι ήταν αποκαρδιωτική.

Αν υπήρχε κάποια κάμερα τηλεοπτική να καταγράφει εικόνες μελών του δημοτικού Συμβουλίου θα έδειχνε και το μέγεθος των όσων μπορεί να περιγράψει κάποιος .Δεν ξέρω με τι λόγια μπορεί να περιγράψει κανείς την λειτουργία αυτή του θεσμικού οργάνου. Εκείνο δε που με προβληματίζει περισσότερο είναι το εξής: απορώ με τι μούτρα μπορεί να κοιτάζονται όλοι αυτοί στα μάτια με τα όσο προσωπικά βγάζει ο ένας εναντίον του άλλου.

Όταν δίνεται ο λόγος από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου στα μέλη που συνεδριάζουν οφείλουν όλοι να ακούσουν αυτόν που έχει το λόγο,είτε μας αρέσει τι λέει είτε όχι.

Εδώ σε αυτή τη σύνθεση του Δημοτικού Συμβουλίου το πράγμα έχει ξεφύγει.Ο καθένας παίρνει μόνος του τον λόγο και όπως του κατέβει ,όπως του κόψει εκείνη τη στιγμή η κούτρα του στολίζει τον συνάδελφό!!!!! του δημοτικό σύμβουλο με κοσμητικά επίθετα. Αν αυτό που είδα χθες ήταν Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου της πρωτεύουσας ζήτω που καήκαμε.

Ευτυχώς όχι όλοι ,έτοιμοι σαν από καιρό να αρπαχτούν, όχι για το καλό αυτής της πόλης ,αλλά για να βγάλουν τα απωθημένα τους ,τις κακίες τους την εμπάθεια τους αλλά και την αγένεια.

Παραλίγο δε κάποια στιγμή να πιαστούν στα χέρια όταν ο γιατρός κ.Γιώργος Βασιλείου εξέφρασε την γνώμη του. Τι το ποιο φυσιολογικό αλλά και δημοκρατικό να ακουστεί η άποψη ενός πολίτη; Ευτυχώς η παρέμβαση του Δημάρχου απέτρεψε τα χειρότερα.


Λέμε ότι σε άλλους δήμους του νησιού επικρατεί πνεύμα ομαδικό και συνεργασίας αλλά εδώ στο Δήμο βαθέος απουσιάζει παντελώς.Απουσιάζει το ομαδικό πνεύμα, επικρατεί η αγένεια το ύφος του νταβατζή του ψευτόμαγκα ,οι φωνές και όποιον πάρει ο χάρος.Γιούργια στο νταβά με τα κουλούρια.Άντε και εις ανώτερα.

Δικαίωμα όλων να κρατούν στο σπίτι τους και στην ιδιωτική τους ζωή όποια στάση θέλουν, εκεί που είναι όμως θα πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Είναι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι και βρίσκονται εκεί για να κάνουν κάτι θετικό για το τόπο απλά και ξάστερα ,αν συνεχίσουν με αυτό τον τρόπο τα πράγματα για αυτό τον τόπο είναι άσχημα. Πιθανόν να χρειαστούν και πολλά χρόνια για να πάει ο Δήμος μπροστά.

ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ , ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ , ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Η ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.

Τέλος πάντων το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας ήταν τελικά οριακό.9-9

Έτσι με την ψήφο του Προέδρου ,που σε αυτές τις περιπτώσεις είναι διπλή
μαζί με την ψήφο του κ.Τριτσινιώτηπέρασε η εισήγηση του κ.Μανόλη Βασιλειά .


Εκείνο που θα πρέπει να κάνει το Πασόκ εάν και όταν γίνει Κυβέρνηση είναι να καταργήσει το συντομότερο δυνατόν τα λιμενικά ταμεία να περάσουν όλα στην αυτοδιοίκηση. Πιθανόν και μόνο τότε να λειτουργήσει και ο Εμπορικός Λιμένας Μαλαγαρίου.

Διαφορετικά εμείς οι πολίτες από όλους αυτούς με αυτή τη συμπεριφορά δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτε πλέον .Προφασίζονται διάφορες δήθεν δυσκολίες για να μην φύγει το λιμάνι από τις 5 οικογένειες που εξωθεσμικά παρεμβαίνουν ανασταλτικά πολλές φορές στη πρόοδο της πόλης ,με μόνο κίνητρο το στενό προσωπικό τους συμφέρον.


Κάνουμε ανάρτηση την εισήγηση του Δημοτικού Συμβούλου της πλειοψηφίας του κ.Μανόλη Βασιλειά.Αν υπάρχει κάποια άλλη εισήγηση από κάποιον άλλον ευχαρίστως να κάνουμε την ανάρτηση της.

Επειδή ποτέ δεν είναι αργά καλό θα είναι να πέσουν λίγο οι προσωπικοί τόνοι και να επικρατήσει ψυχραιμία, αν δεν μπορούμε να το κάνουμε ας φωνάξουμε αρκετό κόσμο –επιχειρηματίες που έχει εγκατασταθεί εδώ σε αυτή τη πόλη και προοδεύουν και αυτοί και οι οικογένειες τους και ας τους παραδώσουμε τις τύχες της πόλης στα χέρια τους .Είναι και αυτό κάποια λύση εδώ που έχουμε φτάσει.


Εισήγηση κ.Μανόλη Βασιλειά

Η πόλη που έχουμε, δεν είναι η πόλη που θέλουμε.Θέλουμε και μας αξίζει μία άλλη πιο ανθρώπινη πόλη για εμάς τους κατοίκους της αλλά και τους επισκέπτες.Εμείς σαν Δημοτικό Συμβούλιο Βαθέος επιδιώκουμε να σμίξουμε περισσότερο τον άνθρωπο με την θάλασσα, πρωτοστατούμε για μια άλλη πόλη που θα ξεφύγει από την στασιμότητα - μπροστά, συμβάλλοντας με τις πολιτικές μας και στην ανάπτυξη αλλά και στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας.Το όραμά μας είναι μία πόλη που μετά την ολοκλήρωση του Βιολογικού και της Περιμετρικής Οδού με τις καθέτους τους, θα καλεί τον κόσμο να τη περπατήσει από τη πλευρά της θάλασσας, τα παιδιά να τη χαίρονται χωρίς αυτοκίνητα τα καλοκαιρινά βράδια στις πλατείες της και την παραλιακή οδό που θα κλείνει από τις 8 το απόγευμα έως τις 2 τη νύχτα. Τα μαγαζιά να βγάλουν τα τραπέζια τους στο σημερινό παραλιακό παρκινγκ, που θα απομακρυνθεί, αφού δεν χρειαζόμαστε άλλη λαμαρίνα στη ζωή μας. Για αυτό θα πρέπει ο επόμενος προϋπολογισμός του Νοέμβρη, να περιέχει ένα αρκετά πλούσιο μέγεθος για αγορά οικοπέδων προς παρκινγκ στο κέντρο αλλά και στις γειτονιές της πόλης.Χρειαζόμαστε μία άλλη πόλη απαλλαγμένη από τις νταλίκες και τα μεγάλα οχήματα που ταξιδεύουν με τα καράβια, και που επιβαρύνουν περισσότερο την ήδη πυκνή κυκλοφορία των οχημάτων. Το λιμάνι σε κάθε τόπο, παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξή του. Έχουμε το προνόμιο εδώ , στην πρωτεύουσα του Νομού μας , να διαθέτουμε μία φυσική μεγάλη λεκάνη, την τρίτη σε μέγεθος σε όλη την Ελλάδα, που δεν έχει έως σήμερα αξιοποιηθεί με το καλύτερο τρόπο. Έχουμε το προνόμιο σήμερα να διαθέτουμε δύο προβλήτες Λιμένος που η μία τουλάχιστο του Μαλαγαρίου έως σήμερα έχει εγκαταλειφθεί εντελώς, και μάλιστα αυτή την περίοδο έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο, ενώ προηγούμενα χρόνια φιλοξενούσε Τσίρκα από Αθήνα, Λούνα Πάρκ κλπ.Με τη σημερινή μας απόφαση ζητάμε να λειτουργήσει η νέα προβλήτα του Μαλαγαρίου άμεσα για όλα τα επιβατικά και οχηματαγωγά πλοία που έρχονται στην Πρωτεύουσα του Νομού μας.Στη παλαιά προβλήτα η πρότασή μας περιέχει ότι θα πρέπει παραμείνουν τα μικρά πλοιάρια από και προς Τουρκία, η Καφετέρια να μετατραπεί σε χώρο ελέγχου των Λιμενικών και Τελωνιακών Αρχών, ώστε να σταματήσει η τριτοκοσμική εικόνα λιμένος που παρουσιάζεται έως σήμερα, δυσφημώντας το Νησί μας, το Δήμο μας, τη πόλη μας. Δεν είναι εικόνα πύλης εισόδου αυτή. Επίσης με αυτό τον τρόπο, θα μπορούν να προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια χωρίς βάρκες, και οι επιβάτες τους με μεγαλύτερη άνεση να επισκέπτονται τα μαγαζιά της πόλης μας.Είμαστε Παγκόσμια πρωτοτυπία η Πρωτεύουσα του Νομού να έχει προβλήτα λιμανιού έξω από την πόλη, τελειωμένη από το 2003 με το INTERECK 2 ( 7.364.992 ευρώ) και να μη χρησιμοποιείται, επιβαρύνοντας την παραλιακή οδό της πόλης. Το επιχείρημα που θέλει τη μεταφορά του Λιμανιού να γίνει με την ολοκλήρωση ενός δήθεν και την ολοκλήρωση των υποδομών δεν μας καλύπτει, αφού η πρόθεση της Λιμενικής Επιτροπής είναι πλέον προφανής.Αλήθεια πως το Λιμάνι της Μυκόνου, χωρίς υποδομές καλύπτει όλα αυτά τα χρόνια με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες ενός από τα πιο πυκνά σε δρομολόγια λιμάνια του Αιγαίου?? Αλλά τι υποδομές έχουν οι περισσότερες προβλήτες στο Λιμάνι του Πειραιά ? ( Ε2 κλπ)Το Λιμενικό Ταμείο Σάμου που έχει έως σήμερα την ευθύνη της διαχείρισης , με ευθύνη του από το 2003, δεν προχώρησε καμία ουσιαστικά έως τώρα μελέτη , ούτε ωρίμασε κανένα έργο, σε σχέση με τη χερσαία ζώνη ( πεζοδρόμια, παγκάκια, περιμετρικό φωτισμό, δένδρα) , αλλά και ούτε με έργα υποδομής και υποστήριξης όπως επιβατικό σταθμό, εγκαταστάσεις Λιμεναρχείου, Τελωνείου, Υγειονομικής αρχής. Ούτε προχώρησε στην εξασφάλιση των αδειοδοτήσεων που απαιτούνται. Γιατί ? Γιατί τόσο χρόνος χαμένος? Αντίθετα κατασυκοφάντησε τη νέα προβλήτα Μαλαγαρίου, με δήθεν μαρτυρίες κολλητών καπεταναίων, για την ακαταλληλότητα του. Λες και δεν υπήρχαν μελέτες πριν κατασκευαστεί, λές και όλα τα εν λειτουργία λιμάνια σε όλο τον κόσμο είναι προστατευμένα από όλες τις καιρικές συνθήκες. Άφησε δηλαδή τη νέα προβλήτα του λιμανιού Μαλαγαρίου στην τύχη της , αφού η παλαιά εξυπηρετούσε όλα αυτά τα χρόνια τα κοντόφθαλμα συμφέροντα των ολίγων, σε αντίθεση με τις ανάγκες που είχε και έχει η Πόλη των πολλών.Εμείς σαν Δημοτικό Συμβούλιο Βαθέος με αυτή μας την απόφαση ταυτόχρονα , παραχωρούμε προς χρήση το ισόγειο της Σχολής Μαλαγαρίου από την πλευρά της θάλασσας έως ότου ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες , που μπορούν να γίνουν ακόμη και με προκάτ κατασκευές, για το Λιμεναρχείο και το Τελωνείο. Πιστεύουμε επιπλέον ότι δεν έχουν κανένα ρόλο ύπαρξης πια τα Νομικά Πρόσωπα που λέγονται Λιμενικά Ταμεία, με σχεδόν διορισμένες Διοικήσεις ( Λιμενικές Επιτροπές ) από την κάθε φορά Κεντρική Εξουσία. Με βάση την πρόσφατη τουλάχιστον εμπειρία μας , έπαιξαν ρόλο τροχοπέδη στην ανάπτυξη του τόπου, χωρίς κεντρικό σχεδιασμό, χωρίς όραμα, χωρίς να συμμετέχουν και να συνεργάζονται με τους φορείς Αυτοδιοίκησης. Το ενδιαφέρον τους μέχρι σήμερα το έχουν δείξει περισσότερο στο Ταμείο και πολύ λιγότερο στο Λιμενικό και οι δραστηριότητές του εξαντλήθηκαν κυρίως με μικρά έργα κηπουρικής βιτρίνας.Θεωρούμε απαράδεκτο η πόλη μας να κόβεται στα δύο, με νοητό συρματόπλεγμα και να μην μπορεί ο Δήμος να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί την πόλη σαν ενιαία οντότητα όπου και είναι. Οι χερσαίες ζώνες λοιπόν των Λιμένων άμεσα να περάσουν στην Τοπική ΑυτοδιοίκησηΠρόθεση της Κυβέρνησης καταγράφεται με το πρόσφατο σχέδιο Νόμου που ετοίμασε , και που θέλει την ενοποίηση των Λιμανιών όλου του Αιγαίου σε μία εταιρία Α.Ε. σε επίπεδο Περιφέρειας, έτσι θεωρεί ότι θα τα μετατρέψει σε ένα αρκετά ελκτικό πακέτο πώλησης. Εμείς πιστεύουμε ότι έτσι θα ανοίξει η κερκόπορτα ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίησή τους. Θεωρούμε και πιστεύουμε ότι τα λιμάνια, όπως και τα αεροδρόμια, θα πρέπει να διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους , είναι περιουσία του Ελληνικού Λαού και καμία Κυβέρνηση δεν έχει το Δικαίωμα της εκποίησής της. Καλούμε την Κυβέρνηση να μη προχωρήσει σε αυτές τις επιλογές, αφού θα μας βρει όλους μαζί αντίθετους στο Δήμο, κάτω στους δρόμους, και στο Λιμάνι.Καλούμε το Λιμενικό Ταμείο , τη νέα Λιμενική Επιτροπή να μη συνεχίσει την αποτυχημένη πολιτική της προηγούμενης. Να προχωρήσει άμεσα σε απόφαση ενεργοποίησης της νέας προβλήτας, όπως αναλύεται παραπάνω , φροντίζοντας ταυτόχρονα για όλες τις άλλες συνοδευτικές ενέργειες που απαιτούνται και όχι αυτές να τις χρησιμοποιεί σαν άλλοθι για την παραπέρα καθυστέρηση της μεταφοράς του. Το Μέλλον δεν μπορεί να περιμένει άλλο, έφτασε και είναι εδώ τώρα. Ας μη του γυρίζουμε διαρκώς την πλάτη.
ΜΑΝΟΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ